Ik heb dezelfde gedachte als Dries. Stomen. Daar heb ik een vleugel van een (flut) Hype Extra 330SC weer mee in het gareel gekregen.
Werkt ook door er heet water over te gooien (dat hielp ook heel goed de vleugel recht te martelen). Net niet aan de kook, zo'n 70 a 80 graden. Of in een grote pan met heetwater te dippen en even flink met een pollepel langs te roeren, dat de warmte overal mooi langs stroomt.
Dan poft het kunststof weer. Komt er wel pokdalig uit, maar alles is dan weer recht (min of meer in het gareel). Schuren met schuurlat, en afwerken met spuitbusje.
Alle scheuren lijmen met PU bruislijm, er zijn thans ook speciale lijmpjes. CA was ik wat minder happy mee. Zware breukvlakken desnoods verstijven met balsa latten, alleen moet je dan wel rechte sleuven in het schuim vrezen. Dat vraag enige modelbouwkunde.
Ja, kan ook versterken met carbon vliegerstaf van Ø 2 mm. Ook verzonken. Vast getackt met lijm...
Heb inmiddels wel geleerd... een balsa kist laat zich eenvoudiger en netter repareren.
In eerste instantie niet alle uiteen roppen. Wel alle elektriek eruit... dat gaat met water stuk.