IB 3800 P&M Promaster Team

• Topicstarter Topicstarter chrisvdberg
  • Startdatum Startdatum
Niemand ervaring met deze cellen of in ieder geval met dit merk.

ok, klonk wel aantrekkelijk deze aanbieding. Maar dan blijf ik wel gewoon bij de iets duurdere cellen van Sanyo en GP.

Gr Chris

Uit de US komen berichten dat deze cel beter is als de GP3700 cel. Dat geldt dan voor F5B zwevers (200+ Ampere). Maar er zwerven wat geruchten rond dat Europa betere GP3700 cellen krijgt als Amerika dus misschien is de IB t.o.v. de "europese" GP3700 wel helemaal niet zoveel beter. Ik wacht in ieder geval nog even op wat meer testrapporten.

Paul

Ik kwam dit tegen op een ander forum, klinkt wel positief.

Gr Chris

The latest shipment of IB 3800s have been almost all 1.19-1.2s making them better than GP3300, GP3700, and any other Sub C cell I have ever seen. They give more duration and more voltage. The latest shipment is simply incredible. There is not a difference in cycles or "durability" that we have seen. They are currently outselling both GP3300 and GP3700 by over 2 to 1. I believe that once they catch on they will replace GP unless GP comes out with something better.

Heb hier op het forum en andere forums toch wel wat berichten gelezen dat deze 3800 niet beter zijn dan de 3700 en dat er ook nog veel mensen zijn die de 3700 toch beter vinden. Volgens mij hadden ze het ook over dat de 3800 sneller in zakken qua spanning.

Verder zijn de voor 1/10 elektro auto's nog niet toegestaan tijdens wedstrijden.

Durf het alleen niet te met zeker heid te zeggen. Ik rij zelf nog met GP3300 cellen rond.

IB of intelect battery zouden dezelfde zijn als pansan.
Ik geloof er op rc groups of rc univers al een en ander van gelezen te hebben.

TM

Maar vliegtuigen zijn niet hetzelfde als auto's :roll:
Wij vragen hele andere dingen van de accu's dan piloten en we gaan zeker niet met 1100's rijden in de modified klasse :P Dan hou je het nog geen 1 min vol...

Tja, wat als je als matcher een grote serie IB 3800 cellen gematcht hebt en die moet je kwijt ? Dan stuur je eerst een team-rijder naar wat onbeduidende wedstrijden en als die daar dan wint, komt dat natuurlijk omdat die nieuwe IB 3800 cellen veel beter zijn !!!! Dus.......allemaal roepen dat het veel beter is en kopen die handel :(

Tot nu toe hebben IB 3800 cellen een hogere inwendige weerstand als GP 3700 cellen. Dat ze meer capaciteit zouden hebben is ook al achterhaald. De GP 3700 cellen van de laatste generatie zijn zeker 10% beter als de eerste serie.

Ook zijn IB 3800 groter als de huidige cellen die we gebruiken.

Frans Heinsbroek zei:
Tja, wat als je als matcher een grote serie IB 3800 cellen gematcht hebt en die moet je kwijt ? Dan stuur je eerst een team-rijder naar wat onbeduidende wedstrijden en als die daar dan wint, komt dat natuurlijk omdat die nieuwe IB 3800 cellen veel beter zijn !!!! Dus.......allemaal roepen dat het veel beter is en kopen die handel :(

Tot nu toe hebben IB 3800 cellen een hogere inwendige weerstand als GP 3700 cellen. Dat ze meer capaciteit zouden hebben is ook al achterhaald. De GP 3700 cellen van de laatste generatie zijn zeker 10% beter als de eerste serie.

Ook zijn IB 3800 groter als de huidige cellen die we gebruiken.
dat klopt ze zijn een klein stukje groter maar dat zijn millimeters.
afgelopen m auto cup hadden we toch zeker super goeie en snelle accus met de 3800 gm gematched. nu de rijder nog haha.

Back