Hummingbird Collective pitch! Update: nog meer foto's!

Satoer

Forum veteraan
newCP.jpg

http://www.centuryheli.com/

WHOOHOOOO!!!
Heb de mijne (fp) nog niet binnen. Maar het is wel een leuk vooruitzicht :D
Nu is er helemaal geen reden meer om voor de Piccolo te kiezen.

Edit:

Foto!!:
afb1040.jpg

cp_frameplate.jpg

cp_head.jpg

cp_bakframe2.jpg

cp_bakframe.jpg

cp_tail.jpg

hihi, te laat :(
Heb een hornet CP upgrade gekocht om m'n hummie collective pitch te maken...maar ik heb er ineens maar een nieuw frame voor gebouwd..nu enkel de ontvanger nog.

succes met de hummie :wink:

Niels

Ik heb het gezien, er blijft niet veel meer over van het frame om een Hornet CP setje er op te schroeven. Heb jij een nieuw frame gemaakt dan???

FOTO!
big_grin.gif

afb536.jpg

afb537.jpg

afb538.jpg

weegt nu 310gram met CDR, Phoenix 10, slim 10, GY240,3sEtec1200.

redelijk hoog gewicht, maar heel stijf en sterk. Nu enkel de ontvanger nog bestellen (zie model electronica :wink: )

Ik vind hem er persoonlijk veel cooler uitzien dan de baby look van de originele :) Ik zoek er nu enkel nog een nieuwe canopy voor te maken...Wat vinden jullie ervan? :)

Niels :pim: :wink:

Haha, Niels!, je maakte niet eens een grapje! :lol:
Had je in dit geval niet gewoon beter een hornet frame kunnen bestellen?
Van wat voor materiaal heb je het gemaakt?
Knap gedaan hoor, alleen de kleur vind ik vies. Kan je het frame niet gewoon zwart spuiten? zou hij zo nog in zo'n Airwolf fuselage passen?

Voor de andere met zulke ideeën, Op helihobby laten ze het zien hoe je het orginele frame "aanpast":
HBCCPM30.jpg

HBCCPM34.jpg

Linkje: http://www.helihobby.com/html/hummingbird_ccpm.htm

...maar het slimste is gewoon te wachten op de CP update van century ;)

mja, maar zal de cp head van century even goed zijn als die van de hornet :wink:

Als ik een hornet frame bestel, heb ik nog steeds dan baby onderstel :wink: Ik vind het mijne veeel cooler. Het is ook iets breder, hij landt/opstijgd er duidelijk makkelijker door.

De hummingbird zelf aanpassen gaat natuurlijk ook, maar dan moet je zo'n titanium as kopen van 15$ :? en nieuw frame was goedkoper :wink: . En aan die onozelheid van titanium rommel doe ik niet mee hoor! Zo van die motorschroefjes, die dan 0.3 gram lichter zijn, wat scheelt het....
En ik vond het wel leuk om hem zelf te maken, optimaal aangepast voor de componenten die ik gebruik. Geef toe, die electronica op die foto is maar een zootje :wink:

Hij is helemaal gemaakt van printplaat, waar het koper afgekrabt is :wink: De kleur is in het echt wel iets donkerder groen, ik vind dat eigelijk nog wel mooi :? . Smaken verschillen...

Misschien kan ik een plaatje carbon kopen...das iets voor de V2 :)

Geen idee of hij nog om de airwolf past...ik denk het wel hoor

Niels

printplaat? haha er zal heel wat koperdrap in de etsbak liggen! :lol:
Als dit goed werkt zal ik het zeker eens proberen te maken met een plaatje carbon. De "mallen" heb je al. Dan ben je misschien je gewichts probleem ook kwijt. Heb je het frame helemaal zelf ontworpen of had je wat op internet gevonden?

