Hype X7 plus lader geeft verkeerde waarden op display

Je kan ook bijvoorbeeld auto accu weer terug laden door de lipo's via je lader te ontladen. Regenerative charging.

De lader zelf kan max 10 ampère Ontladen. Snel weer alles op storage.

Die 10A is alleen als je vanaf een accu laad. Met een voeding werkt dat niet. Dat het duidelijk is :) Je hebt wel echte goede ontladers met vermogen, maar die zijn duur en zeldzaam.

Die 10A is alleen als je vanaf een accu laad. Met een voeding werkt dat niet. Dat het duidelijk is :) Je hebt wel echte goede ontladers met vermogen, maar die zijn duur en zeldzaam.

Nee hoor dat is niet waar.

• Output battery charge current: Adjustable range 10mA to 40A, limited by 60A input current*
  • Output battery discharge current: Internal discharge 10mA to 10A, 100W max
  • Regenerative discharge 10mA to 40A, 1344W max**

Screenshot_20210808-203609_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt Ruud!

Wellicht wel, maar heb mij nog niet ingelezen in de materie. Ik zie 12v x 2, kun je die zomaar in serie schakelen voor 24v?

Dat kan inderdaad, volgens mij moet je alleen zorgen dat de behuizingen elkaar niet raken, of in één voeding of de min of de aarde loskoppelen.
Ik weet zo niet direct meer welke, maar er staat best veel over op het internet.

Dat kan inderdaad, volgens mij moet je alleen zorgen dat de behuizingen elkaar niet raken, of in één voeding of de min of de aarde loskoppelen.
Ik weet zo niet direct meer welke, maar er staat best veel over op het internet.
Heb inmiddels artikel en tutorial gevonden hoe dat te doen. Bij één van de twee voedingen moet de aarde eraf. En idd. beide behuizingen van elkaar isoleren. Op zich te doen, maar zeker niet ongevaarlijk.

Je kan lipo's gaan testen op cycle life. Kan je daarna op een forum zeggen welke lipo's slecht waren.
16284596722216521157999988001936.jpg

Back