Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Discussie in 'Beginners' gestart door struggleforlife, 2 jul 2011.

  1. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Een draadje van/voor/over U can fly van Hype. Een ideaal beginners vliegtuig, voor circa 150 euro.
    Wellicht dat het anderen inspireert.



    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Ikzelf heb de U can fly inmiddels in bezit, maar ben nog met de opbouw bezig.

    Heb een batterij houder gemaakt zodat deze niet door het (veel te grote) batterij compartiment zwerft.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Ja dat weet ik. Hier gaat het uiteraard niet om de bouwverslagen, maar om de vliegervaringen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Zo, vanavond de maiden gedaan van het vliegtuig.
    Onder begeleiding van de instructeur, dus helemaal officieel. Opstijgen en landen deed hij, ik heb verder gevlogen. 2 x 10 minuten.

    Het vliegtuig vliegt rustig, gemoedelijk. De roer-uitslagen zijn flink, dus hij heeft potentie voor radicale manouvres.
    Ik vind wel dat het vermogen aan de lage kant is. Hij gaat niet hard, en ik denk dat hij te weinig power heeft voor stuntwerk. Dat is jammer naar mijn idee.
    Ik ben inmiddels de clouds fly gewend, en die vliegt een stuk sneller (maar die is weer wat minder gevoelig op de roeren).

    Met 2200mah kan ik max circa 13 minuten vliegen.
     
  6. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Vandaag weer eens een paar rondjes gemaakt met de Ucanfly.
    Het is een lekker ding om mee te vliegen. Jammer dat 'ie een beetje traag is, dat wel.

    Inmiddels zijn er op de club 3 van deze vliegtuigen.... Men vind 'm geschikt als trainer, dus geloof dat ze 'm aanbevelen.

    Jammer dat het hier zo stil is trouwens.
     
  7. Robinl01

    Robinl01

    Lid geworden:
    10 jan 2012
    Berichten:
    3
    Ucanfly

    Hallo

    Ik heb afgelopen november een u can fly gekocht arf 130 euro nieuwe prijs van hype. Ontvanger er in + accu en vliegen maar!

    Hij vliegt echt super !! Ik heb er een 2200 mah 25 c accu in merk zippy van hobbyking 8 dollar perfect ! Kan er met rustig vliegen 20 min mee doen !

    Erg leuk ook het bommenluikje ! Zie je niet bij andere merken in dit formaat

    Hoop dat er nog meer mensen u can fly gaan vliegen want het is een ideaal vliegtuig voor de beginners en de wat betere pilooten

    Gr robin uit veenendaal
     
  8. Robinl01

    Robinl01

    Lid geworden:
    10 jan 2012
    Berichten:
    3
    Ucanfly

    Hallo

    Ik heb afgelopen november een u can fly gekocht arf 130 euro nieuwe prijs van hype. Ontvanger er in + accu en vliegen maar!

    Hij vliegt echt super !! Ik heb er een 2200 mah 25 c accu in merk zippy van hobbyking 8 dollar perfect ! Kan er met rustig vliegen 20 min mee doen !

    Erg leuk ook het bommenluikje ! Zie je niet bij andere merken in dit formaat

    Hoop dat er nog meer mensen u can fly gaan vliegen want het is een ideaal vliegtuig voor de beginners en de wat betere pilooten

    Gr robin uit veenendaal
     
  9. Robinl01

    Robinl01

    Lid geworden:
    10 jan 2012
    Berichten:
    3
    Hallo

    Ik heb afgelopen november een u can fly gekocht arf 130 euro nieuwe prijs van hype. Ontvanger er in + accu en vliegen maar!

    Hij vliegt echt super !! Ik heb er een 2200 mah 25 c accu in merk zippy van hobbyking 8 dollar perfect ! Kan er met rustig vliegen 20 min mee doen !

