Hulp reparatie twister 2, laatste tips???

Uitbalanceren is niet nodig. Hoe meer gewicht aan de tippen des te slechter gaat een kist vliegen en gooien. (massatraagheid). Invliegen kan ook gewoon in speedstand. Wanneer hij daar strak rechtdoor in vliegt weet je dat hij bij een discus launch dat ook doet.

Bedankt voor de tips weer!!!

In dat geval laat ik het zo!!
Sorry fireforx... 2-1 en in het geval van alex zou ik bijna zeggen 3-1 :-)
Alle instellingen zijn nu klaar, en morgen gaat als het goed is de wind liggen dus ik hoop dan de remaiden te kunnen doen.

Een klein dingetje viel me nog op, bij het programeren van de speed, cruise en thermiek stand zag ik dat een flap iets sneller naar beneden gaat dan de andere en ook een iets grotere weg af legt.... Ik kan in mijn programma eigenlijk niets vinden en aangezien het rds is ook eigenlijk niets zien.... Iemand een idee?

Het zal betekenen dat er een trim verschil tussen de verschillende flight modes zit, ik kan hier morgen wel mee vliegen maar zou het toch graag oplossen

Ik geloof dat ik daar ook tegenaan ben gelopen, misschien een verschil in het RDS pookje. Ik heb de uitslag van de servo kleiner gemaakt, dan was er nog wel iets verschil, maar niet veel meer.

Hoi Jorn,

oh goed idee daar had ik nog niet aan gedacht, je bedoelt gewoon in de servo setup zelf zeker he!

ik ga er eens mee aan de slag

Groet

Niels

Whoei!!!

Net even gevlogen, voor de eerste keer full size!!
Heel gaaf maar toch snel weer terug naar huis, het waaide nog te hard, ik wist het eigenlijk wel maar kon niet meer wachten!!

Ik had mijn handen vol om hem netjes terug te vliegen!!

Straks zakt de wind verder af, dan nog maar eens naar buiten.

Wel mega gaaf!!!

Oh Jorn, bedankt voor de tip, nu lopen de roeren nagenoeg gelijk!

Vanavond nog even bezig geweest! Bijna wind stil!
Het is echt heel gaaf! Ik moet wel erg wennen Aan het sturen.

Snelheid te laag geeft geen reactie op aileron, of zelfs een stall de andere kant op.
Haak effect is behoorlijk.
Als je remt moet je met richting sturen.
Als je niet remt dan moet je ver lopen

Het vergt me nog behoorlijk wat concentratie, een foutje is snel gemaakt, dus daarna nog even relaxed met de mimi staan gooien. Maar ik ben helemaal om nu!!

Vanavond nog even bezig geweest! Bijna wind stil!
Het is echt heel gaaf! Ik moet wel erg wennen Aan het sturen.

Snelheid te laag geeft geen reactie op aileron, of zelfs een stall de andere kant op. iets sneller vliegen, stallsnelheid is altijd het uiterste minimum ;)
Haak effect is behoorlijk. dit kan je oplossen door de uitslagen van de ailerons aan te passen.
Als je remt moet je met richting sturen. hoeft niet, je kan er voor zorgen dat je ailerons voldoende terug kunnen gaan, zodat je nog steeds kan sturen.
Als je niet remt dan moet je ver lopen. dit is slechts een kwestie van langer vliegen en later naar je toe komen vliegen. landingscircuits moeten op veel lagere hoogte.
Het vergt me nog behoorlijk wat concentratie, een foutje is snel gemaakt, dus daarna nog even relaxed met de mimi staan gooien. Maar ik ben helemaal om nu!!

klopt, het is heel anders vliegen, maar 1x je dit onder de knie hebt , besef je dat een DLG HET speeltje is dat je altijd al wou :)

Hallo Niels, als ik het zo lees denk ik dat het zwaartepunt iets naar achter kan. Daarnaast kun je de uitslagen van de rolroeren kleiner maken, dan vliegt het wat rustiger. Ik had altijd wat differentieel op de rolroeren ingemixed, zodat de rolroeren meer naar boven uitslaan dan naar onder. Hierdoor is het haakeffect wat minder.
Met het remmen stuur ik altijd gewoon met de rolroeren, moet kunnen, anders staat er iets niet goed ingesteld in je zender. Het rolroer dat in de binnenbocht zit moet dan omhoog gaan, misschien niet zover als bij een normale uitslag, maar het moet wel werken. Denk er aan dat de rem geen aan en uit schakelaar is, je kunt ook gerust een beetje remmen en hoe dichter je bij komt, steeds meer. Heb je ook down ingemixed ij het remmen?
Voorlopig rustig blijven vliegen met rustige omstandigheden. Als je de kist goed onder controle hebt en je durft flink te smijten ben je klaar voor alle omstandigheden. Succes!

Als je remt moet je met richting sturen.

Het is aan te raden dat als je remt het richtingsroer vol meegemixed wordt met je rolroeren (bij de meeste zenders kun je dit instellen). Dan kun je tijdens het remmen gewoon blijven sturen met je rolroeren. Dit werkt prima!

Bas

Hey daar, ik was even weg maar ben weer terug,

Bedankt voor de tips!!!

Jorn, als ik een duik proef doe in speed stand dan houd hij nu een rechte lijn aan, dus van ca 30 meter, ca 45 graden duikvlucht in zetten, dan houd hij een rechte lijn aan, in de cruise stand heeft hij een ruime radius en hoef ik net niet in te grijpen. Hoe zoeken jullie het ideale zwaartepunt op?

Bas bedoel je dat deze mix pas begint te werken als je vol remt?? Ik moet eens kijken of mijn zender dit kan

Wubbe wat een top link!!! Helemaal begrijpelijk, en ook leuk om een paar avonden aan te besteden!!

Groet

Niels

Als hij in de speedstand gewoon door duikt dan lijkt het erop dat je zwaartepunt te achterlijk ligt. Maar als hij in cruise rustig corrigeert, dan zit je in ieder geval wel dichtbij. Als je zwaartepunt iets naar voren verlegt, zal hij ook minder heftig op de roeren reageren, dat kan prettig zijn, vooral in turbulente omstandigheden. Je kunt ook proberen om in speedstand een trimmetje up te doen, kijken of hij dan goed corrigeert uit een duikvlucht. Enfin, gewoon veel proberen dus en veel oefenen!

Back