HXT 500 servo's en lakdraad

Discussie in 'F3P' gestart door HansL, 22 dec 2011.

  1. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Heren,

    Voor een ander lichtgewicht indoor projectje (flying wing)

    zie
    [151868] eigen-ontwerpje-indoor-flying-wing

    zou ik de bekende HXT 500 servos willen openen en met lakdraad verbinden aan ontvanger. Aangezien het de eerste keer is dat ik dit ga doen (en is dan meteen een testcase voor mijn eerste F3P model dat ik momenteel probeer af te werken) volgende vragen:

    Hoe krijg je die HXT500s open? ik zie geen shroefjes om de behuizing te openen zoals dat bijv wel bij de D47 servo's is. Een snapverbinding? In dat geval, waar zit deze dan?

    Wat voor type lakdraad wordt er gebruikt? (welke sectie of diameter). Ik heb nog niet geïnformeerd maar ik ga ervan uit dat er verschillende secties/diameters bestaan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Knijpen.
    Dunste wat je kun vinden, zonder dat draad warm word.

    maar om zon vliegend vleugeltje ga je die 2 gr niet merken, so borther.
     
  3. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Voor die vliegende vleugel is de gewichtsbesparing niet meteen de reden (ik zou zelfs liever standaard kabeltjes houden om zoveel mogelijk gewicht in de neus te hebben)

    Maar alle componenten komen zo dicht op elkaar te zitten dat die standaard kabetjes en connectors onhandig zijn wegens te groot. De standaard kabeltjes zijn bijv. ook veel te lang.

    Fijnere bekabeling zal ook minder storende invloed op vlieggedrag hebben. Bij de volgende versie zou ik bijv. ook alle bekabeling binnenin aanbrengen (hiervoor is 3 x3 depron ideaal, je kan opening aanbrengen in de middenste laag depron voor de bekabeling)
     
  4. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Bij mij vallen de onderkantjes spontaan van de HXT500's af. Ze zijn dus waarschijnlijk (licht) gelijmd.

    Volhout
     
  5. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    RCtechnics Kabels

    ik gebruik altijd 0,2mm voor mijn indoortoestellen. Fijn spul om te verwerken.
     

Deel Deze Pagina