Hydro & Marine Bluebird M2

Pasqual

Forum veteraan
Zo heb deze boot al een tijdje in bezit maar nu eindelijk is de tijd gemaakt om hem af te maken. Hier onder wat specs van de boot hoe die moet gaan varen.

Specificaties:
Romp: Hydro & Marine Bluebird M2 (Mono1 klasse)
Hardware: Hydro & Marine Hardware
Motor: Speed 600 Race 7,2v
Regelaar: Schulze Slim 40be
Servo: Hitec HS-80
accu's: weet nog niet moet ze nog bestellen worden wel 7 cellen

Foto's:
Hier onder wat foto's van hoe ik hem kreeg en hoe die is geworden. Foto's van het echt eind resultaat komen morgen nu alleen nog ff van de vooruitgang tijdens het bouwen enzo.

5.jpg

Schroefas gemonteerd:
6.jpg

Resultaten na de eerste keer spuiten:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Van het eindresultaat komen ze nog.

Had wel nog ff 1 vraagje weet niet of dat hoort maar vind beetje gek klinken als het gebeurt. Als ik de motor laat draaien ongeveer half gas dan gaat er op eens iets erg hard trillen en geluid maken hoe zou dit kunnen komen en hoe kan ik dit voorkomen?

.. zoals je het zegt lijkt het op resonantie, het is wel belangrijk om op te zoeken waar het vandaag komt anders trilt alles weer los!

ps controleer goed of je kantelkamer 100% dicht is, bij mijn BB moest ik tot 2x toe opnieuw lijmen omdat er toch water door naar binnen kwam. :oops:

ps2 heb je je motorschot vast gelamineerd ? :wink:

groeten, jeroen

Ik ga nu ff werken zal vanavond is kijken waar het getril van daan komt.

PS me Kantel kamer is waterdicht Ik heb de boot namelijk van iemand over gekocht die een tijdje met brushless er in heeft gevaren.

PS2 Ik dacht alleen dat bij Brandstof ddat wordt gedaan. Ik heb bijna nog nooit een elektro gezien wara de Motor steun is gelamineerd. Dus bij deze ook niet :) Zal ook is ff navragen bij de vorige eigenaar of hij dit gehad heeft.

Maar als iemand nog een idee heeft hoe ik het kan oplossen dat trillen dan hoor ik het graag.

zo nu ff werken :(

moet mijn bluedird ook nog afmaken
die van jou ziet er goed uit :thumbsup:
en dat trillen dat is moeilijk te zeggen van achter m'n pc scherm

Groeten Gerjan

Dat trillen gaat van zelf over als je boot in het water ligt.
Komt omdat de romp zeer dun is.(om het ultra licht te houden)
Daar door ontstaat een resonantie in de romp, maar gaat van zelf over zodra de schroef weerstand onder vindt.
Ben wel zeer benieuwd hoe hij vaart?

heb al met de mijne gevaren (motor 600 bb eco race op 7 cellen )alleen dan zonder kantelkamer
en vaart erg leuk
denk dat ze ongeveer even hard gaan

Groeten Gerjan

Oke goed om te horen dat het overgaat als de romp in het water ligt. Moet eerst ff 7 accu cellen op de kop tikken voor deze boot. En dan binnenkort ff uittesten of ie het goed doet. Het zal niet aan de romp liggen de vorige eigenaar heeft er een paar leuke ritjes mee gemaakt.

Hier een foto van de boot in actie toen nog met Brushles:
7.jpg

Is me eerste boot dus heb nu nog ff voor een goedkopen motor en regelaar gekozen. Vind ik het wat ga ik misschien wel voor de Brushless lijkt me wel erg kewl om er dan mee te varen maar is alleen beetje prijzig.

Ziet er erg goed uit Pasqual. Mooi kleurtje. Past wel bij de boot. Succes met je volgende vaart, en wie weet zien we elkaar eens langs de waterkant. :D

wat leuk das mijn oude boot.
en idd met BL vaart ie erg leuk.
en de kantel kamer was in het begin niet helemaal dicht maar dat is later verholpen.

ik moet zeggen zo met dat blauwe kleurtje ziet ie er een stuk beter uit.

@pasqual.
kijk het kapje even na want daar zit volgens mij een scheurtje in drinkt mij net te binnen.
en maak wat in het kapje zodat het blijft drijfen.

greetz jaimy

Dat scheurtje heb ik nu geen last meer van. Maar zal er idd nog ff wat inmaken dat het kapje blijft drijven mocht er iets gebeuren op het water.

Heb nu ff wat foto's gemaakt van het eindresultaat(foto's zijn niet zo best komt omdat het al weer zo donker is in nederland na 17.00 :():

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Zo heb hem vandaag ff geprobeerd maar heb zo'n idee dat mijn Waterkoeling niet lekker werkt. Komt echt maar een druppel uit de uitgang en loopt dan langzaam langs de romp naar beneden. Ik heb gehoord dat het toch wel een straaltje moet zijn en dat je het makkelijk kan zien als je vaart.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn? de dikke slang te dunne geen goede wateroppak? etc etc....

Hoop dat iemand van jullie een antwoord heeft.

ik denk dat wanneer je de pikup een beetje naar links buigt (van achteren gezien)
en wat schuiner afslijpt (van de zijkant gezien) je water koeling het een stuk beter doet
zo heb ik het op de mijne en daar komt een behoorlijke staal uit de koeling

succes ermee Gerjan

Ik heb nu zo'n standaard koelspiraal van Graupner voor de speed 600 zou het daar aan kunnen liggen?

Ik zal het wel het wel proberen om hem iets te verplaatsen en dan iets schuiner te maken maar hij is nu al vrij schuin op de foto niet echt goed te zien vind ik. Maar zal het ff proberen. bedankt.

Gerjan heb je punten geprobeerd en het inlaat iets schuiner maken heeft iets geholpen. De inlaat iets buigen naar links heeft niet geholpen het werd alleen maar slechter. Heb nu de inlaat weer recht achter de schroef en het gat iets groter gemaakt. Het komt er nu wel sneller uit als eerst maar nog niet echt goed volgens mij. Van iemand anders gehoord dat het ook aan het koelspiraal kan liggen en ga die dan ook even veranderen door het te vervangen voor een Flexible van Gundert. Hopen dat het dan gaat.

Verdere tips zijn altijd welkom......... :!:

De flow vd spiraal die je nu hebt kan je controleren door een 20 of 50 cc spuit met naaldaansluiting te kopen bij de apotheek.
Als de spiraal goed doorloopt , zit het nog steeds in je pick-up.

hier mijn pikup ter vergelijking
afb12411.jpg

en mijn koelspiraal gebogen met zand er in, kost drie keer niks en werkt goed
afb12413.jpg

groeten Gerjan

Back