HXT Pro 80A ESC - manual gezocht

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
HXT080A.jpg

Een wat minder internet-actieve vriend van mij heeft deze regelaar gekocht voor in zijn Multiplex Twister.
Er blijkt helemaal geen manual bij te zitten; dat zou niet erg zijn, ware het niet dat de motor één seconde draait, en dan zachtjes uitgaat. Dus er zit ófwel iets electronisch helemaal niet goed, ófwel die ESC moet geherprogrammeerd worden.
Het is toch niet zo dat UnitedHobbies die manuals ergens online heeft staan hè?
Je moet deze regelaar zowel met de sticks als via USB aan de PC kunnen programmeren. Maar dan moet er toch wel een papiertje bijzitten waarop staat hóé...
Kortom, wie heeft deze manual en wil 'm even scannen en posten?
(Ik neem aan dat de andere regelaars in deze serie op dezelfde manier geprogrammeerd worden, dus als je een kleiner of groter broertje van 'm hebt...)

Bart

Goeie... bij UH had ik overal gezocht, maar niet bij Hextronic.
Ja, de manual is gevonden hoor... Nou kijken of het lukt, en of het probleem door de ESC werd veroorzaakt of door iets anders.
Bart

Bart,

Zou je ook je bevindingen van de regelaar kunnen posten.
Ik ben ook geintreseerd in deze regelaar vn hxt.

Alvast bedankt.
Alex,

Daar hoop ik aan te denken.
Eerst nog even aan de praat krijgen...

Wel mooi dat systeem, voor tien dollar heb je de USB-aansluiting; slim van hun ook, want dan heb je een reden om alleen nog BESC's uit die serie te kopen...

Bart

Nou, daarnet geprobeerd om de ESC te programmeren via de gasstick op de zender. De manual is redelijk complex, je kan 6 verschillende functies programmeren (en we wisten eigenlijk helemaal niet zeker of het peigeren van de motor nou lag aan de ESC of dat het iets heel anders was, het was eigenlijk een long shot.) Ik probeerde volgens de manual te werken, maar telkens kreeg ik de indruk dat ik helemaal geen invloed had op de piepjes en tuutjes die er uit kwamen.
Uiteindelijk wilde ik het op een gegeven moment opgeven, en gaf nog een laatste wanhopige duw tegen de stick van de zender. Gelukkig had ik de EDF vast... want die ging opeens vol gas, als de brandweer!

Kortom, probleem opgelost, al weet ik niet precies hoe. En als iemand overweegt een ESC uit deze serie aan te schaffen dan zou ik zeggen: Koop er voor een tientje de USB-aansluiting + software bij, waarschijnlijk is het programmeren dan een heel stuk overzichtelijker!
Ik zal tzt ook nog even berichten hoe de regelaaar het doet in die Twister, kan niet lang meer duren...

Bart Doets

Toevallig heb ik ook een tijdje geleden de 120A HXT regelaar besteld en vorige week getest. Het programmeren vind ik juist wel goed gaan met de zender-piepjes methode. Bij mij zat er echter 1 fout in de handleiding. De brake(rem) instelling kan volgens het boekje in 3 standen. In mijn regelaar kon ik alleen kiezen tussen aan of uit. De kontronik Fun500 met planetaire vertraging krijgt wel een flinke klap als de motor ineens vol in de rem schiet...
Het aanlopen gebeurd bij deze motor ook nog niet ideaal, maar ik zal nog wat timing instellingen veranderen. Ik had nu 20-30 graden uitgeprobeerd. Maar volgens mij moet ik juist omlaag. Ook de motortemp was namelijk vrij hoog. En dat vinden de magneten niet zo leuk.

Maar achteraf zou ik toch ook voor het gemak de USB voor $10 erbij kopen.

Bedankt voor de reacties.
Het lijkt er op dat dit goede regelaars zijn, al is dat wel afwachten hoe ze het gedurende langere tijd uithouden.

Alex

Back