Hydrauliek & Elektronica

Discussie in 'Model truckers' gestart door Cheeta, 9 nov 2010.

1. Ver

Ver

Lid geworden:
    10 aug 2015
    Bestaat er ook een tekening van ?

2. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Ik heb wel ergens een autocad schetsje.

3. Tjalldeboer

Tjalldeboer

Lid geworden:
    22 mrt 2016
    Bij een keerring als vuilafstrijker, is het dan voldoende om deze in een groef te drukken? Blijft dat zitten? Of moet deze echt in een kamertje opgesloten? Even plaatje ter verduidelijking:
    1563007000561.jpeg

Sent from my VOG-L29 using Modelbouwforum.nl mobile app

4. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Die moet echt wel opgesloten zitten, zoals afgebeeld op het onderste plaatje!

Cor

5. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Als je een oliekeerring gebruikt als afstrijker, dan hoef je hem niet op te sluiten, want in de keerring zit metaal en die zorgt voor de klemming. Ik doe dit al bijna 20jaar zo en nog nooit problemen gehad dat deze eruit komt. In een kamertje feeft ook weinig zin, want dan kan het vuil er niet meer uit. Op pagina 9 staat een foto van mijn cilinders met deze keerringen en hier zie je dat de groef gewoon open is.

Tjalldeboer vindt dit leuk.
  6. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Bij een industriƫle cilinder zit er een kamertje voor de vuilafstijker in de cilinder kop, dat dan idd wel zo gedimensioneerd moet zijn dat de lip naar buiten steekt, en er geen vuil in de kamer, of overblijvende groef achterblijft.
    En ja, ALS, als ..

arm1948 vindt dit leuk.
  7. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Maar de vraag was als een keerring als vuilafstrijker gebruikt wordt, dus geen normale vuilafstrijker. Je hebt trouwens ook vuilafstrijkers met een metalen rug die je in een open groef monteert.

8. Tjalldeboer

Tjalldeboer

Lid geworden:
    22 mrt 2016
  9. kha

kha

Lid geworden:
    18 okt 2012
    Allemaal hele nuttige informatie. Ik ben zelf ook met cilinders bezig maar gebruik tot nu toe alleen maar o-ringen omdat ik er vanuit ging dat er geen hele kleine keerringen bestaan? Waar kopen jullie keerringen op modelbouw formaat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

10. StefanF

StefanF

Lid geworden:
    6 mei 2007
    ik haal mijn afdichtingen en andere spullen bij een lokale gereedschaphandel, die bestellen dat voor mij.
    Een keerring kun je niet als drukafdichting gebruiken, enkel voor vuil buiten de cilinder te houden. Achter de keerring moet dus nog een drukafdichting komen, wat een gewone O-ring kan zijn, maat een Quadring of U-manchet kan ook.

kaapstander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina