Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

De stekkers van servo's en regelaar gaan gewoon op een futaba ontvanger. Op de vleugel(aileron) servo's zit een V kabel die lang genoeg is voor de aansluiting naar de ontvanger. Zelf heb ik de stekker tussen de regelaar en lipo vervangen omdat ik goldconnectors gebruik. Dat is een simpel klusje. Of anders gebruik je toch een verloopje!!

Grt Helixer

Goedemorgen Helixer,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog 2 stuks 3 cellen 1800Mpa Lipo's liggen die volgens de specificaties bruikbaar zouden moeten zijn. Is dit echt zo? Ik lees hier dat er eigenlijk minimaal 2200Mpa nodig is.

Met vriendelijke groet,

Jan.

Hoi Jan,

Standaard is een 1800mAh 11,1V 15C accu meegeleverd, die werkt prima, alleen de vliegtijd is wat kort. Door met een 2200mAh accu te vliegen is de vliegtijd wat langer.

De motor van de Hype lust wel een aardige portie stroom. Je 1800mAh lipo's kun je gewoon gebruiken. Je vliegtijd zal alleen niet erg lang zijn. Standaard zit op de regelaar een Deans stekker. (zo'n T stekker). Krijg je idd verloop kabels voor, maar het word wel proppen in de lipo bak. Ik zou er gelijk een MPX stekker op solderen. Of alle stekkers vervangen voor meer gangbare stekkers. Ik gebruik de XT60 stekkers. Maar over de stekkers heeft iedereen zijn eigen mening. Word jou eigen keuze.

Gr.
Marco

De stock motor van UCF is gewoon bagger. Bij mij is de bel ovaal waardoor hij enorm gaat trillen. Het is een puntje waar de UCF wat verbeterd kan worden. Ik heb ook de 40Amp hobbywing ESC, en heb inmiddels een NTM 35 36A 350 watt motor besteld.

Verder heb ik flapperons gemixt, niet dat dat nodig is, maar wel handig voor een superslow landing, en short takeoff

In het bommenluikje ga ik een FPV setje wat ik nog heb liggen inbouwen.

:cool:

Ach weet je, voor dat kleine bedrag wat dit toestel kost, neem ik die motor voor lief. Je kunt er effe lekker mee oefenen. Wat ook de functie is van dit toestel. En ben je al wat verder en wil je iets meer, dan gewoon een sterker motortje voor een paar euro er op zetten en je bent snel weer een poos tevreden. Want wees nou eerlijk, waar vind je dit alles voor 130 euro ? Bij de meeste andere merken koop je voor dit bedrag alleen een lege kit. Laat wel effe weten wat je ervaring is, als je die motor hebt gevlogen. Ben ik wel benieuwd naar. Ik vlieg ook met een NTM prop drive motor. Alleen dan met 740 watt op 3 cellen. Gaat als de brandweer !!

Gr.
Marco

Het is idd. net wat je zegt. Terugsturen, en al het gez**k wat daar weer bij komt kijken. Nee, ik bestel gewoon een kwalitatief betere motor voor het zelfde geld als de stock.

Voor de rest ziet het toestel er erg goed uit, beter zelfs dan andere duurdere modellen die ik gezien heb. De motor zal morgen of overmorgen wel geleverd worden. Dan is het alleen nog wachten op (zomer) beter weer,.. ;)

Heb je de neus makkelijk los gekregen ? Bij mij flopte die er zo vanaf. Effe de vingers aan de onderkant er tussen wrikken en met beleid omhoog wippen.

Gr.
Marco

Ja, dat ging erg simpel. De stickers doorgesneden, en voorzichtig met een mesje rondom, en hij kwam zo los. Wel een zooitje lood in de neus,.. :rolleyes:

De ESC zit nu achter de motor, zo blijft hij lekker koel.

