Hype X3 vraag

Wie gebruikt dit en weet mij te helpen met installeer vraag.
Hoe zit de aansluiting van twee rolroeren.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi.
Kun jij misschien wat meer uitleg geven over dat stukje elektronika?
Waar dient het precies voor en..........bevalt het??
Vr Gr D

De X3 Control is een 3-assig gyro systeem voor de stabilisatie van de stand van uw vliegtuig.
De ingebouwde gyro's detecteren zelfs de kleinste verandering van de vliegstand.
Zo wordt vroegtijdig gecorrigeerd. Nog voor het menselijk oog de beweging van het model kan waarnemen stuurt het X3 systeem een corrigerend stuursignaal naar de betreffende servo.

De X3 module beschikt over een 3-assige gyro en acceleratie sensoren om de verstoring van de vliegstand waar te nemen.
De module kan tijdens de vlucht worden in - of uitgeschakeld via een apart kanaal op uw ontvanger.

Wat betekent deze module in de praktijk?
Het helpt de vlieger om zijn model te besturen. Eenmaal geaktiveerd houdt het systeem het toestel in een bepaalde vliegstand.
Zeker tijdens winderige condities zal het vliegtuig beter bestuurbaar zijn.

In tegenstelling tot andere modules controleert de X3 module uw vliegtuig om alle drie de assen!

De installatie is heel eenvoudig.
U kunt eenvoudig de gain aanpassen voor elk kanaal en naar wens de gain verhogen of verlagen.

Eigenschappen:
Zorgt voor stabilisatie tijdens de vlucht voor elk fixed wing toestel.
Ondersteunt 3D vliegen zonder afbreuk te doen aan de stabiliteit
Onafhankelijk gyro gain aanpassing voor rolroer, hoogteroer en rudder
Gyro reversing via schakelaar op de unit
Compact en licht gewicht ontwerp

En.... hoe het in de praktijk werkt daar heb ik nog geen ervaring mee, heb het gisteren geïnstalleerd maar van andere vliegers heb ik gezien dat klein of groot model er super strak door vliegt.

Bedankt voor je uitleg.
Ik dacht al te menen dat het zoiets was.
Tegenbwoordig heb je dit soort gadgets in vele maten en merken.
HobbyCity heeft ze ook voor weinig.
Denk wel dat de kwaliteit en kunnen ervan verschilt.
Zelf alleen maar ervaring met de 3-assen Gyro in mijn Parkzone VisionAire maar ondanks dat die als ontvanger/3-assen Gyro in 1 wel wat kost doet ie het subliem goed vind ik.
Sukses met je vliegtuig straks en keep us posted.
Vr Gr D

Geen dank!!
Heb daarnet even via you Tube lopen zoeken naar die Hype X3 Gyro maar kom helaas niets tegen.
Ik vraag me echt af hoe goed dat apparaatje zijn werk doet waarvoor het bedoeld is.
Met name vliegen tijdens wind is dan een test.
Ben zelf ook op zoek naar een 3-assen Gyro voor mijn vliegtuigen maar niet eentje van het kaliber die in de Parkzone VisionAire zit omdat die en vrij duur is en niet als losse Gyro te krijgen is.
De ontvanger zit er al namelijk ingebouwd en ik maak mijn keuze liever zelf en houd dat gescheiden.
Die van HobbyCity schijnen ook niet helemaal jofel te zijn hoor ik en de wat duurdere vanaf 80 euro zijn veel beter in hun ding doen schijnt.
Daarom ben ik zeer benieuwd hoe die Hype X3 Gyro van jou het gaat doen.
Zou het zelfs graag willen aanschouwen dus als ik ooit welkom ben om jouw toestel met Hype X3 te zien vliegen dan hou ik me aanbevolen.
Kun jij zien hoe mijn 3-assen Gyro het in de VisionAire doet.
Vr Gr D

Wanneer je een Spektrum gebruikt kan je deze ervoor nemen, kost haast niets.
Heb zelf gezien hoe die werkt en dat is buitengewoon goed.
OrangeRX RX3S 3-Axis Flight Stabilizer w/DSM2 Compatible 6CH 2.4Ghz Receiver
Van horen schijnt de Hype X3 hetzelfde te doen, en die is compatible met alle zenders.
Zelf wacht ik nog de komst van de nieuwe ontvangers van Graupner af waar dit ook inzit.
Tot die tijd ga ik de X3 aan de tand voelen.
En iedereen is welkom in Amsterdam-Westpoort.

Back