Hype Rafale Edf

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
Hallo,

.....zag bij mijn dealer de nieuwe EDF Rafale van HYPE. Prachtig model, volledig afgewerkt en gespoten, servo's en fan-motor ingebouwd, alles d'er op en eraan, controller, etc.
Had als model heli vlieger (elektro en nitro) alle moeite om de kit in de winkel achter te laten.

Heb al langer zin in zo'n leuk opsmijtertje tussen het heli gebeuren door.

lengte 1m, span 65cm.

......heeft er al iemand ervaring met dit model???? vond nog dat Hype enkel zijn naam er heeft opgeplakt want dacht het model te herkennen van SN products of zoiets,.....

Via google kwam ik op wat Duitse RC forums terecht en daar zou het model naargelang "piloot" tussen de 2 tot 3 minuten "Life" time hebben. Steeds is het model daarna gecrasht wegens radioproblemen, storingen, weet ik veel. Sommigen zeggen dat de bijgeleverde controller/bec de fout is, enz.

zo, eens benieuwd of iemand me kan verder helpen.

.......jullie ervaringen????????

tduc

Hallo,

Ik vlieg met de Kyosho Phantom F-4 en die bevalt me prima met de standaard setup.

Ik zit ook te denken om de Hype Rafale aan te gaan schaffen,heb een filmpje erover gezien op de site van FMS Spaarnwoude en vloog erg stabiel.

Groeten;

Arjan.

Ik ben ook sterk geintresseerd in de Rafale.
Als ik met niet vergis is deze ook beschikbaar in reciever ready versie?
Diegene die maar 2 a 3 minuten te vliegen hadden zullen waarschijnlijk met een goedkope zender/ontvanger uitgerust zijn geweest?

Laatst bewerkt:
rafale edf

Hallo,
Er is momenteel ook een rafale in de handel van RClander en te koop bij der schweighofer in 2 kleuren versie`s en voorzien van 2 impellers voor 260 euro en ook de Hype versie is hier te vinden voor 160 euro.

Egbertje

Laatst bewerkt:
rafale

Hallo,
Ik ben sind 1 jaar in het bezit van een rafale van hype. Is verdeeld door Kyosho. Ik heb 6 edf modellen maar de rafale is een van de beste. Ik heb deze gekocht voor ongeveer 125 euro als arf versie, dus met regelaar en
motor doch zonder tx/rx. De eerste 2 vluchten was het ding bijna onbestuurbaar door de vele glitches tijdens het vliegen.Ik heb dan ook de raad van de duitse forum opgevolgd en na de tweede vlucht de regelaar vervangen. Sindsdien geen enkele storing meer. De kist vliegt super goed,
zowel snel als traag. Vliegtijd tussen 3 en 4 minuten.Graag had ik toch iets meer vermogen, daarom heb ik onlangs een ef2000 van jpower gekocht met 2 edfs. 150 gr zwaarder dan de rafale maar veel meer power. Een echte aanrader.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back