Hummingbird CP

Ik heb mijn hummingbird eltie FP omgebouwd naar CP. Zit nu alleen een beetje te klooien met de intellingen. Het gas werkt nu nog steeds hetzelfde als met de FP. Dit lijkt mij niet goed. Ik zou toch een schakelaar om moeten zetten om op te toeren? De throttle stick is nu toch voor de pitch en heeft toch niets meer te maken met ''gas''? Heb mijn phoenix 10 in governer mode geprogrameerd. Iemand een idee wat ik fout doe?

weet je zeker dat je niet een 3d switch op je zender hebt?
normaal gesproken toer je op als een fp, en op toeren schakel je hem om naar 3d zegmaar. welke zender heb je?

Ik heb een Sanwa RD8000. DUs als ik het goed begrijp geef je eerst gas zoals bij een FP en dan toert de motor op naar zijn maximum. Als hij daar is moet ik een andere stand inschakelen?

Je moet je zender nu als (cp) heli zender programmeren,
met throttle en pitch curves

suc6

(een verhaaltje nadoen hoe gedaan zou leuk zijn)

Ja dat heeft geholpen.Heb de throttle curve veranderd naar 100% op zijn laagste punt in flightmode 1.

Zoals het nu gaat. Ik geef eerst normaal gas tot de stick in het midden is dan gaat de motor naar zijn maximale toerental. Dan zet ik de schakelaar om en ga naar flightmode 1 en dan blijft de motor lopen ook als het gas helemaal dicht zit en hij regelt dan de alleen de pitch. Klopt het zo ongeveer?

Yep, dat is de manier. Ik hoop alleen dat jouw motor/esc combi de toeren vast kan houden, op mijn Hornet kan de esc de belastingswisselingen niet bijhouden in gov mode... Motor MiniAC1215/20, esc PH10.

Ok dan is dat voor elkaar. Zit nu met het volgende. Ik wil de headspeed verlagen omdat me de paddels om de oren vliegen als ik optoer :D Nu lijkt het mij dat je dan gewoon het maximale punt in de throttlecurve verlaagt, maar ik zie geen verschil of ik hem nu op 80% of 100% heb staan. Zie ik weer iets over het hoofd? Alvast bedankt voor het antwoorden.

KriZ zei:
maar ik zie geen verschil of ik hem nu op 80% of 100% heb staan. Zie ik weer iets over het hoofd?

ik heb een carbooon cp, en bij mij is dat ook zo dat er geen verschil tezien is tussen 80% en 100% gas

misschien is het normaal, ik heb er geen last van dus ja ik laat het maar zo.

bij mij gaat er een rood lampje branden op de 4 in 1 als ie op volle gas staat en op 80% gas op de zender dan staat hij op rood (de 4 in 1)

mr-02 zei:
misschien is het normaal, ik heb er geen last van dus ja ik laat het maar zo.

bij mij gaat er een rood lampje branden op de 4 in 1 als ie op volle gas staat en op 80% gas op de zender dan staat hij op rood (de 4 in 1)

IK bedoel 80% in de throttle curve van de zender en niet de throttle stick op 80%.

4-rc-heli zei:

Hoe bedoel je precies? Het is hetzelfde idee maar de Hummingbird word gemaakt door century. Volgens mij is hij ook van betere kwaliteit dan de Esky.

Back