Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Warm, mits niet overdreven, is geen enkel probleem en vrij normaal.

Opbollen komt door 2 mogelijke oorzaken; overbelasting (proberen te ontladen met een te hoge stroom) of te ver ontladen (te lang doorvliegen).

Aangezien een accu zelf ook een weerstand heeft, is het nagenoeg onmogelijk deze te belasten zonder dat ie warm wordt.

Gisteren kreeg ik mn keychain camera #11 binnen. Vanavond heb ik daarvoor een beugeltje gemaakt en aan het landingsgestel bevestigd:

cam1.jpg

cam2.jpg

Binnenkort maar eens even testvliegen :D

Goedemorgen,

Ik heb mijn UCF ook binnen maar krijg het staart gedeelte er niet netjes op. De achterkant van het richtingsroer gedeelte blijft een stukje oversteken waardoor de bevestiging schroef niet recht boven het gat voor de montage komt. Voor mijn gevoel kan het staartstuk niet verder naar voren. Is dit vaker zo?

Groet,

Jan

Hoi Jan,

Was bij mij ook inderdaad, maar na wat rommelen schoof de staart en toch goed in. Het staartdeel aan de romp was bij mij iets gescheurd, waardoor hij niet goed aansloot, maar met wat lijm was dat snel verholpen.

Goedenavond,

Vanavond heb ik weer een paar vluchtjes gemaakt. Helaas raakte de UCF tijdens de landing een kuiltje, met als gevolg dat door de klap de rudder/nosegear servo de geest heeft gegeven (tandwieltjes zijn beschadigd). :(

Kan iemand mij vertellen wat een geschikte vervangende servo is en waar ik die kan bestellen?

Aangezien ik het bommenluikje niet gebruik, gaat die servo voorlopig gebruikt worden voor het richtingsroer.

Thanks!

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze week verschillende keren wezen starten en landen met de nieuwe constructie van het landingsgestel. Ik heb op de strips wat hoeklijn gemonteerd om het doorknakken te verkomen. Zoals het er nu uitziet kan het landingsgestel heel wat hebben. Ik vlieg nu op een leeg bouwterrein waar ik echt alle ruimte heb, maar waar de bodem ietwat hobbelig is.

Ik heb overigens de voorste wielen iets naar buiten gebogen zodat het vliegtuig iets vlakker komt te liggen bij het opstijgen en landen. Voor mijn gevoel stond de neus iets te ver omhoog gericht tijdens het opstarten. Dat ik verder niet kan bijsturen met rudder(het neuswiel was ook het stuurwiel verbonden met het richtingroer) heb ik bij het opstijgen geen enkele last van.

Het vliegt zo verschrikkelijk mooi en half gas hoor je hem nauwelijks nog voorbij komen, werkelijk fenomenaal gezicht. Als er geen tegenwind is tijdens de landing, zoals het deze week het geval was, duurt de landing eindeloos, ook als je de motor helemaal uitzet. Het blijft maar doorzweven. Op een gegeven moment heb ik een paar keer echt geforceerd hoogte laten verliezen en hem dan vlak boven de grond flink up gegeven om de landing toch maar iets te verkorten, anders blijft de UCF echt doorzweven. Wel heel erg mooi om dat grote toestel zo door de lucht te zien gaan en maar niet wil landen. :p

Verder toch maar een nieuwe lipo besteld van 3S 35C omdat 3S 20C voor mij te weinig is. De lipo word echt te heet, dat gaat niet goed komen. Als deze lipo bevalt ga ik er nog wel één of twee bijbestellen. Misschien kan ik het contra gewicht wat ik voorin heb zitten dan ook verwijderen.

Grt Helixer

Heeft iemand een idee welke vervangende propadapter ik kan gebruiken om de standaard propadapter te vervangen. Ik heb wel een nieuwe en goedkopere aangeschaft, maar deze past helaas niet. De standaard adapters van UCF zijn erg duur(bijna 10 euro). :confused:

Grt Helixer

Ik heb ook interesse in dit vliegtuig. Gezien de reviews en prijs lijkt mij dit een prima toestel om mee te beginnen.

Kun je de zender die erbij zit ook koppelen aan andere vliegtuigen? Zodat je dus later een BNF toestel erbij kan kopen. Of is de zender daar te simpel voor?

Heeft iemand een idee welke vervangende propadapter ik kan gebruiken om de standaard propadapter te vervangen. Ik heb wel een nieuwe en goedkopere aangeschaft, maar deze past helaas niet. De standaard adapters van UCF zijn erg duur(bijna 10 euro). :confused:

Grt Helixer

Ik heb gewoon bij rc addict 10x5 props gekocht die plug en play zijn. Niks speciaals. Gewoon direct passend. Vreemd dat je moeite hebt met het vinden van een passende prop.

Ik heb gewoon bij rc addict 10x5 props gekocht die plug en play zijn. Niks speciaals. Gewoon direct passend. Vreemd dat je moeite hebt met het vinden van een passende prop.
Ik heb het hier over een propadapter, dus niet de prop zelf. Daar heb ik inmiddels verschillend merken van in huis. Inmiddels een shop gevonden die een schappelijke prijs vraagt voor een propadapter, namelijk 3,75 euro. Dat zijn hele andere bedragen.

