Hyperion G3 accu's draadje (CX, VX en EX serie)

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door jitze, 10 apr 2009.

  1. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Back :eek:ntopic: voor dit draadje ;)
     
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    @nando

    Bij mij is de betaling altijd direct voltooid, bij jou niet??

    en ja hoor, mijn "gevraagde" 4S2650 zijn er ook:D Die kan ik dan met 5C gaan laden (mijn lader kan niet meer, tenzij ik een 18+ Volt voeding pak)
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nope, paypal zonder cc duurt even.
     
  4. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ook al heb ik geen CC (gaat via directe bankoverschrijving), bij mij gaat het nu allemaal direct hoor. Zodra ik op nu betalen druk bij paypal, geeft hobbycity aan dat het geld is ontvangen..
     
  5. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    :eek:ntopic: Hyperion G3 accu's weten jullie nog? ;)

    Anders even verhuizen naar het douane draadje enzo.
     
  6. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    excuseer:) sorry voor offtopic gaan:D
     
  7. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    The fact that they can be safely charged at up to 6C rates with absolutely no negative impact on lifespan - for charge times as low as 10 to 12 minutes - is just icing on a very tasty cake. (G3 have been certified for 6C without cycle decrease. However, charge time difference between 6C and 5C is negligible (or often zero) due to CC/CV curves, so we believe 5C to be the ideal fast-charge setting for quality Lipo).

    dus beter op 5c laden je auto rijd je ook niet steeds volgas:pc:
     
  8. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    hallo ik heb een vraagje

    heb sinds kort een eos0606i AC/DC lader, nu heb ik ook 2 nieuwe lipo's gekocht, hyperion VX 2200mA 3s die kun je met 5C laden.
    nu staat er bij lipo charge 2.2A dit is 1C,
    nu staat er in de gebruikshandleiding dat 1C=2.1A en 2C=2.4A

    klopt dit? had dat geen 4.2A moeten zijn? want 2x2.1A=4.2A of zie ik iets helemaal over het hoofd :confused:
    mvg fabian
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Ik denk dat het een typfout is :)
     
  10. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    bijna

    > 2x2.1A=4.2A

    2C is 2x2.2 = 4.4A :rolleyes: Meer je snap het wel

    Je had het namelijk over een 2200mAh accu :p

    Bart
     
  11. fappie

    fappie

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    soest
    2200mA heb ik zelf gekocht :) 2100mA is een voorbeeld in de handleiding.
    dus ik kan deze lipo's met 11A laden? dit zou dus goed zijn voor deze lipo serie, wat e\ik ergens gelezen heb, ik heb ze nu voor het eerst geladen met 1C (2.2A) duurde +- 30min
     
  12. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    Ja dat kan de lipo´s kunnen dat goed aan, al is het advies dat je de eerste paar keer de lipo's rustig laad, dus max 1of 2c. De lipo's worden na een paar keer laden ontladen steeds beter. Dat je er nu 30 minuten over doet heeft te maken dat de lipo zo rond de 60% vol was (zo word die geleverd vanuit Hyperion) als je hem hebt gebruikt in je vliegtuig-heli zal de oplaad tijd op 1c ongeveer 60 minuten zijn op 2c ongeveer 30 minuten als je op 5 c gaat laden ben je in 13 a 14 minuten vol.... al denk ik niet dat je lader dat aankan daar die maar 50watt vermogen levert dus ik verwacht dat je niet boven de 4,2 ampere max uitkomt......dus ergens tussen de 3 en 4 c laden zal wel lukken mits je niet hoger gaat in het aantal lipocellen.......
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2010
  13. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ik heb de nu een jaar 2 pakketten 3S 2500CX.
    Hoewel niet veel en altijd netjes gebruikt, zijn ze toch een heel klein beetje gezwollen.
    Capaciteit lijkt nog in orde, net nog ruim 2500 Mah in geladen.

    Iemand ook deze ervaring?
     
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Nee...maar ik vlieg ze nooit verder leeg dan 80%. ik heb wel eens andere pakketten ook heel snel om zeep geholpen door ze tot 100% leeg te vliegen. Of begrijp ik je verkeerd?
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Ik gebruik nu 2 setjes 3s CX 850 intensief. Laden met 4A en ik vlieg er in 5 min 800 mAh uit. Eens kijken hoe ze dat doen. Nu 6 cycles per pack en ze beginnen op stoom te komen ;) Temperatuur lijkt elke vlucht iets omlaag te gaan.
     
  16. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ik denk het. Ik vlieg ze ook nooit leeg, maar om de capaciteit te testen heb ik ze eerst helemaal ontladen.

    Schiet me wat te binnen:
    In één model liggen de regelaars die flink warm worden er aan twee kanten tegen. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
     
  17. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    inderdaad nooit verder dan 10% leegvliegen dodelijk voor lipo's
     
  18. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    > inderdaad nooit verder dan 10% leegvliegen dodelijk voor lipo's

    niet dodelijk voor deze G3's maar zeker niet aan te raden, heb het twee maal gedaan met mijn 3300 G3 Cx in het begin toen de afslag spanning op 3.2 volt stond.

    Alle regelaars staan nu bij mij op 3.5 volt, is niet 1 2 3 te doen bij de Jeti opto's, want die gaan maar tot 3.2 V. Dus hogere cel aantal kiezen en even rekenen. Voor een 5S is het 5 x3.5 = 17.5 V dat deel je door 6 en dan krijg je een afslag spanning van 2.9 volt bij 6 cellen. Dit kan bij de Jeti opto's ik weet niet of dit bij andere regelaars kan( bij andere regelaars kun je gewoon 3.5 kiezen ik dacht b.v de CC ) .

    Bart,

    ps:
    > maar om de capaciteit te testen heb ik ze eerst helemaal ontladen.
    met deze reden moet je het alleen maar doen als je geld te veel hebt.
     
  19. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Sorry dat ik dit draadje weer even bump maar zou niet graag een geheel nieuw topic openen als er reeds iets over te vinden is op het forum.

    Heb met net 3 x Hyperion G3 CX - 3S 850mAh (25C) lipo's besteld en een Hyperion EOS 0606i 110V/220V input lader. Nu ik vlieg met een esky honeybee en vroeg me af welke connectors ik precies aan de lipo's moet hangen en hoe ik dat best doe?

    Tips altijd welkom. Ook even vluchtig de thread doorgelezen en nog een extra vraagje: wrm mag je lipo's niet helemaal leegvliegen?
     
  20. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    toen ik begon met vliegen vloog ik met 20c 2200 zippy's maar toen ik over ging naar hyperion wat een verschil :eek: die hyperions die zijn vele maten krachtiger en ook waren die zippy's na een sijzoen weg terwijl die hyperions na een 1.5 jaar bijna net zo goed liegen als in het begin! alleen vraag ik me af:
    nu thunder power deze accu's op de markt heeft gebracht gaat hyperion ook nieuwe accu's maken die ook de 60 halen en harder kunnen laden?
    RC Lipos - Free World Wide Shipping on Thunder Power Li-Poly G6 65C Pro Power Series Lithium Polymer Batteries
     

Deel Deze Pagina