Ik heb hier altijd gemengde gevoelens over. Met een sterkere motor kun je je kist uit een lastige situatie redden ja, maar de oorzaak dat je in zo`n situatie terechtkomt is dat je je vlieggedrag niet afstemt op het betreffende vliegtuig. In dit geval dus een te korte bocht met te weinig snelheid.
ben ik het ook helemaal mee eens.
maar hier een toelichting:
dit toestel is uitgerust met een ietwat klein motortje met een te grote prop. deze setup trek derhalve ook veel vermogen weg omdat de prop eigenlijk te groot is voor dit klein motortje. Hype is begonnen met een 25amp regelaar, deze branden letterlijk uit de toestellen, te vinden op youtube en andere forums, daarna een 30amp regelaar, ook net niet genoeg, en nu zelf al best een goed merk 40amp regelaar. niet dat ik nou hype ga afzeiken, want dat wil ik ook niet, ik heb nu mijn 2e toestel gekocht, en hier hangt nog een 3e, maar juist omdat dit trainers zijn, mogen ze (naar mijn mening) een beetje meer vermogen hebben om als beginner niet snel in zo'n lastige situatie te komen. en elke beginner maakt juist deze fout ....... en niet 1 keer .... bij de meeste andere trainer toestellen, zoals een Mentor en Apprentis spreken zo over betere set-ups. ik heb vliegmaten met een mentor, en die gaan met de origineel voorgeschreven setup beter als de Hype. vandaar dat ik ook schrijf om een iets sterkere motor te monteren. de vliegtijd blijft gelijk, omdat de motor beter afgestemd is op de prop, de acceleratie verbeterd, en het plezier is uiteindelijk groter.
niet dat ik nu een 100% waterdicht verhaal heb, maar dat is mijn ervaring met origineel, en upgrade.
ieder zijn ding .................
ik vlieg nu met een über setup van 740 watt, en het bevalt super !!
niet dat ik veel vol gas vlieg, want meestal tuf ik lekker op half gas, wat al veel sneller is dan vol gas met originele motor, en bij een gekke bui gaat die ook als een speer er vandoor !!
gr,
Marco