Hype Cessna 182

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Richard Branderhorst, 27 mrt 2011.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Nog een laatste? modje:
    De onderkant van de drijvers van een matje voorzien.
    [​IMG]

    Het licht"systeem" is kl&^%te, na 5 min werkten alleen nog maar de Landing Lights. Tzt als het allemaal goed vliegt een fatsoenlijke lichtregelaar er op zetten, zoals deze: Aurora LCU | Modellflug Beleuchtung und RC Beleuchtung von Optotronix

    Vanmorgen de nieuwe 1800 Lipo binnen gekregen, nu het geschikte weer nog...
     
  2. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Nou moe!!!!
    Na droging kon ik de glasmatten er zonder veel problemen af halen, het epoxy heeft niet gebonden met dat materiaal...
    Maar ik heb wel mooie kopietjes van de onderkant nu :)
    Iemand een idee hoe je op dat materiaal matten kunt hechten?

    [​IMG]
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Als je drijvers uit ABS zijn kan je dat met PU-lijm lijmen .

    ABS wel eerst dof schuren met fijn schuurlinnen.

    Mvg Johan
     
  4. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Johan,
    Ja, maar met PU kun je geen glasmat soppen..

    Ik heb een andere tip gekregen, ik ga dat glasvezelversterkte plakband testen, dat gebruik ik ook op Easy Gliders en dat houdt prima.
     
  5. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Maar wel je vormpjes op lijmen . :D

    Maar waroom wil je er wat op hebben ?
    Ik vlieg in zeumeren met gefoliete drijvers .
    Water geeft geen slijtage .

    Mvg Johan
     
  6. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Nee, maar als je tegen de kant op vaart, de kist op een tafel wegzet, er zitten nu al deukjes in, terwijl hij nog niet eens gevlogen heeft!
    (niet alle vormpjes zijn er mooi afgekomen, de voorste maken een dubbele curve, die kreeg ik er niet af zonder ze te scheuren)

    Maar ik heb het opgelost:

    [​IMG]
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Heeft hij al gevlogen Richard ?

    Ik heb hem hier nu ook, net even de neus eraf gehaald omdat ik hem eerst op wieltjes wil vliegen. De motorsteun heeft een iets andere domping die erbij zit, maar ik denk niet dat het zoveel uitmaakt dus laat ik hem zitten.

    Zit bij jouw model een veer erbij voor de neuspoot ? bij mij ontbreekt hij namelijk :confused: Ik heb dit model eerder gehad, en het is een fijn kistje om mee te vlegen.
     
  8. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Ja, maar niet mijn NL kissie, heb er hier in ES ook eentje gekocht, we hebben die afgelopen zaterdag, samen met twee andere ingevlogen op een stuwmeer.
    Heerlijk weer, 20 gr, wel wat wind, maar goed te doen.

    Modificaties zijn prima, twee landingen iets minder mooi gemaakt, dus als ik het niet verstevigd had, had ik er zeker weten een geknikte voorste strut gehad.

    De vergrootte instelhoek van de kist op de drijvers werkt perfect, hij vliegt gewoon mooi zelf los, zonder onnodig met veel teveel snelheid over het water heen en weer te zigzaggen zoals ik ze wel eens heb zien doen.

    De gewapende tape onder de drijvers heeft prima gehouden

    Power is meer dan voldoende, zelfs met drijvers makkelijk loopjes en rolls gedraaid. De start is daardoor ook mooi kort.

    Twee andere zaken die je nog moet modden: de staart zit met dat vreemde clipje wel OK vast, maar het geheel kan een 5-6mm naar achter schuiven, wat als gevolg heeft dat de 0-positie van rudder en elevator fors verlopen.
    Gewoon extra vast tapen met plakband aan de boven- en onderkant en ook dat is weer opgelost.

    Het andere is: de spinner is echt shit, hij is hartstikke in onbalans. De voorkant hebben we er allemaal afgehaald. Ik ben naar een goede vervanger aan het zoeken.

    Komt hij eens ondersteboven in het water dan is er niks loos, apparatuur blijft mooi droog.

