Eenvoudige aanpassing dubbele accu (2x2200mah)
Dag Hype vliegers,
Ik heb redelijk wat gelezen van dit draadje en met name over het gebruik van accu's.
Zelf wilde ik mij vliegtijd verlengen en las hier veel over het plaatsen van een 2e lipo.
Nu Zie ik mensen die heel veel moeite hebben genomen om een 2de 2200mah lipo kwijt te kunnen in bijvoorbeeld het bommenluikje.
Ik snap alleen niet waarom dat zo moeilijk moet.
Zelf heb ik nu 2x 2200 mah in het batterijcompartiment voorin zitten. Met slecht één hele kleine aanpassing past dit perfect!
I heb met een scherp mesje ongeveer 3mm schuim aan de binnen kant (beide kanten) weggesneden. Hierdoor wordt de binnen ruimte net iets breder. Hierdoor passen er meteen 2x 2200 mah zippy compacts naast elkaar in. Alsof het ervoor gemaakt is!
Dit lost meteen het probleem van de schuiven lipo omdat de ruimte nu goed gevuld is.
Tevens heb ik de 60 gram lood die in de neus zit verwijderd.
Met een extra 160 grams zippy levert dit slechts 100 gram extra gewicht in de neus op.
Daar de hype eigenlijk al meer gewicht in zijn neus kon gebruiken is dit verre van hinderlijk.
Dus slechts met een kleine aanpassing heb je zo 4400mah voor in de neus zitten.
20 minuten vliegen is dan makkelijk haalbaar!
je moet dan alleen nog even een Y-kabeltje solderen. Maar dat is ook geen hoge wiskunde.
Een bijkomend voordeel is dat je accu's ook langer mee gaan omdat ze half zo snel worden leeggetrokken. Dus geen hoge C-rating meer nodig.
En met 14,- per accu (dus 28,- voor 4400mah) kun je lekker goedkoop lang vliegen