Hyperion Yak 54 Ep"40"

iemand al evaringen met dit toestel heb er mij net ene aangeschaft
en had graag geweten met welke setup jullie of iemand anders daar mee vliegt

Hoi,

Vraag eens na bij een zekere Bart in jullie club. Ik kocht dergelijk toestel van hem over vorige zomer.
Voor de volledigheid:
Er zit een plettenberg orbit 25-14 op, prop 13*6.5E APC, regelaar CC 80A opto, lipo Kokam 5S1P 3200mah.
Meer dan voldoende vermogen voor dit toestel.

Landingsstel aanpassen is zal na verloop van tijd gewenst zijn. Het is immers recht uit de doos een niet al te sterk exemplaar. Na enig tijd gaat het doorbuigen

Laatst bewerkt:
Indeed een verkeerd zicht :)
Het is een toestel van 1m38 span, maar het blijft een serieus overpowerd ding met zijn vliegklaar gewicht van 2250gram

Hoi,

Vraag eens na bij een zekere Bart in jullie club. Ik kocht dergelijk toestel van hem over vorige zomer.
Voor de volledigheid:
Er zit een plettenberg orbit 25-14 op, prop 13*6.5E APC, regelaar CC 80A opto, lipo Kokam 5S1P 3200mah.
Meer dan voldoende vermogen voor dit toestel.

Landingsstel aanpassen is zal na verloop van tijd gewenst zijn. Het is immers recht uit de doos een niet al te sterk exemplaar. Na enig tijd gaat het doorbuigen

wie zou die bart kunnen zijn ?
ik weet wel dat je wot4 kent hier op het forum
die zit wel bij mij in de club
hij heeft er ook ne plettenberger inzitten

He , ja ik ken Bart , is een vriend van mij :) .
Ik heb nu ook zo'n Yak , vlieg hem met een 25-14 Plettenberg (wat dacht je anders van merk ) maar op 4S met een 16x8 APC-E
Heb een aparte BEC geplaast waardoor ik geen hulppak nodig heb .
Toestelletje is heel licht , heel neutraal te vliegen , maar het landingsstel is niks waard.
Heb er zelf 1e geplooid in 2.5mm dural , geeft nu geen krimp meer.

Momenteel vliegt die bart met een Yak van 1m87 met een plettenberg xtra 30-10 evo. Enfin da zou toch al moeten. In augstus was hij bijna af. Dus nu zal em wal klaar zijn zekers :)

Die bewuste motor heb ik ook. Staat op een funtana s40. Niet veel soeps is dergelijke motor zenne. Enfin ik zou er geen centen meer aan willen geven. Ne plettenberg, actro of hacker is the way to go voor toestellen van + 1m is mijn menig. Voor kleinere toestellen (parkflyers/schockys) neem ik echter altijd een axi motor.
Mijne 4020-14 draait ook op dezelfde lipo's(kokam 5S1P 3200) met een 14*7 prop.
Het heeft power genoeg zenne maar het is niet te vergelijken met de brute kracht van een plettenberg.

he , heb je die funtana gekocht van Bart ???
met die F... Hyperion erop .
En , Bart zijn grote Yak staat nog steeds op de kast ,:(

Die staat daar als stofhapper zekers :)
khad mijne belangstelling voor het toestel al laten blijken bij de eerste aanblik(Prachtig ding!).
Dus wie weet komt em nog beschikbaar :)
Yep, indeed. Die funtana kocht ik uiteindelijk(kdenk oktober of zo) ook. Enfin het is of topic hier maar het verrekte ding was o.a veel en veel te staartlastig waardoor het een rotzak was om te landen. Bij het minste up tijdens de approach werd hij overtrokken. Zelfs bij een gewone looping kletste hij eruit.
Eenmaal dat em dan goed was van balans kreeg ik dan ook nog te maken met storing ergens veroorzakt door motor en/of regelaar. Na plaatsen van een R149DP was ook dit verholpen en vliegt em nu goed. Alléé het zal wel symptoomoplossing zijn want de R149 is zowat de beste ontvanger die op de markt is.

Die Yak was uitgerust met die Hyperion motor en regelaar , hij had veel problemen met knakpulsen , gebruikte dan ook FM.
Daarna heeft Bart de set Orbit 25-14 met de Schulze regelaar er in geplaatst.
Problemen waren opgelost .
Als ik op 5S zou starten met die Yak , een Orbit 25-16 lijkt mij meer geschikt , prop draait trager , kan een grotere prop op dus.

Back