    In Spanje is het watervliegen nagenoeg onbekend, ze vonden het práchtig!

    O, ik heb er hier een 3S 2200 Turnigy Lipo in gestoken, helemaal naar voren tot tegen het motorspant, en daardoor had ik geen lood nodig op de floats.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    en nee, hier in ES ook geen veer gezien, ik zal in NL eens kijken, heb daar nog twee wielensests liggen, ben morgen weer tuussss.
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.775
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Jij zoekt het wel weer ver van huis Richard.
    De goudvissen kloppen hier bijna tegen het keukenraam.
    Hier kan je binnen vandaan bijna opstijgen ;)
    Ik vind het een leuke kist, handige modds heb je gedaan.
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    De veer is terecht ;) Die zit gewoon in de stuurhevel.
     
  12. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    hallo heren,

    ik heb gisteren mijn "Hype u can fly" naar beneden zien dollen (verbindings storing) en ben aan het kijken of het weer een U can fly word of iets anders.
    deze Cesna is een leuk alternatief. maar ik zie jullie allemaal met de floats vliegen. is het gewone onderstel ook stevig ? en is de clowl makkelijk demonteerbaar, of net als de U can fly verlijmd ?

    mvg,
    Marco
     
  13. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Hi Marco,
    Ik heb ook de Hype Cessna met floats. De eerste vlucht met wielen gedaan, verloor contact om de een of andere reden en de kist dwarrelde naar beneden. Schade: motoras krom en is niet los verkrijgbaar.
    Toch maar een (dure) nnieuwe motor besteld bij Hype.
    Over de floats hetvolgende: bij een wat minder zachte landing knikt de voorkant van het onderstel in.:rolleyes: Een extra steun in het midden zou de oplossing zijn.
    Zodra de nieuwe motor binnen is komt de maiden op floats met extra steuntje.:D

    Groeten Paul
     
  14. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    bedankt voor je antwoord. ik heb alweer een U Can Fly gekocht, maar er blijft nog een optie open voor deze Cesna. het onderstel verhaal heb ik hier in dit draadje al de oplossing voor gevonden.

    gr,
    Marco
     
  15. Mudde

    Mudde

    Lid geworden:
    8 jul 2012
    Berichten:
    3
    Beste modelvlieger. Ik heb een vraag over de Cessna Hype. Is het te doen om te taxien op het water zonder roeren aan de drijvers. Ik heb de roeren niet goed werkend gekregen.
    Ik hoop dat iemand hier antwoord op geven kan.
     
  16. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Dit is erg lastig, zeker als het waait. Want watervliegtuigen draaien steeds tegen de wind in met de kop.

    Wat is het probleem wat je hebt, zijn de stuurstangen die vanaf de roeren komen net te kort? Dat hebben meer gebruikers, een oplossing is de stuurstangen iets te verleggen, zodat ze verder naar voren komen.
    Ik zou ze zeker operationeel maken voor je ermee op het water gaat....
     
  17. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Alleen bij windstil weer is dat mogelijk , anders niet .

    Ik heb nu een maatje grotere 182 van Lindinger gehaald .
    Ook die moet werkende waterroeren hebben.

    Mijn SIG Fourstar 120 heeft geen waterroeren .
    Die heeft een groot zijroer en een benziner er op , bij die word het alleen bij sterke wind lastig .

    Bij lichte schuimmodellen is een waterroer een pre.;)

    Mvg Johan
     
  18. Mudde

    Mudde

    Lid geworden:
    8 jul 2012
    Berichten:
    3
    Inderdaad het probleem is dat de stuurstangen te kort zijn. Maar in elk geval bedankt voor de tip
     
  19. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Even meenemen naar de club Wim. Als je komt, geef dit dan aan zodat ik mijn versie mee kan nemen. Kun je nog eens kijken hoe het zit.
     
  20. Mudde

    Mudde

    Lid geworden:
    8 jul 2012
    Berichten:
    3
    Ok doe ik. Probeer volgende week wo even langs te komen. Wordt denk ik wel lid. Werdmzo netjes geholpen
     

Deel Deze Pagina