Hydrofoam.. keuze?

• Topicstarter Topicstarter Matthijskh
  • Startdatum Startdatum
M

Matthijskh

Guest
hej,

ik zat laatst is ff te kijken op youtube en toen kwam ik zo'n filmpje tegen van een hydrafoam.. ik heb ook al een rc helicopter maar zo'n ding is toch echt 10 x toffer!!

Ik heb er wat research naar gedaan en dit type leek mij wel wat:
Flyingpowerboat.nl | RC gadget hydrofoam webshop | Jouw beginpunt voor de aanschaf van radiografisch bestuurbare vliegende hydrofoam powerboten

Deze heb ik gekozen omdat deze is gemaakt van EPP, wat zoals de meesten weten buigzamer is en sterker!
Ik heb hier ook een topic gezien van iemand die zelf een hydrofoam maakte, dit lijkt mij niet wat.. ik ben wel aardig technisch (autotechniek) maar zelf dingen maken lukt me niet.. ik wil dus een rtf model kopen en deze dan verstevigen naar mijn wensen..!

Maar ik zou graag reacties willen horen die ook dit model hebben gekocht en wat zei er dan van vinden.!!

groet Matthijs

225 Euro en dan krijg je er een prutszendertje bij en moet je alle accu's nog kopen :hammer:
Reken op een steile leercurve als je nog niks ervaring hebt op het gebied van modelvliegtuigen, die dingen vliegen allesbehalve gemakkelijk...

vlieg ook zo rond met mn helicoptertje hoor.. en heb een fg marder gehad, een tl-01 en nog wat shizzle.. dus heb wel wat ervaring..! wat word mij dan aangeraden??

greetz

als je geen ervaring met vliegen hebt, boor je dat binne 2 sec de grond in.
het toestel is ook niet zo geschikt voor beginner, stabiel is het zeker en vast niet ;)

Je mag dan al wel ervaring hebben op rc gebied, maar vliegen is toch net iets anders hoor..

ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar das toch de waarheid...

heb er ook eentje besteld 2 dagen later ging hij de lucht in en ook weer recht naar beneden totall loss :eek: hahahhah valy toch tegen met zo'n hydrofoam vliegen kijken wat er met wat lijhm nog te redden valt

Leek mij ook wel leuk ;)

De eerste 2 pogingen eindigden bij mij ook verikaal in de grond.
Hij bleef wel gewoon heel. Nu heb ik hem aardig onder de knie en het best leuk.

Filmpje ! YouTube - Rene uit Nootdorp

Als hij tijdens varen omkiepert, en dat gebeurt snel, hapt de motor water en fikt meteen de regelaar uit.
Bij een vertikale landing op het water, schiet je accu eruit. Probeer hem dan maar weer eens te vinden !

Deze Robbe Gemini vliegt verrassend stabiel maar is zeker geen beginners ding.

Hij is zo licht dat dat helemaal niks geeft, op het gras kan dat ook gewoon zonder dat hij gaat stuiteren.

hydrofoam

hoi er staat er hier op het forum 1 te koop voor 125 euro
staat oder het te koop gedeelte van bootjes.
en die van flyingpowerboot is 72 mhz waar in nederland niet mee gevlogen mag worden.
ik zelf heb dezelfde gehad,opzicj een leuk ding maar niet voor dat geld.
ze zijn ook te koop met insteekbare vleugels van graupner dacht ik
groet patrick

Leek mij ook wel leuk ;)

De eerste 2 pogingen eindigden bij mij ook verikaal in de grond.
Hij bleef wel gewoon heel. Nu heb ik hem aardig onder de knie en het best leuk.

Filmpje ! YouTube - Rene uit Nootdorp

Als hij tijdens varen omkiepert, en dat gebeurt snel, hapt de motor water en fikt meteen de regelaar uit.
Bij een vertikale landing op het water, schiet je accu eruit. Probeer hem dan maar weer eens te vinden !

Deze Robbe Gemini vliegt verrassend stabiel maar is zeker geen beginners ding.

hallo ik ben sven en ik wil graag een hydro foam kopen maar ik weet niet of ik er wel geschikt voor ben ik heb geen ervaaring als rc vlieger en rijden ik heb wel eens met een rc sleepboot die kon spuiten en niet snel ging help mij A.U.B.:confused:

Een hydro-foam is een mengeling van vliegen en varen, wat eigenlijk betekent dat het voor geen meter vaart en vliegt.

Je kunt het proberen en er voorlopig mee varen, maar vliegen zal je niet lukken zonder brokken te maken. Hij kleeft aan het water, maar zodra je wat up geeft schiet hij meteen omhoog en dan sta je plots te vliegen, en dat is heel wat anders ;)

Die van mij staat nu toevallig te koop in het vliegtuigen deel. Ik moet zeggen dat hij veel beter vliegt als vaart. Die ik heb is er een met een vleugelprofiel waardoor vliegen redelijk gaat. Op het water doet hij het wel maar dan moet je wel wat snelheid hebben. Op een slootje is het niet aan te raden omdat je daar niet goed kunt draaien. Een grote vijver zou moeten kunnen.

Als je nog nooit gevlogen hebt dan zijn ze niet meteen aan te raden. Ervaring is wel vereist. Over sneeuw en ijs gaan ze trouwens wel super, nadeel is dan wel dat de folie wat stuk gaat omdat ijs en sneeuw best wel scherp zijn. Maar een nieuw stukje folie zit er zo op.

http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-vliegtuigen/122154-hydrofoam-wolf-k10-eppshop.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Een hydro-foam is een mengeling van vliegen en varen, wat eigenlijk betekent dat het voor geen meter vaart en vliegt.

Je kunt het proberen en er voorlopig mee varen, maar vliegen zal je niet lukken zonder brokken te maken. Hij kleeft aan het water, maar zodra je wat up geeft schiet hij meteen omhoog en dan sta je plots te vliegen, en dat is heel wat anders ;)

als dat filmpje van jou is het is heel goed en nu vertel je dant het eigelijk niet helemaal is ik vind hem super leuk wil je me helpen is dit een goede: :confused::p;) ga naar monster cars en klik op boten electro scrol en je ziet er een is hij goed zeg het me plzz

Ik zoek nog een bouwplan van de hydrofoam en ik heb al ervaring met de easy star weet iemand waar ik die kan vinden?:help:

Gelet op je posting in het draadje 'EasyStar' heb je inderdaad ervaring. Al vijf dagen. Een hydrofoam is zo ongeveer het lastigste, op sommige schaalmodellen na, te vliegen model. Wel erg leuk.
Kortom na een ES is het verstandig om eerst een vervolg trainer te vliegen. Alvast een hydrofoam bouwen kan naturlijk best wel.

groet,
Erik

Zoals Erik al aangeeft is het vliegen met een Hydrofoam niet zo simpel als het op de filmpjes lijkt. Ze zijn heel instabiel en onvoorspelbaar maar als je kunt vliegen kun je er erg veel lol mee hebben.

Back