hype power startmotor

heren,

Hype - Anlasser#Power Starter 12V

Deze starter zou een 30cc starter zijn maar zonder reductie!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is het voordeel van met of zonder reductie?
Ik wou eigenlijk de ez-180 kopen van hype maar deze ziijn niet meer te verkrijgen.

Alvast bedankt

gerry

zou moeten gaan
de startmotoren met reductie hebben een kleinere motor
ze draaien ook minder toeren

het is net wat je voorkeur is

deze werkt niet echt super daar voor, dit is een starter die onder vele merknamen word verkocht, en laat veel te wensen over, wil je een 25cc plus motor starten, dan is er eigenlijk maar 1 die daar voor geschikt is:

de sullivan dynatron
Starters

maar waar ben je een starter voor nodig?

niet elke motor hoeft met een starter te worden gestart.. als er een choke op zit, is het niet nodig.

Heeft verschillende oorzaken waarom men een startmotor gebruikt.
Grootste is de angst voor de propeller tik op je vingers, maar daar heb je bescherming voor, een dikke want of een rond de vingers gedraaide handdoek doet wonderen.
Voor de kleinere types heb je de gummi vinger.
De verhalen erover klinken net of het valt telkenmale voor, zelf heb ik het gedurende 5 jaar maar twee maal voorgehad waarbij de laatste maal een gap in de vinger, maar dat was eigen schuld.
Het is net als bij spijkeren, wie heeft er al eens niet op zijn vingers geslagen.
Dat is ook niet de reden waarom men een spijkerpistool heeft gemaakt, het is gewoon uit tijdsbesparing.
Er zijn heden nog steeds echte vliegtuigen die met de hand worden aangeslingert, daar zijn props bij waar je U kan tegen zeggen
Tweede, de motor is al wat ouder en de compressie is wat teruggenomen, start dan iets moeilijker en is een startmotor een handig HULP middel als men wat ongeduldig wordt.
Elke motor word geacht vlot te starten, doet hij dat niet, probeer dan eens de oorzaak te achterhalen, meestal ligt de oorzaak bij jezelf en niet de motor.

Zelf ben ik altijd anti startmotor geweest, wat gevloek hoort nu eenmaal bij de hobby.

Johan.

Gerry, ik ben even kwijt af je een beginner bent. Mocht dat zo zijn dan raad ik startmotor af. Je ontwikkelt geen feeling voor afstellen en motor, scheelt je aanschaf van startmotor en -accu, en langdurig met startmotor aanrossen is niet goed voor de motor.

Back