hulp

• Topicstarter Topicstarter DRS.P.
  • Startdatum Startdatum
D

DRS.P.

Guest
Hallo modelvliegers,
mijn naam is Peter Holtkamp. Sinds 1973 vlieg ik met modelvliegtuigen. Mijn voorkeur gaat uit naar wat grotere motorvliegtuigen (extra 330, spitfire met 260cm..). Door mijn zware beroep kon ik de laatste jaren zo goed als niet vliegen. Sinds kort kan dat weer. Drie maanden geleden ben ik naar Apeldoorn verhuisd.
Mijn vraag is nu: waar kan ik met jets en wat grotere modellen regelmatig vliegen - in de wijde omgeving van Apeldoorn? En in de wijde omgeving van Hoorn? Kennen julie jet-piloten die uit deze regio komen?
Alvast bedankt voor de moeite
Peter Holtkamp

Hallo modelvliegers,
mijn naam is Peter Holtkamp. Sinds 1973 vlieg ik met modelvliegtuigen. Mijn voorkeur gaat uit naar wat grotere motorvliegtuigen (extra 330, spitfire met 260cm..). Door mijn zware beroep kon ik de laatste jaren zo goed als niet vliegen. Sinds kort kan dat weer. Drie maanden geleden ben ik naar Apeldoorn verhuisd.
Mijn vraag is nu: waar kan ik met jets en wat grotere modellen regelmatig vliegen - in de wijde omgeving van Apeldoorn? En in de wijde omgeving van Hoorn? Kennen julie jet-piloten die uit deze regio komen?
Peter Holtkamp

[FONT=&quot] [/FONT]

Hallo modelvliegers,
Peter Holtkamp

Hallo modelvliegers,
Peter Holtkamp

[FONT=&quot] [/FONT]

He Peter

hier zitten de meeste jetties van nederland..
velden genoeg!

Limburg:

Nuth
Maastricht / Hees
Dusseldorf
Koeln
Pampa,s
Weert
Nederweert

Niet zo ver van Hoorn ligt Lelystad.
Mooi veld, 220 meter gras.
Veel jetvliegers.

Lenticularis

Groet, Jan
Jammer genoeg alleen een ledenstop voor jetters :-(

af en toe met de jet in wapenveld mag vast wel. Modelvliegclub Noordoost-Veluwe Voor de zekerheid even contact opnemen met de voorzitter hierover. Mooi vlak veld!
En als je daar gaat jetten mij even inseinen ;-)
Grote motorkisten kunnen daar iedergeval erg mooi opstijgen / landen.

Jammer genoeg alleen een ledenstop voor jetters :-(

Hallo,
Sinds afgelopen week is er een nieuw bestuur aangesteld.
Ik ben zelf de voorzitter van de club geworden. Een van de
zaken die veranderen is dat de club open gaat voor nieuwe
leden. Ook jetvliegers dus.

Groet,
Jan

airfield

@Peter.

Dus het gaat weer kriebelen :thumbsup:

De werkelijkheid in Nederland is dat als er een show of meeting is met jets dat het allemaal redelijk eenvoudig gaat, vliegen voor de al wat ervarenere mensen is dan geen probleem, wil je gewoon recreatief gaan jetten dan kriijg je snel te maken met het fenomeen 'onbekend maakt onbemind' bij de meeste clubleden, van de wat stare verenigingen, die weten vaak heel weinig af van turbine vliegtuigen, mening is er vaak wel, helaas gebaseerd op die spreekwoordelijke 'klok', wel horen luiden maar waar hangt die nou??? :sleeping:
En als je dan een rondje met je 'stinkende en herrieschoppende' jet hebt gevlogen, én met die 'stare' mensen een babbeltje hebt gemaakt, is er vaak een stuk meer begrip voor het turbine vliegen, gelukkig.

