Ik heb onlangs een Vario Skyfox Cub weten te bemachtigen , nieuw weliswaar maar ooit hebben ze 'm getracht te starten.
Je raad het al ze hebben 'm nooit leegezogen met de inwendige brandstof.
Roest op de lagers koppeling en in de motor (Webra 50)
Na wat zoeken in bakken kwam ik voor de motor gunstig uit met lagers.
Het Skyfoxje heeft een 8,5cc motortje wat bij de kit geleverd zat .
Met een plastieke koppeling.
Ik ben als een kind zo blij want dit is de heli die vroeger voor me onbereikbaar was ,financieel misschien..
Ik moest het doen met een Concept 30 , zo'n gele tolgyro en een Quartonic zender.:Fade-color
Ik zit met 2 dingen , ik herriner mijn vliegmaten toen dat er in de Skyfox verschillende motoriseringen en verhoudingen konden/kunnen.
Met in oogschouw dat er moeilijk motoren (lange krukas) op de markt zijn of onbetaalbaar er misschien mede Vario vliegers die ombouwen naar electro ,voor mij misschien een 11/12cc setje nog hebben.Dit omdat ik denk aan de 50er er wat zwak uit zal komen.
Dus ik denk aan motor ,staalkoppeling, bijhorende tandwiel,uitlaatbocht en motorsteunen kortom de nitroset.
Mijn motor is nog perfect maar met alle onderdelen die ik nodig heb denk ik of hoop ik op een Vario man/vrouw die een compleet motorsetje voor me hebben voor een leuke prijs.
Nu wil ik graag het Skyfoxje ''electronisch'' uitstallen zoals 15 jaar gelden
Ik ben de laatste tijd zoals velen van de HH gyro's en ik heb nog een splinternieuw Futaba rate gyro ,weetje met zo'n apart kastje en 2 stelschroefjes.
Ik heb het vroeger gedaan met tolgyro's en oude act ''koelkasten'' maar ik ben het kwijt hoe je revo mix moest instellen, ook op een moderne zender.
En wie weet nog een beetje de richtlijnen want ik las ooit van Brutus dat een HH gyro niet nodig was op een Vario.
En welke servo ,want de servo die Futaba adviseerde toen is niet leverbaar meer.
Ik hoop dat iemand me blij kan maken met een compleet motorsetje .
Evt heb ik een splinternieuwe Futaba 6EX fasst zenderset voor je t.w.v 200 euro
Iedergeval alle Vario Skyfox tips zouden onschatbare waarde hebben voor me.
Dank voor het lezen en evt willende hulp.
Je raad het al ze hebben 'm nooit leegezogen met de inwendige brandstof.
Roest op de lagers koppeling en in de motor (Webra 50)
Na wat zoeken in bakken kwam ik voor de motor gunstig uit met lagers.
Het Skyfoxje heeft een 8,5cc motortje wat bij de kit geleverd zat .
Met een plastieke koppeling.
Ik ben als een kind zo blij want dit is de heli die vroeger voor me onbereikbaar was ,financieel misschien..

Ik zit met 2 dingen , ik herriner mijn vliegmaten toen dat er in de Skyfox verschillende motoriseringen en verhoudingen konden/kunnen.
Met in oogschouw dat er moeilijk motoren (lange krukas) op de markt zijn of onbetaalbaar er misschien mede Vario vliegers die ombouwen naar electro ,voor mij misschien een 11/12cc setje nog hebben.Dit omdat ik denk aan de 50er er wat zwak uit zal komen.
Dus ik denk aan motor ,staalkoppeling, bijhorende tandwiel,uitlaatbocht en motorsteunen kortom de nitroset.
Mijn motor is nog perfect maar met alle onderdelen die ik nodig heb denk ik of hoop ik op een Vario man/vrouw die een compleet motorsetje voor me hebben voor een leuke prijs.
Nu wil ik graag het Skyfoxje ''electronisch'' uitstallen zoals 15 jaar gelden
Ik ben de laatste tijd zoals velen van de HH gyro's en ik heb nog een splinternieuw Futaba rate gyro ,weetje met zo'n apart kastje en 2 stelschroefjes.
Ik heb het vroeger gedaan met tolgyro's en oude act ''koelkasten'' maar ik ben het kwijt hoe je revo mix moest instellen, ook op een moderne zender.
En wie weet nog een beetje de richtlijnen want ik las ooit van Brutus dat een HH gyro niet nodig was op een Vario.
En welke servo ,want de servo die Futaba adviseerde toen is niet leverbaar meer.
Ik hoop dat iemand me blij kan maken met een compleet motorsetje .
Evt heb ik een splinternieuwe Futaba 6EX fasst zenderset voor je t.w.v 200 euro
Iedergeval alle Vario Skyfox tips zouden onschatbare waarde hebben voor me.
Dank voor het lezen en evt willende hulp.