Hurricane PSS

Goedemorgen Heren,

Hier is mijn PSS Hurricane in aanbouw:

hurricanepss.jpg

De vleugel is EPP met CW tape en bespannen met Oratex. Vervolgens camouflage geschilderd met Humbrol RAF dark earth. Kleuren zijn aardig schaal dus.
De romp is eerst afgewerkt met spackle, daarna getaped en vervolgens bespannen met Oratex.
Met spackle kan je de romp mooi strak krijgen.
Er komt nog belettering en panel lines op om het wat beter te doen lijken.
Gewicht zal zo rond de kilo liggen met een span van 1,2 meter. Profiel is een S3021.

Het blijft leuk om dit soort kisten te bouwen. Ik ben al bezig met de volgende, een Hawker Typhoon met RG15 profiel.
Ik ga proberen die kist (ook van EPP) zo strak al mogelijk af te werken.
Door een combinatie van stotende gelegde tape, Goop, kraft papier en folie is het mogelijk vleugels net zo strak te krijgen als een glasvleugel. Daar is op het Amerikaanse forum het nodige over geschreven.
Dat ga ik dus maar eens proberen.

Groeten, Maarten

Ziet er goed uit!

Door een combinatie van stotende gelegde tape, Goop, kraft papier en folie is het mogelijk vleugels net zo strak te krijgen als een glasvleugel. Daar is op het Amerikaanse forum het nodige over geschreven.

Heb je hier wat linkjes van?
Of ben ik nu te lui?

Rick

Maarten,
Kun je nog eens wat linkjes geven waar je deze kistjes ook weer haalt? Ik ga toch maar eens naar een mooie PSS Fouga Magister kijken....

Vette kist Maarten!!! En schaal is hij, gisteren live gezien ;)

Een tijd terug heb ik een P-39 aircobra besteld bij Luc (miniplumes) en die is gister
mee gegaan met Maarten.

Je hebt voor 5 tientjes een leuke en vette kist voor op de helling.

Lyckele

Ik heb hier nog twee plannen liggen op PDF : een MIG 3 en een Havilland Vampire
Ook nog uitleg over PSS op pdf ' jes

Bij interesse even een pb met uw email adres

Dus Maarten . Als je nu ook een stukje brasillianwaxjob onder je neus van de hurricane monteert (klitterband ) kun je ook op het veld dollen .

Back