De adapter zit op de UCF en het ziet er allemaal goed uit. Het zit alleen geklemd met inbus boutjes. Ik zit er over te denken op de plek waar de inbussen op de as geklemd zitten met de vijl ietwat vlakke kanten te maken waardoor het doorslippen wordt voorkomen. Of is dat een overbodige ingreep vraag ik me af?

Grt Helixer

Oeps .... Ik zit mobiel te lezen ...... Over regels heen gelezen .....

Maar je krijgt gewoon conisch klemmende prop adaptors die wel passen. Nu heb je een paar euro gespaard maar daardoor moet je nu wel aanpassingen verrichten. Ik heb ze gewoon bij een online shop vandaan. Gewoon effe de as opmeten.

Ik heb ook interesse in dit vliegtuig. Gezien de reviews en prijs lijkt mij dit een prima toestel om mee te beginnen.

Kun je de zender die erbij zit ook koppelen aan andere vliegtuigen? Zodat je dus later een BNF toestel erbij kan kopen. Of is de zender daar te simpel voor?
Is een goede vraag, dat zou je eventueel bij de desbetreffende shop kunnen navragen. Ik denk niet dat je meerdere modellen kan programmeren in deze zender gezien de meerprijs die ze vragen als je een UCF koopt inclusief zender. Wel lekker hoor als je een behoorlijke zender hebt die meer instellingen heeft en waar je meerdere toestellen in kan programmeren.

Denk aan een Futaba of Spectrum zender. Spectrum word veel gebruikt en ik hoor daar goede verhalen over. Zelf heb ik een Futaba waar ik 4 heli’s en 3 vliegtuigen in heb geprogrammeerd. Op de lange duur is dat alleen maar winst.

Jaren geleden ben ik met walkera helikopters begonnen en binnen de kortste keren stond mijn kast vol met zenders!!!! Nu koop ik alleen nog maar modellen waar ik een eigen ontvanger ik kan proppen. Eventueel bij Hobbyking kan je voor weinig een extra kloon ontvanger kopen zodat je niet de volle mep betaald voor een standaard ontvanger.

Ik weet wel dat je bij een KDS heli er een behoorlijke zender bij krijgt, maar daar betaal je dan ook voor. Ik denk niet dat het voor een UCF het geval is.

Een nadeel van een Futaba of losse Spectrum zender is wel dat je de zender moet leren gebruiken. Er zitten meer knoppen en instelmogelijkheden op. Bij een meegeleverde zender van UCF zou dat allemaal wat simpeler zijn, waardoor je meer kan toeleggen op het leren vliegen i.p.v ook nog je zender te moeten leren kennen.

Grt Helixer

Laatst bewerkt:
...Kun je de zender die erbij zit ook koppelen aan andere vliegtuigen? Zodat je dus later een BNF toestel erbij kan kopen. Of is de zender daar te simpel voor?

De bij de U Can Fly geleverde zender kun je wel gebruiken voor een ander toestel (ontvanger is los), maar je kunt er niet een extra ontvanger voor kopen. Zender kent ook geen extra modelgeheugens én geen digitale trims.

Voor wat betreft een andere zender: voor euro 80 koop je een losse KDS K7XII zender met ontvanger. Hierbij kun je wel een extra losse ontvanger kopen (kost euro 37). Is echt een aanrader :D zéker voor wat het kost. Zender heeft 7 modelgeheugens en verder bijna alles wat je nodig hebt

Het BNF 'verhaal' heb je eigenlijk alleen met produkten van HorizonHobby (HobbyZone; ParkZone; Eflite/Blade en Spektrum). Als je een Spektrum zender hebt kun je een extra vliegtuig of helikopter 'binden' en voilá.

En ja, die U Can Fly is een fraai toestel hoor ;) en vliegt ook gemakkelijk !

...Een nadeel van een Futaba of losse Spectrum zender is wel dat je de zender moet leren gebruiken. Er zitten meer knoppen en instelmogelijkheden op...

Dát klopt, maar dat hoef je niet te gebruiken. Die zenders hebben zoveel mogelijkheden die je misschien lang niet allemaal gaat gebruiken of nodig gaat hebben. (Mixers en vrije toewijzing van schakelaars enz).

Dat heeft de KDS zender niet (weer een voordeel :oops: ).

De adapter zit op de UCF en het ziet er allemaal goed uit. Het zit alleen geklemd met inbus boutjes. Ik zit er over te denken op de plek waar de inbussen op de as geklemd zitten met de vijl ietwat vlakke kanten te maken waardoor het doorslippen wordt voorkomen. Of is dat een overbodige ingreep vraag ik me af?
Inmiddels met een vijl een minimaal plat gemaakt op mijn as waar de inbus vast komt te zitten. De prop adapter kan zo niet meer van de as afschuiven en/of doordraaien. Waar ik wel op heb gelet is dat het heel weinige vijlsel niet in de motor kon komen door er een kartonnen plaat, met een gat van 4mm waar de as doorheen steekt, voor te houden. minimaal de ronde as op de plekje waar de inbus vast komt te zitten plat vijlen is al voldoende. Er kan dan ook nog simpel een zelf klemmende adapter gebruikt worden.

Een weinig locktide op de inbusjes en klaar is Kees.:p

Grt Helixer

Back