Ik adviseer je om je eerst eens goed te orienteren, gelukkig kun je op diverse plekken in Nederland het turbinevirus oplopen :hammer: en natuurlijk met al je specifieke vragen terecht.
Iets meer kans is er om in het westen en in het noordoosten van het land te jetten, in het oosten is het wat lastiger.
Gelukkig lees ik dat er op Lelystad een vooruitstrevend bestuur is aangetreden :thumbsup: voor wat betreft de jetvliegerij. (1 van de weinige veldjes waar ik zelf nog nooit met een jet heb gevlogen) :oops:

Toon wat initatief en het komt allemaal in orde.

Groet Ger.

Misschien in 2010 eens? zie je PB ;-)

Goed Berto.

De .............of anders ................... of dan toch uiteindelijk..................... effe die F15 maidenen. :pim:

(en inderdaad eens een afspraak maken met Jan om naar Lelystad te komen)

Ger.

Gaat helemaal goed komen Ger :thumbsup:

En die F15 gaat echt wel in 2009 de lucht in :yes:

Laatst bewerkt:
Hallo,
Sinds afgelopen week is er een nieuw bestuur aangesteld.
Ik ben zelf de voorzitter van de club geworden. Een van de
zaken die veranderen is dat de club open gaat voor nieuwe
leden. Ook jetvliegers dus.

Groet,
Jan

dan zal ik jullie eens een bezoekje brengen jan als we een keer in de buurt zijn..
altijd goed om iemand in het bestuur te hebben die zelf jet vliegt..

Sandor, van harte welkom!
4 van de 5 bestuursleden vliegen jet, dus...

Groet,
Jan

a ok dan kunnen jullie langzaam beginnen om methanol en benzine types te verbieden
levensgevaarlijk , benzine en methanol zijn zeer ontvlambaar :-)
kerosine duurt veel te lang om te laten branden dus veilig
zwevers ook gevaarlijk want die hoor je niet aankomen en zitten altijd in een of andere ATR

hahahaha

Hey !

Wat leuk, zo veel reacties! Ja Sandor, ik ben altijd net over de grens gaan vliegen (Grevenbroich) en dat was tamelijk ongecompliceerd.
Dus hier zijn noch clubs waar ik kan vliegen. Dat is prima!

Ja ja…ik ben ergens nog aan het verhuizen. Inderdaad, Ger je hebt gelijk: het begint weer te kriebelen. Initiatieven tonen moet altijd en is ok. Ik weet nu dat het zinvol is en jullie advies maakt het makkelijker voor mij. Ik hoop dat het met de brevetten niet zo een probleem is. Ik heb wel een paar duizend uurtjes gevlogen, maar dat is wat geleden. ..Eerst een paar dagen / weken motor vliegen en dan in 2010 de eerste vlucht met de Airmacci van Fiberclassics. Die is 99% klaar, en heeft de verhuizing overleefd. Ook de turbine loopt nog prima. Het is mijn eerste jet, maar zeker niet mijn laatste.

Jan ik heb je een mail gestuurd. Ook jou, Peter.

Groeten allemaal
Peter

@DRS.P.

Ik ben van oorsprong Apeldoorner maar woon in Eerbeek dat is 10 km ten zuiden van Apl en ik ben lid van de ARMC dat is een modelvliegclub in APL.

Maar ik vlieg en ben ook lid van de club in Heerde Modelvlieclub Noord Oost Veluwe, die hebben een pracht vliegveld, maar hebben liever niet dat men daar vliegt met jets.

Ook de ARMC club vliegen op Uddel is geen optie.

Wel is een optie Op Oldebroek aan de Oosterbroekseweg wel even vragen aan de eigenaar van het veld dat is een coniverenkweker, maar is niet mijn plek om te vliegen met jets.

Ook kun je vliegen op Rijssen/Nijverdal daar is de voorzitter zelf een jetvlieger en daar is het zeer gezellig met elkaar en een toppie vliegveld.

Ik ga meestal vliegen op meetings en als je wilt kun je zowat elk weekend vliegen en is super gezellie en leuke mensen.

Hopende je voldoende geinformeerd te hebben, zoniet doe maar even een PBtje, ik ben bekent in de omgeving van Apeldoorn.

Gr Japioooooooooooooooooooooo

Back