    Erg leuk ook het bommenluikje ! Zie je niet bij andere merken in dit formaat

    Hoop dat er nog meer mensen u can fly gaan vliegen want het is een ideaal vliegtuig voor de beginners en de wat betere pilooten

    Gr robin uit veenendaal
     
  10. Ruward-Storm

    Ruward-Storm

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Arnhem
    Een zeer prettig vliegtuig, vliegt zeer makkelijk, zelf vind ik hem aan de trage kant, maar voor een beginners kist is het prima, zelfs mn zoon Storm bijna 9 jaar kan hem een paar rondjes boven houden, tot hij het overzicht verliest.
     
  11. Jasper-daniel

    Jasper-daniel

    Lid geworden:
    9 nov 2010
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Wildervank
    @Struggleforlife
    Zelf heb ik hem, zoals je weet ook.
    Ik heb net als jullie de ervaring dat hij traag is. Ik ga het echter niet veranderen. Laat hem lekker zo. Hoef er niet mee te stunten of iets. Gewoon lekker rustig rondjes vliegen. Loopings, stall turns, spins (spiraalvlucht) etc. gaan trouwens prima. Ook heb ik het idee dat hij wel redelijk omhoog trekt, op een hoek van ongeveer 45 graden.

    Verder vliegt hij heel goed. Zelfcorrigerend. Zet hem op kwart gas, trim hem zo dat hij op hoogte blijft, en trim de rolroeren een beetje naar links/rechts, leg de zender in het gras en hij vliegt zelf.

    Ik was denk ik de eerste die hem had op het forum.

    Wat ik wel gedaan heb is grotere wielen eronder zetten. Hij kwam heel moeilijk los in gras dat niet gemaaid was/is. Dus ik heb er achter 100mm wielen onder gezet en voor 75mm. Ook heb ik het landingsgestel doorgebogen, zodat hij wat achterover hangt. Ik ben binnen 2~4 meter los.

    Vind trouwens niet dat het accu-compartiment te groot is. Eerder te klein, in de zin van 2200 mAh past, met klittenband en doorduwen naar de bodem. Zwaartepunt is dan perfect. Maar ik zou er eigenlijk wel wat langer mee willen vliegen. Als ik rustig ben met gas en het is windstil haal ik ongeveer 10 minuten max. Met de Turnigy 2200 mAh 20~30C. Kan ook de 30~40C zijn.

    Groet,

    Jasper
     
  12. aproi001

    aproi001

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    293
    Locatie:
    zoetermeer
    U can fly

    Hoi Allemaal.
    Ik heb dit vliegtuig ook aangeschaft en op mijn zender ingesteld op rudder en aileron (futaba T8FG) maar volgens mij moet ik flaps kunnen instellen op deze zender.dan land je wat langzamer.
    Iemand een idee of dit mogelijk is en moet ik dan een nieuw model aanmaken?
    Hoor het graag van jullie.
    Alvast bedankt.
    Grz,
    Ronald.:newbie:
     
  13. Jasper-daniel

    Jasper-daniel

    Lid geworden:
    9 nov 2010
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Wildervank
    Hoi Ronald,

    Dit model heeft geen flaps, dus het is niet nodig om deze in te willen stellen op je zender.
    Wat je misschien bedoelt is flapperons, een combinatie van rolroeren (ailerons) die gemixt worden om ook als flaps te kunnen dienen. Dit is echter compleet overbodig. Dit toestel is zo goedmoedig dat je hem makkelijk helemaal kan uitmelken zonder te overtrekken.
    Als je bij een club vliegt, zullen de mensen daar, als je ze het toestel laat invliegen, dit be-amen. Ik wou eerst ook flaps maken, maar heb daar vanaf gezien en ik ben er maar wat blij mee. Door de relatief grote roeren hoef je helemaal niet zoveel uitslag op de roeren te zetten.

