Hype Cessna 400 Corvalis

Beste Forumleden.
Vliegt er al iemand van jullie met dit type toestel?:

Hype BK#Cessna 400 Corvalis Brushless

Zou graag ervarings verhalen erover willen horen.
Vr Gr Erwin

Dylan,

Heb op het punt gestaan om er één aan te schaffen maar uiteindelijk is het de FW 190 geworden, ziet er gewoon een mooi kistje uit

dit gezien?

hype-cessna-corvalis-400-a

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er vrij veel mee gevlogen. Toestel vliegt perfect en mooi. Kan behoorlijk langzaam, maar ook snel. Met vol landingskleppen omlaag kun je grondstarts maken van een meter of 2, landen met half kleppen gaat perfect en de kist is dan heel mooi eerst op de achterpootjes neer te zetten. Tegen de avondschemering zijn de lichtjes heel mooi te zien.......

Super dank voor jullie reacties.
Toestel zal wel te vliegen zijn op 3S 2200mah Lipo toch?
CG komt dan ook goed uit of moet ik dan eerst gaan snijden in het binnenwerk?

En wat zijn ongeveer de vliegtijden op een 2200Mah Lipo?
Ik denk er zwaar over om deze kist erbij te gaan halen.
De Hype Wow en Hype U Can Fly bevallen ook al zo rete goed.
Heb een mooie start/landings-strip tot mijn beschikking die naast het veld ligt.
Ideaal dus voor kisten op wielen.
Hoor graag van jullie.
Vr Gr Erwin

Hoi Stevo.
Nog bedankt voor die link van het MBF.
Had ik al gezien, maar leverde helaas weinig resultaat op.
Schijnen niet veel piloten te zijn die deze Corvalis vliegen.Waarom dat zo is begrijp ik helaas nog niet.
Vr Gr E

01, had jij m ook al!?

Ik vlieg m met een 3s1300, net ietsje lichter.
Met 2200 komt t zwp wat ver naar voren.

Mijn versie is de yuki variant, met veel kleuren.
Vleugel aan 1 stuk getaped, anders wat flexibele
instelhoek in t midden..

Ons veld is gister gemaaid, vanavond weer eens rondsnorren.

Heren, bedankt voor jullie input.
Wil de Corvalis gaan vliegen op 2S 2200Mah packs.
Dan maar iets lood achterin plaatsen om het CG goed te krijgen.
Mag ik vragen waar jullie het CG hebben?
Hoeveel cm vanaf de voorlijst vleugel?

Ik heb zojuist het toestel besteld.
Hoop haar volgend weekend te kunnen invliegen.
Mijn bevindingen laat ik dan weten in dit Topic.
Vr Gr Erwin.

Excuus...............
Ik bedoelde ook 3S.
Typefoutje van mij.
Zwaartepunt zal wel in de handleiding staan lijkt me.
Ben erg benieuwd hoe dit toestel vliegt.
Vr Gr E

Yep, Niek, heb hem ook gehad, maar plat gevlogen. Ik vloog hem ook op 3s 1300, met die 2200 krijg je dat zwaartepunt niet goed. Extra gewicht in de staart kan, maar komt de eigenschappen niet ten goede.

Die vleugelverbinder was bij mij goed, nooit problemen mee gehad. Wel de schroefjes goed aandraaien. En geen negatieve V-stelling zoals ik van enkelen heb gezien.............. dan vliegt hij niet goed.

Ik vond het heerlijk om daarmee lekker langzaam mijn rondjes boven het veld te vliegen en mooie 2 puntslandingen te maken en dan gelijk weer doorstarten nog voordat het neuswiel op de grond kwam. Wel dit alles met de remkleppen uit...

Hallo.
Tjemig.........wat jammer.
Dacht dat een 3S 2200Mah Lipo pack wel zou passen en het vliegtuig goed ermee vliegen zou zijn.
Niet dus.Bummer.............
Maar om in z'n grote kist een 3S 1300Mah te doen lijkt mij zo krap an of vergis ik mij daar nu stellig in??
Mijn Hype U Can Fly heeft ook een 3S 2200Mah erin zitten.Vliegt super.
Mag ik vragen: wat wegen die 3S 1300Mah packjes dan die jullie gebruiken?
Mijn 3S 2200mah packs wegen ±170gram.
Dat van die negatieve V-stelling van de vleugels had ik al wel gedacht dat het minder goed zou vliegen.
Zag sommige van deze toestellen op You Tube met negatievie V-stelling en sommigen met rechte vleugels eronder.
Vr Gr Erwin

? Negatieve v stelling ?
O ja, de vleugelbuis past er op 2 manieren in :mrgreen:
Interessant, ook eens proberen :D

Een 3s1300 weegt 110 gr. Ca 6 tot 10 min vliegtijd afh van vliegsteil
Het is gemaakt voor een 1800 3s pack, van ?160? gr
2200 past prima, maar dan lood op staart nodig.

