Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Weet iemand misschien een Nederlandse webshop waar je losse vleugels met voor geïnstalleerde servo's kunt kopen voor dit toestel? Ik heb een vervelend productie foutje dat één aileron verder kan bewegen dan de ander, en die verder kan heeft wat spastische trekjes vertoond.

Ja, ik had al wat prijsjes voorbij zien komen op Duitse websites... Is dat Elapor zo duur? Of betaal je gewoon voor het merk? Oef... Misschien toch maar chirurg spelen op de vleugel... :p

Ik denk dat Hype niet graag onderdelen verkoopt. Een compleet toestel kost 130 euro. Maar als je alle delen los koopt, zit je snel aan de 250 euro !! Kun je beter zelf wat creatief worden of een compleet toestel kopen. Dan heb je zat reserve delen.

Gr.

Hallo,

De hype is zekers een zeer makkelijk te vliegen toestel, na 18 jaar afgelopen april weer de hobby opgepakt, en snel brevet gehaald.

Stock vliegt dit beestje best aardig maar toch een 2e plane bijgekocht een FMS Mustang (1700mm ).
full

Gebroedelijk naast elkaar.

Maarja............... na deze topic te gelezen hebben, begon het te kriebelen toch maar voor de upgrade gegaan voor de Hype

Bij mij zit nu een NTM 35-36A 1400 Kv 550 watt in met een turnigy 85 Amp regelaar en vlieg op 3 cells 2200 mAh met een 10x5 prop ( 510 watt bij 46 Amp )

Elke keer als deze de lucht in gaat krullen de mondhoekjes omhoog, hety blijft lachen:).
Met een 4 cells lipo zou deze 621 watt leveren maar wel met een 8 x 4 prop bij 42 amp.

Heb nu ook nog een NTM 35-48A 1100 KV motor liggen.

Met de 10 x 5 levert dit ongeveer 1,5 kg trust op bij 30 amp.
Heb nog een 11 x 5,5 liggen dan moet het naar 1,7 kg trust kunnen met 39 Amp.

Gezien de drastische verlaging van vliegtijd een 2e lipo parallel gezet en kan nu lekker rond tuffen.
Timer staat nu op 8 min 30 sec en vlieg meestal 3/4 gas.

Heb 2 lipo's besteld 4 cells 2200 mAh ( deze moeten ook passen ) dan zou ik volgens de cijfers naar 2kg trust kunnen gaan met een 10 x 5 prop bij 52 Amp.

Volgens mij trek ik hem dan uit elkaar :???:, maar ga het denk het wel proberen.

De regelaar zit ook bij mij in het bommenluikje, echter heb geen openening aan de zijkant gemaakt voor de koeling maar via een luchtslang vanuit de cowl, welke recht op de regelaar blaast.
full

Uiteindelijk de blauwe door zwarte slang vervangen.

full

Het is wat moeilijk te zien maar ze zitten in het gat onder de spinner :-)

full

En zo komen ze bij de regelaar uit.
Ondersteuning en geleiding van de slangen is nu beter gemaakt zo ook een aparte ruimte voor de lipo.

Grt Ferdi

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand misschien een Nederlandse webshop waar je losse vleugels met voor geïnstalleerde servo's kunt kopen voor dit toestel?

Bij deze zaak zijn de onderdelen voorraad en goedkoper:D

Ik heb een vervelend productie foutje dat één aileron verder kan bewegen dan de ander, en die verder kan heeft wat spastische trekjes vertoond.

Als je het toestel nieuw hebt ging ik ermee terug !
En anders inderdaad een beetje knutselen (ook leuk :wink: )

Het zou mij niet verbazen als de servo van het bommenluikje dezelfde servo is die in de vleugel zit. Dan kan je overwegen deze te gebruiken!! Ik vraag me af of de servo’s uit de UCF los te verkrijgen zijn?

