Hyperspinner

Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze spinner??:

HyperSpinner FAQ - READ THIS FIRST - Spinners - 30mm Spinners

De propbladen worden verzet gemonteerd waardoor de propbladen beter aan de romp liggen en dus minder weerstand leveren.

In de faq op hun site wordt vermeld dat het een veranderde pitch opleverd. Deze kan afgelezen worden van een spreadsheet. Wanneer ik de link hier naartoe aanklik moet ik eerst een google account openen... Misschien wil iemand voor me kijken met zo'n account? Mijn huidige prop heeft 16,5*10

Gr.Johan

Het is in ieder geval een merkwaardig gevormd middendeel waar de bladen aan worden bevestigd. Voor zover het te zien is, lijkt het er op dat de uitgeklapte bladen niet naar het midden van de spinner wijzen. Tijdens het draaien willen de bladen door de centrifugaalkracht recht naar het midden wijzen. Al dat door de vorm van middenstuk niet mogelijk is komen er naar mijn idee behoorlijke buigingskrachten op de bladen te staan. Maar echt goed te zien is het niet, dus het is maar een veronderstelling.

De versetzte spinners zijn bijna standaard in de F5B wereld. Het mooi aanliggen van de bladen zorgt voor minder weerstand en het ziet er ook nog eens mooi uit.

De spinners met 3gr of (bij RFM) 5/7graden twist geven je prop meer spoed.
Of dit nodig is zul je zelf moeten bepalen voor de combinatie tussen jouw model, motor en prop.
Sommige props hebben pas de aangegeven spoed als ze op een 5graden spinner gemonteerd worden (zoals een RFM17x19), dit staat normaliter op het blad vermeld.

Groet,
Gerben

Bedankt Gerben voor 't snelle antwoord.
Het ziet er inderdaad erg mooi uit!

Deze komt zeker op m'n cappuccino :-)

Gr. Johan

Back