Hummingbird Elite CP & E-sky 0406A CCPM probleem

Dag mensen,

Voor kort ben ik in het bezit van een, reeds verouderde, Century Hummingbird Elite CP.
Zelf vlieg ik ook vliegtuigen met mijn Hitec computer zender, echter met het gas aan de andere kant.

Ik vlieg mijn King v2 met een E-sky 0406A CCPM zender, graag wil ik dezelfde zender gebruiken voor mijn Hummingbird.

Ik heb echter 1 probleem, 1 van de 3 servo's van de 120° swash (of 2 van de 3) draait verkeerd om en ik kan dit niet op mijn zender switchen. De enige manier van switchen op de zender is het gemixte kanaal van de 3 servo's (het CCPM signaal dus).

De servo's draaien (of misschien de hevel aan de andere kant van de hoorn plaatsen) is geen optie wegens ruimte gebrek. Er bestaan servo-switches die je volgens mij tussen de ontvanger en servo kunt plaatsen. Tevens zijn er mensen die het geprobeerd hebben door de +/- te verwisselen bij de motor binnen de servo, maar dit lijkt me wel erg drastisch (en misschien helemaal niet mogelijk ivm de electronica).

Toch wil ik even weten of er mensen ervaring hebben met dit probleem en of er ook andere oplossingen zijn.

Alvast bedankt

Opgelost door binnen de betreffende servo's de +/- van de motor en de buitenste twee draden naar de potmeter te wisselen.

Werkt perfect nu met m'n zender :)

Back