Hyperion Cessna Bird Dog 25E

• Topicstarter Topicstarter Rogier
  • Startdatum Startdatum
R

Rogier

Guest
Ik ben aan het rondneuzen naar een volgende kist. Ik kwam een Hyperion Cessna Bird Dog 25E tegen en dit vind ik wel een fantastisch mooi model. Een kist met ene redelijk formaat (1195mm) en een aardig gewicht (1.3kg vliegklaar). Nu vraag ik me af of er mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met deze kist, of met Hyperion als fabrikant. Wie weet heeft iemand wel tips.

Hij is er ook in de 10E versie en dan is hij niet onder een meter.

Ik weet dat het een ARF kist is, maar daar kies ik bewust voor omdat ik niet heel veel tijd heb thuis voor bouwen. (2 kleine kids absorberen veel tijd, dus ben blij met de vrije tijd en wil dan graag vliegen :) )

Alle tips, opmerkingen en adviezen zijn welkom! Ook negatief!

Kijk maar even naar dit draadje, wat ervaringen en foto's van het toestel zelf, en hoe het uit de doos komt:

Hyperion Cessna Bird Dog 25e - RC Groups

succes en groeten!

Thanx! Die had ik inderdaad ook gevonden. Ik kon er op het www en ook hier niet heel veel over vinden. Zelfs Youtube heeft weinig filmpjes. Dus vandaar dat ik het hier even vraag, want de meeste kisten komen toch ook hier wel voorbij. Als dat niet het geval is, krijg ik wat argwaan en ben ik gewoon benieuwd naar ervaringen, desnoods met het merk.

volgens mij heb ik dit kistje wel eens zien vliegen op de club.
hij is officeel electro, maar de jongens die er mee vlogen hadden hem omgebouwd naar brandstof, met volgen mij een 3,5cc methanol motortje.
zoals ik het zo zag vliegen vloog hij wel goed, maar wel erg wiebelig op de roeren en erg gevoelig voor wind.

Grt wilbert

Ik heb hem vanmiddag besteld! Eens kijken wat het is! Uit andere reviews las ik juist dat deze 25E versie goed stabiel was in hardere wind.

Het jammere is dat je overal adviezen vind van Hyperion electronica erin. Ik ben benieuwd of mensen hier me kunnen adviseren welke elektronica erin te doen. Ben met vliegtuigen echt een rookie, dus laat me graag voorlichten. Kijk wel om me heen en heb wel wat ideetjes, maar ik koop liever direct het goede dan dat ik iets verkeerd koop.. :)

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat mijn voorkeur ernaar uit om bij Hobbycity te kopen.... :)

de jongens die er mee vlogen waren ook beginners.dus hun stuurmanskuntsten waren ook al niet al te best.ik denk als je een beetje kunt vliegen hij het goed zal doen.

Back