Ik weet nog niet hoe ik de 2200Mah in de neus moet vast zetten. Ik denk dat ik er wat piepschuim blokjes in lijm. Zodat hij mooi vastgeklemd blijft zitten. Evt nog een extra accu parallel, maar dan via het bommenluik.

die motor beugel had je kunnen laten zitten. de nieuwe motor kon je gewoon er achter door duwen. ik heb de kap weer vast gezet met links en rechts wat duck tape. zit goed.

Ja, daar dacht ik ook aan toen ik hem al los had,.. :mrgreen:

Ik denk dat ik de kap met een paar schroefjes vast zet. Ik heb geprobeerd de U can fly stickers eraf te pulken, maar de verf gaat mee. Ben bang dat als ik de tape bij de kap weer los haal, alle verf eraf ligt.

Vanavond weer even een vluchtje gedaan. Helaas reageerde het hoogteroer niet goed, waardoor ik vol het enige boompje op final meepakte i.p.v. er ruim overheen te glijden :mad:
Behalve een deukje in m'n ego zit er een klein deukje in de vleugel, waar wat tape overheen gaat en het motorasje is verbogen, vooral bij 1/2 gas is dat goed te horen. Deze week dus maar een nieuw motortje bestellen ;)

Je kunt er ook vrij eenvoudig een nieuw asje inzetten, als je ergens draadstaal kunt vinden met dezelfde diameter (hobbywinkel). Is misschien sneller dan een nieuw motortje bestellen (je wil natuurlijk zo snel mogelijk weer vliegen).

Is ook een idee inderdaad, maar het nieuwe motortje stond toch al in de planning.
Heb nog een ander projectje (oude Trimmy zwever) liggen ook waar ik nog aan wil werken, dus de UCF gaat even de hangaar in ;)

Vanavond weer eens met mijn UCF gevlogen. De laatste tijd veel met mijn EVOLUTION pro op pad geweest, vandaar.

Het eerste wat mij opviel is dat mijn rolroeren een veel te hoge uitslag hadden. Dat was me eerst niet zo opgevallen, maar omdat ik nu met rolroeren en rudder tegelijk stuur met mijn EVO moest ik dat wel even aanpassen. Ik had de roeren ingesteld zoals in de gebruiksaanwijzing stond aangegeven. De uitslag is nu minimaal voor de helft kleiner en ik verwacht dat ik het nog meer ga terug dringen. Daarentegen heb ik de hoogte roer juist wat meer uitslag gegeven. Het vliegen gaat nu veel relaxter. Gewone bochten draai ik nu alleen met ailerons en wat scherpere bochten pak ik de rudder mee. Het is eigenlijk simpel aan te leren om de rolroeren en rudder samen te gebruiken in het bochten werk.

Bij de laatste landing verboog mijn eigen constructie van het landingsgestel(zie een aantal post hiervoor), maar dat was weer snel gerepareerd.

Verder heb ik weer de standaard prop op mijn UCF zitten en de Graupner prop verwijderd omdat ik die prop verdachte dat mijn lipo te heet werd, maar mijn lipo werd toch wel weer wat warm en bol hoor. Ik weet zeker dat de lipo nog in goede staat is, hebben jullie dat ook? Ik vlieg met een 2200Mah lipo deze is 20C. Zouden de C’s te laag zijn? Zo hard vlieg ik nu ook weer niet hoor.

Grt Helixer

Misschien toch eens proberen ja. Ik heb trouwens die prop binnen die jij me geadviseerd had. Helaas hadden ze er maar één op voorraad. Pffffff, dat scheelt gewoon de helft van de prijs.

Goedenavond,

Ook ik heb vanavond weer even het nodige gevlogen met de UCF. Het bleek dat niet het motorasje krom was, maar de prop adapter was beschadigd. Daar had ik er gelukkig nog eentje van liggen. Vanmiddag even in de tuin aan het proefdraaien geweest en het werkte weer perfect.

Na de landing merkte ik ook dat de LIPO wat warm was, maar niet extreem, ook geen vervorming ofzo. Zelf vlieg ik met Turnigy 2200mAh 20-30C accus; HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack (DE Warehouse)

Back