Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Discussie in 'Beginners' gestart door struggleforlife, 2 jul 2011.

  1. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    PB ontvangen !!!
     
  2. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Motor is binnen!! ;)

    Bedankt. :p
     
  3. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    kun je ook weer verder .......
    veel plezier ermee.

    ps: ik heb er nog 1 .........
     
  4. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    Hi all!

    Sorry I don't speak dutch as I am from Switzerland.
    @helixer: I love your idea of classical landing gear. Could you post some pictures of your updated design of it? I'm changing mine with your idea and would like to know the improvements you've made from the beginning.

    Thanks
    Best regards
     
  5. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Hi Sirglider, i will make some pictures this week.

    Groetjes Helixer
     
  6. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Before:
    [​IMG]
    After:
    [​IMG]
    [​IMG]

    The nose before:
    [​IMG]
    The nose after:
    [​IMG]


    t is not so very nice, but much more stronger.

    Helixer
     
  7. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Zo met staart wieltje is de U Can Fly ook best mooi.
    Het is jammer dat de neus gelijmd is en niet op een of andere manier afneembaar is gemaakt.
    Mijn zoon zijn U Can Fly is ook aan een andere motor toe, deze gaf gewoon tijdens een vlucht er de brui aan.

    Johan.
     
  8. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    De neus is simpel te verwijderen hoor. Zie pagina 5 van dit draadje, helemaal onderaan.

    Succes, Grt Helixer
     
  9. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Dat is inderdaad zo gedaan door het lezen van dit draadje.

    Het is nog even wachten op de motor, mits ik geen sponsor ben, moet hij deze zelf kopen.

    Johan.
     
  10. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    My updated gear is also ready even with the hatch available. I'll try to post pictures of it tonight. But I'm waiting for some "no rain" and free time to test it :p Can't wait!
     
  11. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    Here we go!

    So here is my construction. It's one cut piece of 3mm aluminum. The corners are screwed on it. The rear part is screwed on the "old" gear support and in the front, one long bolt with a secured nut is holding the plate at the "old" front gear support. My issue now is that I am pretty heavy with the plane. With a 2200mAh inside and ready to fly, it's 1623g heavy with a CG @ 83mm. What is your flying weight with your U Can Fly?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Looking forward to bring it in the air! :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2012
  12. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Hebben jullie zo veel problemen met het neuswiel ? Ik heb gewoon grotere 90 mm wielen er op gezet en kan vanaf gras opstijgen en landen. Geen probleem. Wel heb ik het stuur armpje voor in de neus ooit vervangen voor een sterkere versie. Want die originele brak snel. Maar wel goede oplossingen zo.

    Trouwens, als al iemand geintereseerd zou raken in een Hype met veel te veel vermogen, ik ben aan het overleggen mijn hype te gaan verkopen. Of compleet zoals die is, dus met de 1800kv NTM motor, 85 amp regelaar enz. Of origineel. Maar dan wel zonder bommenluikje. Want die is verbouwd om met 2 lipo's parallel te vliegen. Dus het luikje werkt niet meer.

    When the price is right ......

    Filmpje van mijn hype in actie staat hier ook ergens.
     
  13. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    IK heb dit weekend dit type toestel zien neerstorten....sonde ! Eerst rookpluim achter het toestel, daarna enorme vlammen uit de motorkap, onderdelen die er af vielen, daarna crash in weiland met rookkolom en stevige fik. "Het lijken de meidagen wel...." merkte een omstander op leeftijd op.

    Jammer en balen voor de piloot :-/, Het zag er wel spectaculair uit. (in de verte de rookkolom)

    [​IMG]
     
  14. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    Result on ski ;)

    [URL=" Can Fly on skis![/URL]

    [URL=" 2011 here![/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. F.Paternoster

    F.Paternoster

    Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Very very nice. those skies

    By the way, beautiful landings :cool:
     
  16. Sirglider

    Sirglider

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    13
    If you are interested in making your own skis, read this article Une paire de skis pour votre avion with your friend google ;)
     
  17. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    U CAN FLY in PHOENIX SIM.

    Nu ook de UCF in phoenix!!! Downloaden die hap. De bijdrage, om de UCF op de SIM te krijgen, die wij hebben geleverd op forum van de RCvliegshop kan je hier lezen.


    http://www.rcvliegshopforum.eu/viewtopic.php?t=9683&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Mocht je nog meer geïnteresseerd zijn hoe het er aan toe gaat op het intieme en gezellige forum van de RCvliegshop en ons draadje over de UCF, dan klik op deze link!! Wip eens langs op het forum.

    . / RCVliegshop.nl Forumindex Onderwerp bekijken - U can Fly van Hype (Kyosho) info

    Grt Helixer
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
  18. baras6658

    baras6658

    Lid geworden:
    3 jul 2012
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Limburg, België
    Nadat ik alle posts heb nagelezen, leek mij hype you can fly beste beginners vliegtuig. Of ben ik helemaal fout :d ? Ik kan overwegen om RTF set te kopen of ARF met aparte zender en ontvanger. Natuurlijk zal prijs varieren. Welke zal goedkoper zijn; en waar kan ik het kopen(zo goedkoop mogelijk natuurlijk).

    Eventueel andere suggesties ? Ik ga zelf wildvliegen (om te leren) om later dan 'eventueel' te aansluiten bij een club. Heb nog nooit gevlogen met vliegtuig, maar wel met heli's

    mvg
     
  19. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Heb je RC ervaring? Heb je een eigen zender? Dat zijn al zo 2 van die vragen. De UCF kan ook makkelijk crashen, dat zou zonde zijn. Er zijn eventueel nog wat eenvoudiger starters hoor!!

    Grt Helixer
     
  20. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Oo, ik zie dat je heli ervaring hebt. Vliegtuigen zijn eenvoudiger te vliegen dan heli's. Tja dan is een UCF een fijn beginners vliegtuig. Zelf had ik ook heli ervaring toen ik met vliegtuigen begon, dat scheelt enorm. Ik ben begonnen met een eenvoudiger toestel, namelijk de SKY RUNNER, vanwege de goede zweef eigenschappen voordat ik over ging op meer en groter.
     

Deel Deze Pagina