IBcrazy's Spectre

Ik heb de Spectre van IBcrazy gebouwd, super simpel, redelijk onverwoestbaar en hij vliegt goed voor een schuimpie.
Het is een ding bedoeld voor Funfly maar er zijn er ook al een aantal die er verder en hoger mee gevlogen hebben.
Hij vliegt redelijk makkelijk 60km/u vlak maar vliegt ook makkelijk langzaam, je kan er uiteraard een wat zwaardere motor inzetten en dan gaat hij vertcaal.
Een paar fotoos.

1003138q.jpg

1003137n.jpg

1003136ty.jpg

hier is het complete verhaal van Alex zelf.

Ik zal proberen binnenkort even een filmpje te maken.

Groetjes

Addy

Apart vliegtuig! Maar volgens mij barst je van de ruimte in je fuse?

Ik zou graag wat mee foto's willen zien, alsmede wat specs van je elektronica!

Fijn weekend!

Twiggy

Hoi Twiggy,

Als Tx heb ik Iftron 5,8 of Immersion 2,4, hangt een beetje af waar ik vlieg.
Er komt een Immersion 5,8 aan maar daar is nogal lastig aan te komen dat is wat makkelijker hoef ik geen verloop er tussen te zetten.
En Cl op de Tx en als ik op 2,4 vlieg gewoon een Spw op de bril (Fatshark) en als ik op 5,8 vlieg mijn grondstation met 5 turns helical.
Eagle Tree OSD en Eagle Eyes groundstation op de grond.
Servootjes zijn gewone HK 9 gram servootjes 25 amp regelaar en een 1400 kv 45 grams motortje en 2200mah lipootje.
Met dit motortje ga je niet verticaal maar voldoende power om lekker te vliegen.

De ruimte die je er in hebt is meer dan voldoende en je kan de romp desgewenst aanpassen aan je eigen stijl en de benodigde ruimte want het maakt niet zo heel veel uit hoe je die maakt, het is geen earodynamisch wonder.

Wat opvalt met dit ding is hoe makkelijk hij zich laat starten, klein zetje is voldoende om hem eigenlijk gelijk stabiel in de lucht te hebben.

Ik zal morgen even kijken of ik nog wat fotoos kan plaatsen.

Groeten

Addy

Zo, het heeft even geduurd maar i.i.g. een filmpje van de Spectre.

Camera staat wat aan de lichte kant maar dat komt omdat ik vaak s'avonds wat later vlieg maar nu toevallig een keer iets eerder was.

Grtz

Addy

Laatst bewerkt door een moderator:
Back