Hype edge 540 dolderer

hallo iedereen,

de afgelopen tijd ben ik aan het oriënteren voor een 3d vliegtuig.
eerst dacht ik aan de 30e sebart modellen, maar ik denk dat het voor een eerste 3d kist een beetje over de top is en ik vind het risico een beetje groot.

ik ben toen gaan kijken naar andere modellen en kwam uiteindelijk dit vliegtuig tegen, de HYPE EDGE 540 DOLDERER. dit model is iets kleiner en is van schuim maar is dan ook (ruim) de helft goedkoper. het voordeel van dit model is ook dat er een 2200mah 3s lipo in gaat die erg gebruikelijk is en ik gewoon heb liggen.

bij deze de vragen die ik over het toestel heb:

heeft er iemand ervaring met dit model?

hij lijkt erg op de redbull edge 540 van Kyosho. deze heb ik op de phoenix sim en vliegt daar best wel lekker. is dit realistisch met de echte en te vergelijken met die van HYPE?

is het een beetje 3d waardig voor een beginner in 3d (hoveren, meskant, inverted).

kan de setup het aan of is die binnen de kortste keren aan vervanging toe?

alvast bedankt
mvg david

hoi David
ben zelf niet een echte hype fan maar wij hebben bij ons op de club wel heel veel plezier aan de vision aire hier ben je zelf de beperkende factor dit kistje vliegen we op 3s 2400 mah zal iets meer kosten als de hype maar dan heb je ook wat

niemand dit vliegtuig uitgeprobeerd?
heeft iemand ervaring met Hype in het algemeen?
is het te vergelijken met parkzone?

Helaas heb ik van Hype de Robin DR400 vorig jaar gekocht, mijn ervaring met Hype is helaas niet zo best voor wat betreft de service van onderdelen:(
Ook is het een kunststuk dit vliegtuig goed in balans te krijgen, moest weer veel gewicht in de neus bij:confused: de afwerking en passing vind ik van Parkzone stukken beter.

Met Parkzone heb ik alleen maar goede ervaring en zou ik zo weer kopen, terwijl ik mij bij Hype wel twee keer zou bedenken

Jan

oke, heel erg bedankt voor de reactie's
ik kan ook niet heel erg veel vinden over dit model of van hype in het algemeen.
daar zal dan ook wel een reden achter zitten.
ik zal nog even rond kijken wat er nog meer voor leuks op de markt is.

david

Hallo, ik vlieg met zn kist en moet zeggen dat het wel leuk vliegt, maar met een beetje wind is het 3xniks gaat alle kanten op. Ik ga straks weer mooi voor een sebart houtbouw, vliegt even wat strakker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back