hydrolische remmen???

is dit te doen? ik weet ongeveer hoe dit in zijn werk gaat...
zou een servo's genoeg kracht kunnen genereren om van een hoge snelheid tot stilstand te kunnen komen?
dit is mijn simpele paint ontwerp...

ik hoop dat het een beetje goed te zien is?
de grijze stukken zijn van aluminium (gaat er waarschijnlijk wel iets anders uit zien hoor)
rood = hydrolische olie
blauw = hydrolische leidingen (wat zou ik daarvoor kunnen gebruiken? of waar kan ik bestaande dunne leidingen kopen?
die 2 kleinere cilinders dat zijn de masterslaves (waarschijnlijk heb ik 2 of meer kleinere nodig omdat een servo een beperkt bereik heeft en omdat ik twee cilinders in de rem zelf heb, ik weet niet hoe ik het zo klein zou moeten realiseren met maar eentje...)
maar dit is zo ongeveer mijn idee, zou het wat kunnen zijn? (voordat ik ze ga proberen uit aluminium te maken ga ik experimenteren met injectie spuitjes :P )

Jacar

ja ik ben van plan om zelf een auto te maken (ongeveer 1:10, maar niet helemaal zal wel ongveer 40cm lang worden maar algouw zo'n 30cm breed... het is afgeleid van een kart en die zijn ook zo breed tenopzichte van normale auto's...)

ik heb ook die bigscale remmen gevonden (zo wat zijn die duur zeg...) , maar het lijk me gwn leuk om zelf wat proberen te maken :D
mischien meer zoiets dan??

Jacar

ja voor 1:10 zal dat waarschijnlijk niks worden..., misschien leuk voor als er ooit iemand is die een 1:5 maakt (zal eerder een 1:2/2,5 zijn want die van mij word al iets van 1:7, karts zijn nogal kort...nog korter dan een motor en rc motors zijn 40cm lang bij schaal 1:5 dus...)
kzit alleen een beetje met de banden voor mijn project..., zijn er 1:10 race banden? (van die zonder profiel met een bredere achter band dan voorband.)

vrgt Jacar

Hoi denk er wel aan dat je genoeg kracht op een rempompje van een kart moet steken want anders zal je niet het volle remvermogen hebben.

Denk ook wel dat zo'n remsysteempje veel kost ik heb 2 jaar geleden voor 150 euro zo'n pomp+ klauw kunnen kopen voor op men kart + nieuwe remschijf van 89 euro en nog een support( mischien niet direct nodig).
Dus ik zou wel ff nadenken mischien schijfrem van een mountainbike is ook compacter.

grtz Corsa57

gewoon een keer op marktplaats kijken voor fiets remmetjes , zal vast wel iets betaalbaars te vinden zijn.

Zijn wel iets groter als van een 1:5 ( heb ff fiets en marder vergeleken) maar misschien kan je er iets mee.

we hebben hier een paar misvatingen... ten eerste het gaat natuurlijk niet om een 1:1 kart...
ook niet om een marder sized model (er gaat een 2,1cc motortje in dus....)
en ik vroeg me gewoon af of het iets is om te proberen...
ik ga ZELF een rc auto maken die gebasseerd is op een kart (vanwege een aantal handige dingetjes die een kart heeft :P , zoals geen vering en geen diff)
de auto zal ergens rond de 40 lang en 30 breed worden dus een fiets rem??? nee niet zo'n goed idee denk ik...
al kan ik wel kijken of ik een goedkope (hoeft niet meer heel goed te werken) disc brake op marktplaats ofzo kan vinden om als voorbeeld te gebruiken

ik hoop dat jullie het nu wat beter snappen :oops: :?:

vrgt Jacar

zoek eens naar de hpi mt2 18ss hoe deze remt is een zeer eenvoudig systeem en werkt zeeeeer doeltreffend

Komt een beetje neer op een 1:8 wedstrijd auto alleen dan geen veren en 2wd.

de nieuwe Motonica heeft de rem op de achteras zitten misschien een idee?

ik krijg van iemand die met 1:5 motoren rijd zijn stock remmen die ga ik kopieren en er een kleine hydrolische piston op zetten
(met kopieeren bedoel ik gwn wat vergroten en wat massiever maken, want die standaard remmen zijn niet veel soeps volgens mij...)

Jacar

Back