Helemaal zelf ontworpen natuurlijk :wink: Wat is een tekenprogramma toch handig :)

ik heb alle koper er met een dremel met schuurtolletje afgeschuurd :lol:

Het gewicht is geen probleem hoor, het is zelfs goed voor de stabiliteit. Dat komt gewoon door die GY240. Een standaart Hornet weegt maar een paar gram lichter.

Niels

jaja die epocyplaat is minimaal 60/70 gram zwaarder dan het originele spul en sinds gewichtbesparend werken het enigste is waardoor ze nog fatsoenlijk te vliegen zijn is dit niet echt een vooruitgang in vliegkwaliteit vind ik, het is echter wel mooi gedaan.

enne, het huis van di GY af, scheelt weer grammen :wink:

Die Fenestron, is dat standaard of heb je dat ook zelf in elkaar geknutseld?

eneh minder gewicht = langer in de lucht. Ook niet onbelangrijk natuurlijk!

gerard_nl zei:
jaja die epocyplaat is minimaal 60/70 gram zwaarder dan het originele spul en sinds gewichtbesparend werken het enigste is waardoor ze nog fatsoenlijk te vliegen zijn is dit niet echt een vooruitgang in vliegkwaliteit vind ik, het is echter wel mooi gedaan.

enne, het huis van di GY af, scheelt weer grammen :wink:

euh...de twee epoxyplaten samen wegen maar 34 gram :? moeilijk om dan 60/70gr zwaarder te zijn natuurlijk :wink:

Neen, het scheelt ongeveer 10-15gr met het originele frame. Vergeet niet dat er een extra servo opzit hé :wink: . ik vind dit een goede ruil voor meer stijfheid en crashbestendigheid. Ik vlieg tenslotte nog geen 3D. Dan bouw ik wel een nieuw frame :wink:

als het huis van de GY af is , vervalt de garantie :oops: nog 1 jaartje wachten :wink:

Gewichtsbesparing is niet altijd goed. Als ze zwaarder zij zijn ze stabieler, en dat merk je goed. ik spreek hier over een 250g heli tegenover een 300g heli.

@ Elwin;

Fenestron 8O wat is dat?

en de vliegtijd is nu misschien 1 minuut korter....29min ipv 30 ofzo :roll:

(en vergeet niet dat hij nu veel sterker is...niet onbelangrijk voor een beginner)

nu enkel de staartvinnetjes nog...

Niels

30 minuten echt waar zolang? Dacht altijd iets van 7 of 8....
Hmm

Ja presies je staart rotor. Fenestron is frans voor buis ofzo. Ontwikkelt door Eurocopter en toegepast op diverse van hun helikopters (trouwens ook op de commanche). Maar ja... ik draaf door

update:
@satoer
Oh wauw, lijkt me ook practischer als zon groter propeller achtig iets als ze origineel hebben

Elwin zei:
@satoer
Oh wauw, lijkt me ook practischer als zon groter propeller achtig iets als ze origineel hebben

Eerlijk gezegd vind ik de gewone heckrotor bladen mooier dan zo’n groot ding. Maar dit is wel functioneler, en veel minder crashgevoelig.

Mja, heb nog nooit de volle 30 minuten gevlogen, maar het zal zo ongeveer wel iets zijn. Minstens 20 minuten :wink: Jaja, de lipo-technologie 8)

Die staart is niet zelf gemaakt, maar ook niet standaard. Het is een edf40 van GWS. Inderdaad, ik kan er van gras mee opstijgen! Ik heb ook nog een brushless edf40 liggen, mischien komt die erop, als ik geen ander modelletje vind :wink:

Die staart is gewoon een must. Ofwel een edf of een direct drive tail met een 3/2 propje op een edf motortje. No way die standaartmotor! Samen met de GY240 is de staart rotsvast :wink:

aan zo een vleugeltje ben ik bezig :wink: Maar ik heb nu een veel strakkere op m'n computer staan 8) Binnenkort komt er wel een picje...

enne...over die commanche draaf je niet door hoor :wink: Er is iemand mee bezig, binnekort te verkrijgen (zie ezone :wink: )

Niels

Back