hulp.savox servo op mijn HPI 5SC Flux

• Topicstarter Topicstarter Sincere
  • Startdatum Startdatum
S

Sincere

Guest
hallo,
ik heb hulp nodig.
Voor aanschaf van mijn auto had ik hier al gelezen dat de stuur servo na korte tijd het zou opgeven.
Na uurtje rijden was hij dan ook daadwerkelijk op.
Gelukkig garantie maar dan wil ik overstappen naar een savox.Ik heb gister de SC/1268SG aangeschaft en geinstalleerd en hij werkt.
Nu wil ik toch even weten waarmee ik bezig ben en waarmee ik rekening moet houden.
Ik keek eerst naar gewicht di hij moet verplaatsen en dat zou 20 kg moeten zijn .
Deze is voor 25 kg dus is goed.
Maar nu zie ik aan de achterkant @7,4 V
Is het dan goed als ik met 2x2S of 2x3S ga rijden want de accus geven al meer spanning.
Moet ik met een BEC rijden op de piekstromen van de servo op te vangen.
Graag jullie advies en ervaring en als het kan ook een uitleg zodat ik begrijp hoe het zit met de gegevens van de servo en hoe het precies werkt.

Sincere

De servo heeft een bepaalde werkspanning en de prestaties zijn daaraan gekoppeld.
Bij 7,4v levert hij dus 25kg stelkracht.

De spanning komt in jouw geval zeer waarschijnlijk van de regelaar , dat zal 6v zijn en maar een paar ampere. Niet helemaal wat je nodig hebt bij een dergelijke servo.

bedankt voor de reactie
dus hij zal werken maar geen volle kracht geven omdat hij maar 6V ontvangt van de regelaar?Zeg ik het goed?
Maar hij gaat wel werken dus?
Gevn de meeste regalaars dus gewoon 6V?

sincere

De meeste regelaars geven 5 of 6 volt via de bec , het probleem is meer dat het maar een ampère of 3 is meestal. Dat is voor een servo als deze niet genoeg , die vraagt om een beetje z'n werk te kunnen doen het dubbele of 3 dubbele.

Het is dus beter om met een losse ontvangeraccu of ubec te gaan werken en het rode draadje uit de stekker van de regelaar te wippen.

Back