LiPo's in parallel in het bommen luik, heb ik vaak over zitten te denken. Stock is de U Can Fly best zuinig. Vraag mij af wat er gebeurd als je twee drie cells erin stopt. Het is wel extra gewicht en dus wat extra verbruik, maar volgens mij als je super zuinig met het gas om gaat kun je misschien 20-30 minuten vliegen.

Anyway, vreemd genoeg heeft het verder kunnen bewegen van een enkele rolroer nooit echt raar vlieg gedrag opgeleverd, ik hoopte alleen Flaperons te kunnen instellen, dit wou ik dus liever niet riskeren gezien de Ailerons dus niet even ver uit slaan.

Vandaag voor mij een mindere dag met de Hype U can fly.

Halverwege een mooie vlucht , vloog 3/4 gas heel flauw naar links ( redelijke hoogte ) opeens doodse stilte, geen trust meer geen rolroeren elevator af wat dan ook.
Reageerde nergens meer op en flink nosedown de maisveld in.

Reden waarschijnlijk de ECS die de geest gaf.

Plane nog niet gevonden ( geen mais pieper erin helaas )

Denk niet dat het aan de DX8 zou hebben gelegen of ontvanger AR6 serie gezien ik ook geen trust meer had.

Balen maar hoort bij de hobby zeggen ze, daarna met de Mustang in de lucht geweest wel met zenuwen, want ging toch twijfelen, is het dan toch de zender geweest.

Grt

Ferdi

ps. maar een nieuwe hype bestellen heb nog een mooie NTM motor liggen :D

Inderdaad ik hoop dat je de U Can Fly weer terug kunt vinden. Lang geleden met een "rubberstreng-vliegtuigje" heb ik ook eens gehad dat deze in een volgroeid-maïs-veld terechtkwam. Allemensen wat zoeken in zo'n enorm veld; en maar hopen dat je hem vindt voordat de boer hem (of jou) vindt of begint met oogsten.

Een vriendelijk verzoek of je dan ook wilt mededelen of inderdaad de ESC de storingsoorzaak is geweest :rolleyes:

Want er zijn nogal wat 'onverklaarbare storingen' waarbij nu nét altijd Spektrum apparatuur werd gebruikt :(

Het is wel opvallend dat met 3/4 gas en (dat neem ik nu even aan gezien de zin 'heel flauw naar links') niet klimmend de ESC defect raakt. Zo'n ESC moet vooral met 'volgas' en klimmend er flink aan trekken en dan kan deze overbelast raken en doorbranden.

dit is een maispieper: [URL="
- Maispiepertest - YouTube[/URL]

je kist lig ergens in het maisveld en door t piepertje kun je m weer localiseren.

Wel een leuk filmpje ;)

Maar op een beetje maïsveld hoor je zo'n pieper ook niet meer hoor (of je moet je hond hebben afgericht op zo'n toontje :D )

Laatst bewerkt door een moderator:
Toevallig ..... Mijn broertje zijn gloednieuwe hype is donderdag ook onverklaarbaar en verbindingsloos neer gestort. 2 Spektrum zenders, leraar leerling, verbonden met de originele Spektrum kabel. Bij overname geen verbinding meer. Geen enkele reactie meer. Gewoon stuurloos recht met de neus naar beneden ....... Totaal los !!!

Zou het een virus zijn? Die van mij is vorige week ook de grond in gedoken! :confused:
Motorsteun aan een kant verbogen, aan andere kant gescheurd. Prop aan barrels en hier en daar wat scheurtjes in de romp/neus, maar nog wel te repareren denk ik.

Had helaas op dat moment geen cameratje aan, anders hadden we in ieder geval de beelden nog.

Komende week maar eens kijken of ik zelf iets van een motorsteuntje kan maken en dan hopen dat het allemaal nog een beetje wil vliegen.
Heb overigens geen idee waar het aan gelegen heeft, heb nadien alles getest en alles werkte nog, zelfs de motor, hoewel die geen vluchtje meer gaat maken. Misschien tijdelijk signaalveries ofzo.

Back