hyperion vs robbe

Hallo ,

ik wil een nieuwe lader aanschaffen maar twijfel tussen twee merken
hyperion of robbe .
hyperion moet je steeds updaten heb ik gehoord
robbe staat wel bekend om kwaliteit

het is nu nog voor mijn 3 cel 2200mah lipo's en wil in de toekomst tot 6 cel 5000 mah kunnen laden(550 t rex?)

wat is de beste keuze:n00b:

De robbe.

Deze is goedkoper. Beide laders zijn goed, echter pas op 12s heeft de hyperion een voordeel.
Dan ga ik even uit van de 2 * 500 watt laders

Nieuwere accu's kunnen al meer dan 2C aan , heb zelf 2s packs die tot 12C geladen mogen worden...

De 2x 500W laders zijn bedoeld voor dat soort accu's , een goede 6S 5Ah lipo kun je dan met bijna 20A volstampen in een 15~20 minuten ;-)

Met 4c is dat 500w 2 accus tegelijk is 1000

Zou overkill zijn in deze, echter is dat wel een lader waar je lang mee vooruit kan.
(dit is in de tijd ook mijn keuze geweest, mijn grootste pakket is 4s5300)

In mijn praktijk laad ik mijn lipos van af storage niveau met 2C in 20 minuten vol.
Als ik er mee gevlogen heb hooguit 30minuten.
Sneller laden levert weinig winst op omdat je dan wel sneller laadt tot 4.2V per cel maar daar na ben je van de lader afhankelijk die de stroom af bouwt en gaat balanceren.
Dat doe ik nu al 2 jaar met dezelfde kleinere Nano techs zonder merkbaar capaciteits verlies.
Ik hoor wel eens dat met 5C laden de prestaties verhoogt bij lipos die dat kunnen hebben maar ik ben nog niet overtuigt van de voordelen daar van.
Hoog uit dat ze daar geen schade van ondervinden.
Dus wat mij betreft een flinke lader oke maar je kunt ook overdrijven.;)

hyperion moet je steeds updaten heb ik gehoord
wat is de beste keuze:n00b:

Je kunt dat ook omdraaien; Robbe kun je niet updaten....

En van moeten is geen sprake. Niet altijd zijn updates voor elke gebruiker nodig/nuttig/wenselijk. Voor zover ik weet valt het met het aantal beschikbare updates voor de Hyperions de laatste jaren nog wel mee.
Ik gebruik een 720 Super Duo al enkele jaren naar volle tevredenheid en zonder updaten.

De Robbe 1000watt lader kun je wel updaten.... Is feitelijk dezelfde lader als mijn Fusion Emperor 712 die ook voorzien is van een usb aansluiting voor uitlezing op de computer via logview en de mogelijkheid tot updaten...

Laatst bewerkt door een moderator:
ik geef liever iets meer uit voor een lader dat als ik grotere heli's ga vliegen ik niet ook nog een andere lader moet aanschaffen omdat mijn lader het niet aankan ik wil in de toekomst 550 of 600 size gaan vliegen aangezien mijn lader nu kapot is kan ik beter iets meer uitgeven /sparen en gelijk toekomst gericht een lader kopen die dit ook aan kan

Back