Hulp: van RTR naar BRUSHLESS!!!

Heb een week geleden een RTR Tamiya TT-01E pakket gekocht (dwz alles standaard van tamiya), heb ondertussen al 3x profitexx 4350mAh ni-mh accu's en een lader 2A met deltapeak gekocht.

maar wil nu overschakelen naar brushless.

Ik kan nu 2de hands volgende dingen kopen:

• Alu aandrijfas
  • Alu verstelbare oliegevulde schokdempers
  • Kogellagers
  • Motortandwiel (pinion) 17, 18, 19 , 20, 22, 23 T en spurtandwiel 55, 58, 61, 62 T
  • Nosram Evil Power Reverse brushless regelaar
  • Nosram Dragon brushless motors (9.5 + 15.5T)
  • Hitec digitale servo (HS 5945MG)
  • TT-01 standaard (bouwpakket)
  • 5 gebruikte kappen
Moet ik dan nog iets hebben om borstelloos te kunnen rijden?
Zijn dit degelijke dingen?
Welke tandwiel verhouding kan ik dan het best gebruiken?
Wat is een redelijke prijs voor dit alles?

Alle hulp is welkom... (ben echt nog een beginneling hierin)

Alvast bedankt
Dieter

Nee eigenlijk niet, maar CVD zijn aan te raden.
s401185.jpg

waarvoor dienen die? (ipv van wat?), wat zou jij betalen voor zo'n set van dingen die ik opgesomt heb?

Ben hier echt nieuw in, heb geen benul van wat goed is, en zeker niets over de prijs.

grtz Dieter

Moet je dat nog allemaal kopen?
Al die onderdelen?
Wat kost dat allemaal. regelaar en motor niet mee gerekend.

Anders zou ik kijken naar een TA-05. Dan hoef je al die hopups er niet op te doen en ben je meteen klaar.
Motor regelaar stuurservo en onvanger er in en rijden maar.

Nee, ik blijf bij mijn tt01e, is 3 dagen oud, ga dan meteen een nieuwe kopen eh.

ON TOPIC blijven aub.

gelieve mij te helpen bij mijn vragen...

mvg Dieter

dat zit erbij, ik kan dit alles voor 200€ krijgen.

Is het de moeite, of zeggen jullie van laat liggen, rommel...

Zijn dat dan geen goede batterijen?

mvg Dieter

Als ik jou was voor dat geld?

200,00 TA05 halen + een EzRun brushless setje (9T).
Gaat super! Stuk beter als een TT01...

TA05 kan veel beter overweg met zoveel vermogen...
Broertje had een TT01, ik een TA05 (zelfde setup, beide 12T brushed & 6cells 4300mAh vapextech)
Ik was veel sneller :) Betere wegligging, overbrenging, ophanging :)

Het is natuurlijk maar advies ;)
Je moet zelf weten of je er iets mee doet.
Wil je meer weten geef je maar een gil ;)

Groet, Christian

Maar ik heb 3dagen geleden pas een tt01e gekocht, kan toch slecht nu meteen een nieuwe kopen eh.

Is dit nu een redelijke prijs voor wat ik daar opsomde?

Ik vind het te duur.
de auto gaat er niet beter van rijden.
Alles wat je doet om een TT-01 beter te maken is inprinciep zonde van je geld.
Rij met je TT-01. zet er een allu aandrijf as in als je er een snellere motor in zet en haal wat spurgears en pinions voor de TT-01.

200. tja ik vind het een hoop geld.
Als het nog allemaal goed is dan is het wel een normale prijs maar ik zou niet te veel inversteren in een TT-01.

ik zou de motor ook mooi links laten liggen! Is vergelijkbaar met de Eraser van LRP en dat is met toch een gedrocht....

Daarnaast kan ik me alleen maar aansluiten bij de rest; een investering in hopups voor een TT01 vind ik zonde van je geld. De hopups samen zijn al net zo duur als een 2e hands TA05 volgens mij. De genoemde EZRun is inderdaad een uitstekend alternatief. Nadeel is wel dat je actief moet zijn met het kopen van materiaal via internet. Ze komen namelijk uit Hong Kong.

Nee, ik blijf bij mijn tt01e, is 3 dagen oud, ga dan meteen een nieuwe kopen eh.

ON TOPIC blijven aub.

gelieve mij te helpen bij mijn vragen...

mvg Dieter

Je kunt ons vragen ontopic te blijven maar als je dit al 3 dagen geleden voor de ogen had was je gewoon beter uit geweest met een andere keuze, de reden: het blijft een TT01

je zou ook kunnen proberen die TT01 te verkopen, en dan voor de "betere" TA05 gaan..

maar van de andere kant, als je zegt beginner te zijn,.. en de auto pas 3 dagen hebt,.
leer dan eerst "knap vlot" te rijden zonder schade te rijden.... en pas de hop-ups te kopen als er iets stuk gaat, dus eerst schadevrij rijden, en dan pas steeds sneller gaan..
dacht ik zo

en, deze motor / regelaar zou ik zelf niet kiezen als je sneller wilt,..want die fout heb ik zelf ook al gemaakt ;-)

Nosram Dragon brushless motors 9.5 == is te vergelijken met een 19 Turns borstel motor
ongeveer 4700 rpm/v
als je sneller wil kan je beter meteen voor een 6.5T brushless gaan, maar ik weet niet of een TT01 daarvan houd.

mijn 10,5T motor loopt al harder dan mijn 19T
die Nosram Dragon brushless motors 9.5 zou ik ook niet nemen.
Zou voor de 9,5T X11 van lrp of dergelijke gaan. die is budget motoren zijn niet zo degelijk.
Maarja kan die TT-01 dat aan. Ik zou het niet doen en doen wat de anderen zeggen en een TA-05 nemen.

Back