Hoi Luit en Danny.
Ik moet nu met het schaamrood op mijn knar vertellen dat ik de Smit Rotterdam reeds op mijn modelbouwwerf heb staan.
Ik heb haar gekocht in een iets te overmoedige toestand.Ik wist toen ook nog niet van het bestaan van deze site.Hier las ik namelijk dat je dit beter niet kon doen omdat dit niet een makkelijk model is om te bouwen.
Maar goed mijn Rotterdam verdwijnt niet in de grijze-of groene container
en zal ook niet te koop komen te staan op Marktplaats...
Ik vind het een super mooi schip, temeer omdat m'n schoonvader mee heeft gewerkt aan de ontwikkeling van de twee 22.000 ipk tellende Stork-Werkspoor motoren.Voorts was hij bij de trekproeven, iets wat maar weinig mensen mogen meemaken.
Ik ben begonnen ongveer 15 jr.geleden met de bouw van de Banckert.(met hulp van een ervaren bouwer van slepers.) Daarna enkele zeilschepen en daarn heel veel jaren niets meer......
Twee jaar geleden kocht ik een brandstof auto schaal 1:10 maar dat werd al gauw een desillusie.Modelschepen en dan met name de slepers dat is het dus helemaal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
Nu ben ik dus in december 2003 begonnen met de bouw van de Smit Rotterdam.De spanten staan (op de kiel!).Er zitten inmiddels in kleur gespoten dekken op en nu ben ik bezig met de opbouw.Onder tussen keek ik steeds naar de volgende pagina's van de bouwbeschrijving en zag de beplanking van de romp.Dit is schijnbaar een probleem van veel
(onervaren)-bouwers, want daarom zie je er zoveel in deze fase te koop staan op Marktplaats.(waar de mijne niet belandt,ik zal haar afbouwen).
Maar goed op een gegeven moment begonnen ook de vaarkriebels te komen.De Rotterdam is nog lang niet af en ik wilde dit ook niet overhaasten, dus heb ik via Marktplaat een totaal verknoeide Happy Hunter gekocht.(waarbij jullie al veel raad hebben gegeven: Luit de blusmonitoren komen er bij nader inzien niet op ..... :lol: ).
Ik heb deze Hunter volledig gestript en ben nu met de weder opbouw bezig.
Dit vordert echter al aardig en zal ook aan het eind van deze zomer klaar zijn.
Aangezien ik de modelbouwkriebels goed te pakken heb,wil ik van het winter weer verder bouwen aan de Rotterdam of eerst meer ervaring opdoen met een andere sleper.De Husky heeft mijn bevriende collgabouwer ooit van tekening gebouwd en dit vond ik een prachtig schip.Zodoende stelde ik mijn vraag op het forum.
Luit; dat is inderdaad de Husky (Retriever) van Heerema die ik bedoel!
Ik zal eens lezen op de site van de HMBC.
Danny: ik weet dat de Husky niet de sterkste sleper is, hij heeft namelijk '
''maar'' 18.000 ipk in tegenstelling tot de Smit Rotterdam met z'n 22.000
ipk-tjes.Het gaat me puur om het model!
Maar goed heel erg bedankt voor wederom jullie reactie's en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het knap vind dat jullie schepen van volledig hout bouwen !!!
mvg,
Erwin