    Groet, Jasper
     
  14. aproi001

    aproi001

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    293
    Locatie:
    zoetermeer
    Hoi Jasper,
    Bedankt voor de info,vlieg helaas nog niet bij een club dus ga hem zelf maar invliegen en verder trimmen.
    Toestel ziet er verder prima uit en makkelijk in elkaar te zetten,ga hem vliegen met 3S 2200 mah 35C van Turnigy welke ik ook gebruik voor mijn heli de trex 450 pro V2.
    Vliegen met een vliegtuig is wel helemaal nieuw voor me dus maar kijken hoe de maiden gaat.
    Maar bedankt voor je reactie.
    Grz,
    Ronald.
     
  15. Jasper-daniel

    Jasper-daniel

    Lid geworden:
    9 nov 2010
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Wildervank
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  16. aproi001

    aproi001

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    293
    Locatie:
    zoetermeer
    Hoi Jasper,
    Heb gisteren even gevlogen met de U can fly en moet zeggen hij vliegt prima hoewel er veel wind was 4-5 bf ging het redelijk tot goed ook het landen.
    ben erg blij met het toestel.
    Met wind mee super snel en tegen de wind in erg langzaam maar dat kan ook niet anders met zo veel wind. hoefde weinig te trimmen aan het geheel.
    Nu maar hopen op beter weer en minder wind.
    Grz,
    Ronald.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. Jasper-daniel

    Jasper-daniel

    Lid geworden:
    9 nov 2010
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Wildervank
    Hoi Ronald,

    Hij vliegt ook heel goed. Door de relatief hoge V-stelling corrigeert hij zichzelf meteen wanneer je overtrekt. Ik moest eerst wel wat trimmen, maar nadat ik eenmaal de juiste plek voor de accu had gevonden kon ik zo alle trims zo goed als op 0 zetten.

    Denk erom dat je, wanneer je met de wind mee vliegt, niet minder gas geeft als wanneer je tegen de wind in vliegt. Heeft te maken grondsnelheid vs luchtsnelheid. Staat een zeer uitgebreid draadje op het forum.

    Hij vliegt het prettigst, vind ik, als er helemaal géén wind is. Dan kan je op ~half gas lekker rondtuffen, en ik ongeveer 10 minuten met een 2200mAh 3cel vlieg.

    Ik heb, omdat ik op gras land en start en hij anders niet loskwam zonder te gooien/ duwen grotere wielen erop gezet en het landingsgestel doorgebogen. Achter 100mm en voor 75mm. Ik heb de poten zo doorgebogen, dat de neus nu iets omhoog wijst.

    Mooi dat de maiden goed ging. Nu maar hopen dat je snel weer kan vliegen.

    Groet, Jasper
     
  18. aproi001

    aproi001

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    293
    Locatie:
    zoetermeer
    Hoi jasper,
    daar ben ik weer even.
    Ben vandaag gecrast met de U can fly waarbij de neus kapot is gegaan.
    Moet ik nu een hele nieuwe romp kopen? maar weet eigenlijk niet of daar ook een motor in zit,zag wel servo's maar over motor wordt niet gesproken. nieuwe romp kost 98 euro by hype zag ik.
    Was geschrokken van een auto die met gierende banden ergens op klapte.
    Volgens mij kan ik beter een heel nieuw vliegtuig kopen.
    Grz,
    Ronald.
     
  19. Jasper-daniel

    Jasper-daniel

    Lid geworden:
    9 nov 2010
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Wildervank
    Maak eerst maar eens wat foto's.
    Het moet wel heel erg zijn wil een rol ductape en wat epoxy het niet oplossen.

    Groet.
     
  20. aproi001

    aproi001

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    293
    Locatie:
    zoetermeer
    Hoi,
    De motor steun is helemaal krom en het foam is ook helemaal kapot.
    Met volle snelheid tegen een lichtmast aangevlogen.
    En daar kan je niet bijkomen zag ik zit helemaal ingefoamd.
    Heb de neus eraf gesneden zodoende zag ik dat.
    Het is over en uit voor dit vliegtuig.
    Grz,
    Ronald.
     

Deel Deze Pagina