Hurricane slowflyer maiden flight

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Phoenix, 14 mei 2004.

  1. Phoenix

    Phoenix Guest

    De Hurricane slowflyer heeft z'n eerste vluchten gemaakt. Ingevlogen door een (ervaren) collega.
    De kist had wat problemen met het zwaartepunt, dit tijdelijk opgelost met een moer en plakband.

    [​IMG]
    hurricane en ultimate

    [​IMG]
    even lipo aansluiten en accu cover er weer op

    [​IMG]
    shotje van bovenaf

    [​IMG]
    in volle vlucht

    [​IMG]
    oeps wat is die hangaardeur ineens dichtbij!

    [​IMG]
    't is semi-schaal maar toch wel een fraai gezicht
     
  2. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    wat voor kist/merk is het? zeer fraai model!

    Robert
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Ziet er GWS-achtig uit,

    mooi toestel, ik heb intussen mijn oog laten op de Corsair van GWS, nu mijn vrouw nog de zelfde richting doen uitkijken en de buit is binnen............. :wink:

    Stevo
     
  4. Phoenix

    Phoenix Guest

    Het is een Scorpio Hurricane. Is te vinden op de www.scorpio.it site. Kist heeft een span van 102cm en mijn uitvoering weegt 370 gram. Gekocht op Intermodelbau voor 50 eur.

    Alles is bijgeleverd in de kit;
    depron romp, vleugel, stabilo, stuurstangetjes heveltjes etc, landingsgestel met wielen en staartwiel, stickers, 1:4.5 vertraging voor een 280-300 motor.

    Je hebt alleen 5 min epoxy nodig, plakband (roeren), een motor, en radio. Ik heb de JETI JES 006 gebruikt deze is nominaal 5A max 8A met lipo cutoff erin, scheelt weer een liposafe-je.

    De kist vliegt rechtuit zeer langzaam, maar in de bocht moet je wel gas bijgeven. Waarschijnlijk moet het zwaartepunt nog iets verder naar voren. Hij is redelijk stevig, maar toch heb ik extra verstevigingen aangebracht op de voorlijsten (koolstof) en dunne multiplex bij de rudderaansturing. Verder heb ik depron deuren op het landingsgestel ge-epoxied voor de looks. Ik ben nog aan het twijfelen of ik er een oliekoeler onder ga maken net zoals het origineel.
     

Deel Deze Pagina