Mijn aapasingen:
- afstandsringetjes bij voorwiel, voorwiel loopt niet meer vast tegen wielkap
- vleugelmidden getaped

? Er zit een haakje achterop, en ook een extra schroef aan landingsgestel, kist is bedoeld voor sleep?

ps: Ding vliegt ook prima met 1/2 stabilo, dont ask :mrgreen:

Hoi Niek.
Super dank voor je input en adviezen omtrend deze kist.
Ik zal het meenemen en gebruiken.Super!!
Ik ben wel van plan om de kist op mijn Turnigy 3S 2200Mah 35C lipo packs te gaan vliegen.
Daar heb ik er namelijk 12 stuks van liggen en kan dan een middagje met de vliegmaatjes doorvliegen.
Ik kiek straks wel even hoe de packs erin passen en ook het CG zal wel in de handleiding vermeld staan.
Vlieg al wat langer dus gaat allemaal wel goed komen.
Hopenlijk aankomend weekend goed Maiden weer want wil haar dan eens lekker gaan uittesten.

Heb vanochtend nog met de Hype Sbach342 Micro gevlogen.Heb het toestel net 2 weken.
Heerlijk toestel dat vliegt op 2S 1000Mah Lipo en met een span van 680mm en vlieggewicht van ±300gram een kwieke dame is.
Moest behoorlijk wat Expo op de roeren zetten.
Maar ze vliegt lekker en geeft een mooi vliegbeeld.

Heb haar zusje onderweg vanuit Duitsland.Afgelopen weekend besteld.
Is een toestel uit hetzelfde Gamma en betreft de Hype P51D Mustang Micro Janie versie.
Er zijn drie varianten maar ik vond de Miss Janie het mooist.
Militairy colours met een geel/zwart geblokte Cowl.
Kan niet wachten totdat ze arriveren.
wat een vette hobby hebben we toch.
Vr Gr Erwin

meneer mede mod, hier gaat t over een chesna ja! :D

Dylan, heb jij ook niet zoiets als "teveel vliegtuigen",
of vloek ik nu in de kerk?

Terechte opmerking Niek, ik doe mezelf even in de ban;)

Te veel vliegtuigen ja dat is zeker maar op één of andere manier kan er altijd nog eentje bij als ik in de shop sta:rolleyes: Modelbouwhersenkronkels zeker:confused:

Ik neem mezelf ook altijd voor om niets te kopen buiten het gene die ik nodig heb, kom ik dan buiten met een nieuwe kist en heb ik het gene waarvoor ik naar de winkel ging vergeten, ach ja kunnen we nadien nog eens naar daar gaan en weer meer van het zelfde.....:D

Ik denk dat iedereen zich er wel in herkent, we lijken Smigel uit Lord of de rings wel (en sommige lijken ook op Smiggie dit geheel terzijde ;))

Cesssnnnnnaaaaaaaaa............myyyy ppreciiiiiiiousssssss

Stevo

Hoi Niek.
Ben gek van de hobby en ze maken potdomme steeds weer mooie toestellen.
Vlieg zo veel als ik kan en geniet maximaal van de hobby.
Elke dag biefstuk gaat behoorlijk saai worden op de lange duur.Zo ook met elke keer vliegen met hetzelfde toestel.
Vandaar dat ik kan kiezen uit een aantal modellen om de hobby zo optimaal mogelijk te houden.
Genieten zullen we.
Vr Gr E

O ja, en check de balans van de vleugel, 1 vleugel bleek flink zwaarder te zijn dan de andere.

Op een asfaltbaan (vliegbasis) of weg is het handig de vleugeltips onderkant af te plakken met stevig tape,
anders wordt de verf daar zo kaal..

Laatst bewerkt:
Niek schreef dit: Op een asfaltbaan (vliegbasis) of weg is het handig de vleugeltips onderkant af te plakken met stevig tape,
anders wordt de verf daar zo kaal..

Dat vat ik niet helemaal................
Mijn idee is om met de Corvalis toch echt alleen maar op asfaltbaan de starten en te landen.Iets wat ik met al mijn andere kisten op wielen ook doe.
kan me niet voorstellen dat het toestel tijdens de start of landingen met de vleugeltips de grond zouden kunnen raken.
Hoe land jij dan Niek?
Met af en toe de vleugeltips al rakende het asfalt? ha ha ha ha ha.
Vr Gr E

Back