Hummingbird V3 probleem.

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door HeliFreak, 24 okt 2004.

  1. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    Ok ik heb dit al gepost in de hummingbird thread, maar aangezien ik niet veel reacties kreeg, open ik maar een thread.

    Ik heb een probleem met mijn hummingbird v3: Ik zet em aan en het lampje brand, maar de helikopter reageerd niet op mijn bewegingen op de zender (Century Ligthning 4).
    Soms bewegen de servo's heel even maar niet omdat ik iets doe op de zender, gewoon spontaan :roll: .

    Hopelijk hebben jullie een antwoord. :?
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Hmm ,klinkt als een los cristal.Ff een klein tapje erop.
     
  3. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    welke crystal die van de receiver of de transmitter?

    het lijkt mij raar dat ie los zit want hij zit er gewoon goed in.
     
  4. Guest

    Guest Guest

    Waarscheinlijk is het die van je ontvanger,kan losgetrilt zijn onder het vliegen.Hoe goed je ze ook vastgedrukt heb hij kan er altijd uittrillen vooral met een heli.
     
  5. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    nou die zit vast, maar het lichtje van het hummingboard brand nu ook niet meer :?
     
  6. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Ehmmm, Accu leeg misschien?, Slecht of geen contact met je Accu?
    Het zit soms in van die kleine dingen.
     
  7. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    ik had het laats doordat mijn zender accu zo goed als leeg was.
     
  8. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    accu doet het gewoon en zender lamp knippert dus die zit ook wel goed denk ik.
     
  9. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    ander ontvangertje proberen? alles goed aangesloten?
     
  10. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Hoe weet je dit zo zeker?, heb je de accuspanning gemeten? alhoewel dit ook geen 100% garantie geeft op een goed werkende accu, als je de mogelijkheid hebt om de capaciteit van je accu te meten zou ik dit zeker even proberen.
    Ik zeg dit omdat je eerder aangaf dat toen het lampje nog wel brandde je servo's alleen een beetje stonden te stotteren, en later dat ook het lampje op je board helemaal uit was.

    Gr, André.

    Ps. Schiet me net te binnen, zijn je cristallen misschien per ongeluk verwisseld?, Het cristal met de letter RX moet in je ontvanger en het cristal met de letters TX moet in je zender, controleer ook meteen even of ze het zelfde nummer hebben.
     
  11. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    bij mij zitten er 8 AA batterijen in de zender.

    En m'n crystals hebben dezelfde freq. en de crystals zitten goed.

    ik sluit net de batterij ff aan, servo's stotteren weer even en lampje van hummingboard brandde even voor 2 sec. ofzo.

    2 sec. daarna hoorde ik een heel zacht en heel hoog geluidje dat alsmaar omhoog ging.

    Dit heb ik wel eens eerder gehoord, dus ik denk niet dat ik nu iets kapot gemaakt heb ofzo. :?
     
  12. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Neem me niet kwalijk HeliFreak, ik had even vollediger moeten zijn, ik bedoelde dus eigenlijk je vliegaccu in mijn vorige antwoord.
    Aangezien je servo's alleen maar even stotteren en het lampje op je board maar heel even brand lijkt het er op dat je vliegaccu niet helemaal in orde is.
    Wat voor soort accu is dit?, en hoe heb je hem geladen?
    Heeft alles trouwens wel al een keer goed gewerkt? zo ja wat heb je daarna gedaan of is er gebeurt?

    Groeten, André.
     
  13. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    vliegaccu is de bijgeleverde 8.4v 600mah ni-cd accu.

    Het heeft allemaal al een keer gewerkt: eergistermiddag.
    toen zat de heli nog niet in elkaar maar ik ging even de motor en de servo's testen
    het enige wat ik daarna heb gedaan is alles in elkaar zetten.

    Hij word opgeladen via de bijgeleverde adapter.
    De heli komt uit amerika dus msischien kan het aan mijn EU-stekker-naar-US-Stekker liggen.
    (jeweetwel 220v naar 110v)
     
  14. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    ok ik heb het probleem gevonden: de batterij.

    ik ga dus denk ik een nieuwe kopen.

    Iemand enige ideeen?
     
  15. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Hmmm, voordat je nu meteen een nieuwe Accu gaat kopen lijkt het mij raadzaam om eerst je (Amerikaanse)adapter maar eens te vervangen voor een goede oplader, laad je vervolgens je vliegaccu opnieuw en probeer dan nog eens van voor af aan.

    Suc6 en Groeten, André.

    ps. het zijn vaak maar kleine dingen :roll:
     
  16. HeliFreak

    HeliFreak Guest

    enig idee waar ik deze dingen kan kopen?
     
  17. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    HeliFreak,

    Je zou op het (inter)net of gewoon ouderwets in de gouden gids eens kunnen zoeken naar modelbouwwinkels.

    Om je een klein beetje op weg te helpen zou je eens kunnen kijken op:

    www.modelbouwgids.nl
    www.quartel.nl
    www.jwmodelbouw.nl
    enz, enz, enz,

    Tip!, kijk naar een lader die meerdere soorten accu's kan laden, Mocht je namelijk echt de smaak te pakken krijgen van je Hummie V3 dan ga je na verloop van tijd waarschijnlijk over naar LiPo accu's, en mogelijk ga je nog wat andere (RC)dingen erbij doen, zou zonde zijn als je dan meteen weer op zoek moest naar een andere lader.

    Groeten, André.
     

Deel Deze Pagina