Hype cessna 400 Corvalis motor loopt niet lekker, stottert

ik heb een probleem met mijn Hype Cessna 400 Corvalis. De motor loopt niet meer lekker, als ik de kist aansluit dan piept de motor 1 keer, als ik dan een beetje gas geef dan stottert de boel, als ik dan het gas weer uitzet dan piept de motor weer 1 keer.

Als ik vol gas geef gaat het wel goed. Het klinkt als een verkeerde instelling van de regelaar maar hoe stel je die in? Ik zag vanavond toen ik wilde vliegen dat ik de kist aangezet had met een beetje gas dus ht kan zijn dat ik in de programmeer mode gekomen ben maar zonder handleiding is het toch lastig om het weer ongedaan te maken.

Weet iemand hoe dit weer recht te zetten, of is het toch iets heel anders?

Sven,

Klinkt alsof je zenderkanaal op één of andere manier gereversed is alsof hij bij gas dicht in programmamode gaat (moet normaal altijd bij volgas zijn dat hij dat doet)

Stevo

Sven,

Klinkt alsof je zenderkanaal op één of andere manier gereversed is alsof hij bij gas dicht in programmamode gaat (moet normaal altijd bij volgas zijn dat hij dat doet)

Stevo

als ik vol gas geef gaat het wel goed dus het lijkt me sterk dat de gas gereversed is maar ik kan het nakijken. 1 keer piepen als je hem aan zet is toch normaal?

Motortje stottert als je gas geeft? mijn gok is dat 1 van de polen/kabels niet goed vast zit. Als je bij een brushless 1 motorkabel los haalt dan stottert hij namelijk, maar is het mogelijk dat hij wel draait wanneer hij op volgas draait.

Uit programmeer modus is eenvoudig: model uitzetten.

Motortje stottert als je gas geeft? mijn gok is dat 1 van de polen/kabels niet goed vast zit. Als je bij een brushless 1 motorkabel los haalt dan stottert hij namelijk, maar is het mogelijk dat hij wel draait wanneer hij op volgas draait.

ik heb gisteren een kabel opnieuw gesoldeerd aan de regelaar, die was al verdacht. Die hadden we nagemeten op het veld. Na hjet vervangen had ik dit eigenlijk al uitgesloten. Hoe test ik de kabels om te kijken welke niet goed is?

Ik heb ook nog een 40A regelaar liggen, ik ga de regelaar vervangen dan kan ik daarna rustig de regelaar testen en ook nog lekker vliegen.

Van de 6 connectors (3 motor , 3 regelaar) moet je de krimpkous even verwijderen en er even een hete bout (60W) tegen aan houden en er een drupje tin bij doen.

Dan sluit je uit dat het een van de connectors is .:)

En ik laat de regelaars altijd bij nieuwe modellen (of als er iets niet normaal meer is) even calibreren .

Zender aan , op volgas zetten , lipo aansluiten , na de eerste piep(jes) gas dicht , dan piept hij vaak een(of meer ) keer en is klaar .

Zou je de rem er op gezet hebben (wat bij verschillende regelaars gebeurt) de proceduren herhalen.

Blijft hij stotteren bij weinig gas kan je nog naar de timing kijken.;)

Mvg Johan

Ik heb de regelaar vervangen door een 30a die ik nog had liggen, het werkt nu weer goed, de motor loopt weer soepel, ik kan weer vliegen en ik kijk de regelaar binnenkort op mijn gemak na

Back