Hydro plane 3D van graupner

Hoi iedereen,

Dit lijkt me een leuk kistje om wat mee te stunten,
Ik vroeg me gewoon af of dit in de lucht te krijgen zou zijn met een Hummingbird 370 Gold motor (Heli Motor)
Iemand enige raad, ik heb dit nog ligegn alhoewel men in de shop zegt beter Brushless te vliegen maar dat kost weer een pak meer ja...

groetjes
crazy

naast dat meer power beter vliegt, is een lichter model ook beter.
zo'n speed 400 serie is best wel zwaar, zeker in vergelijking met een brushless van dat zelfde formaat.

Ik zou voor brushless-lipo gaan. Vliegt veel beter.
Oja, zoek eens op "fietsbel". Das wel een leuk motortje hiervoor(een mooie middenmoot)

zo'n vliegboot heeft ook een hoge power/gewichtverhouding nodig, eigenlijk hang je in de lucht volledig van de motor af, dan kan je beter een licht model (lipo dus) met veel power (brushless dus) hebben...
greetz

lipo's heb ik voldoende, ik heb echter geen zin om een brushless motor + controller te gaan kopen en zo meer dan 100 Euro kwijt te zijn, vandaar de vraag of een Hummingbird motor 370 GOLD voldoende is.

Wat denken jullie. :!:

Als die bewuste motor dezelfde (of evenwaardig) is aan de Century Tuning motor speed 370, dan is het antwoord neen volgens mij. Daar zal je het niet zo flux mee rooien denk ik.

Deze dus
HB%20370.JPG

Een el cheapo borstelloos regelaartje (prijs bij www.perba.com 19 euro)
18amp.jpg
http://www.perba.com/product_info.php?cPath=23&products_id=31

en een el cheapo borstelloosje
outrunner2.jpg
kost ook niet het einde van de wereld, slechts 14 euro... kunnen de klus wel klaren.
http://www.perba.com/product_info.php?cPath=24&products_id=34

waar kan ik die el cheapo's kopen, zijn er shops in Belgie van, of enkel in Nederland.

Zijn deze ook krachtig genoeg om bv een mini katana aan te sturen?

vr groeten

Crazy

lijkt me een leuke en betaalbare site :lol:
ik vraag me af, ik zie dat de motor kabel enkel een kale kabel is, zonder aansluitingen, welke aansluitingen moeten daarop en hoe?
:!:

de goudcontactjes(connectoren) bij dezelfde winkel van 3.5mm eraan solderen.wel 3setjes kopen! elk kabelke een koppelke.zeeer snelle levering (althans in belgie) en vriendelijke bediening!:p
had zelfs minder verzendingskosten betaald dan er op de doos
stond

Bedoel je dan dat ik meteen bij de winkel dien te vragen om alle connectoren te solderen, gebeurt dit ook bij on line shops?

graag wat info :oops:

Ik snap dit wel. Als je tegenwoordig een electrisch product koopt zit er een standaard stekker aan. Past altijd.

Helaas is het in de modelbouwwereld allemaal iets minder gestandaardiseerd. Er zijn tientallen verschillende soorten stekkers. Daarom worden dit soort producten meestal zonder stekkersysteem geleverd.

Koop een soldeerbout, en wat soldeer. Standaard gereedschap voor de electro-vlieger.

Eerlijk advies: als je solderen moeilijk vind, kun je beter een andere hobby gaan zoeken, of zorgen voor een goede begeleider. (club)

:wink:

Solderen kan ik heus wel, het is alleen dat ik na jaren stilstand (rc nitro planes) opnieuw begonnen ben maar dan met electro planes, de technologie en mogelijkheden zijn er zo op vooruit gegaan, dat ik nu voorlopig even machtesloos sta, ik weet me geen raad, vandaar de vele vragen.

Ik heb reflex nu en vlieg prachtig, heb een gws slowtick en een gws dragonfly en kan echt daar alles mee doen, alleen is het verstand om me opnieuw in te leven in verschillende set ups me even te machtig nu. :oops:

ik weet me gewoon dus geen raad met al die verschillende motoren en dergelijke.

Hee, da's inderdaad wel interessant. De bevestigingsbeugel van die motor lijkt mij nog wel erg goed bovenop een EasyStar vast te maken.

Hoe verhouden de prestaties van zo'n borstelloze motor zich nou in verhouding tot de standaard 6V speed 400 van de Easy?

Ik heb deze motor (BP 21 ) even in mijn testbankje geplaatst, met devolgende cijfers als resultaat.

GWS 9047

Etec 1200 2S 400 gram trekkracht 10.5 amp
Perba 1500 2S 450 gram trekkracht 12.0 amp
Perba 2200 2S 500 gram trekkracht 13.0 amp

Ele 1000 3S 560 gram trekkracht 16.0 amp (dit is echt het maximum dat deze motor kan verdragen)

GWS 1047

Etec 1200 2S 430 gram terkkracht 12.6 amp
Perba 1500 2S 500 gram trekkracht 15.5 amp
Perba 2200 2S 540 gram trekkracht 16.0 amp (ook hier weer de maximum amp grens bereikt.)

outrunner2.jpg

alvast bedankt voor de moeite,
Hoe kan ik voor iedere vlieger perfect weten welke motor daarvoor de beste is,
zit er volgens de amperes zoveel verschil van kracht in?
:?

Back