Ideale setup voor Maxir -> Wat zit er in DE micro heli :)

Tadango

Forum veteraan
Ik wou eerst een simpele micro erbij die inverted kon enz. Kreeg al snel hoor dat dat voor geen meter zou gaan vliegen. Dan toch maar een berg geld uit geven aan een goed vliegende micro. De maxir staat dan op top :) Nu gaan ze daar een Special Edition van uitbrengen, ik was meteen verkocht. Nu kan daar geen kinderachtige setup in dus zoek ik nu DE setup. Geld speelt alleen wel een rol nu ;) Ik zat aan een maximum te denken van 800 euro. (ja is een hoop geld :()

Okee, de lijst:
Maxir SE bouwdoos incl carbon bladen en alle upgrades : 400 euro (of minder)
3 x HS55 op de kop : 75 euro
HS50 op de staart : 30 euro
Axi 2208/20 : 65 euro
CC25 : 79 euro
MZK Sexta : 64.50 euro
Kristal : 16.50 euro
Pico SMM : 119 euro

Totaal : 849. Da's 50 euro over het budget maar dat is te doen.

Als iemand een beter idee voor een onderdeel heeft dan wil ik het graag weten ;) De prijzen van de servo's zijn geschat. Deze zijn voor die prijs of minder altijd wel ergens te krijgen.

als je dat niet kan zien zo heb je er ook niets aan ;)

Maar goed:
120 CCPM aansturing : 3 x Hitec HS-55 euro
Staart pitch : Hitec HS-50
Motor : Axi 2208/20
Regelaar met bec : Castle Creations Phoenix 25
Ontvanger : MZK Sexta
Kristal : eeh kristal?
Gyro : Pico SMM

Hoi Tadango

Ik wou eerst een simpele micro erbij die inverted kon enz. Kreeg al snel hoor dat dat voor geen meter zou gaan vliegen.

Ik vraag dat omdat ik er precies zo over denk. Alleen loop ik met het idee om zelf een micro te bouwen maar dan moet ik wel weten wat er normaal inzit en wat eventueel vervangen moet worden. Vooral het (electronisch mix board) staat me niet aan. Omdat ik helemaal geen ervaring heb met micro's stroop ik allerlij draadtjes af om te kijken of 't ook zonder dat board kan.

tieske

board = goedkoop = niet voor 3d of een goed vliegende heli.

Het grootste probleem is de gyro. Nu heb je een piccoboard plus met hh maar toch. Vaak heb je ook een aparte staart motor, dat wil je ook niet. Nu is er de dragonfly 22A maar die schijnt ook niet van super kwaliteit te zijn. Dan kop je snel op een hornet 2 CP. Dan is de maxir toch iets beter ;) Standaard kit vliegt al heel erg goed en komt op 250 euro. Voor 300-350 heb je er een hoop alu opgrades op en kan je er goed 3D mee vliegen.

daar heb je ook een splinternieuwe raptor 50 vliegend voor, 800 euro vind ik persoonlijk vrij belachelijk voor een micro heli.

Maar als je die raptor 50 op de kop laat stuiteren kan je niet voor een paar tientjes weer vliegen ;)

Waarom geen Gy240 of GY401 Herman?

Die kan ook maar deze gyro is echt lekker klein ;) De 240 bevalt me ook erg goed in de lipoly, lekker strak. Kan altijd nog anders...

En deze vliegt ook niet weer voor minder dan 150 euro ben ik bang. Raptor kan ook maar deze pak je sneller voor achter het huis en indoor ;)

Een je hebt wel iets meer nodig in een raptop wil je echt snelle flips kunnen doen. Die maxir SE kan je niet verder upgraden, dat is de ultieme 3d heli, klein dan ;)

Raptor heb ik brandstof, starter, ruimte, pcm enz.. voor nodig. Ook betere staart servo, duurdere head servo's. Kortom, doe mij maar electro ;)

Wat dacht je van een andere servo ipv de hs-55. Een waypoint 084 is sneller en sterker. Bij acw 4 voor 56$ of ook niet al te duur bij jepe.

Waypoint
W-084
Snelheid (4.8V): 0.12sec/60 graden
Kracht (4.8V): 1.5kg.cm
24 x 11 x 24mm
8.4 gram

Hitec
HS-55
Snelheid (4.8V): 0.17sec/60 graden
Kracht (4.8V): 1.1kg.cm
22.8 x 11.6 x 24mm
8 gram

Waypoint is mindere kwaliteit. Heb nu de 150MG en die vallen van ellende gewoon uitelkaar.....

Hitec's zijn top servos. Ik vlieg er vaak mee op erg hoge snelheid en ze zijn super nauwkeurig en goed snel. Ook lekker sterk.

Dymond servo's zijn ook erg goed. Daar wil ik ook nog even naar kijken.

150€?? zijn die onderdelen zo duur of verwacht je dat er echt veel kapot gaat?

Als ik mijn Hummingbird CP klapper kost dat mij zo'n 8 - 12€. Nieuwe blad as en een nieuwe hoofd as. Eens in de zoveel keer breek ik eens een linkje, en heel soms breekt de carbon flybar. De goedkope houten helihobby bladen hebben elke klapper nog kunnen verdragen (Ik vlieg overigens alleen buiten boven gras, binnenshuis zal de schade wel een stuk groter zijn)

Ik schat 100 - 150 euro in een goede crash. Dat is dus hard de grond in waarbij de bladen de staart eraf slaan en het mechaniek kapot getrokken wordt. Natuurlijk zal ik dat proberen te voorkomen maar toch, kan gebeuren ;)

Wat dus eigenlijk nog even goed naar gekeken moet worden : gyro en servo's.

Heeft iemand echt ervaring met de GY240 en de Pico SMM? Prijs is niet zo verschillend alleen is de Pico SMM iets duurder en kleiner. Ook kan je deze remote instellen als ik dat wil. Verder wordt hij vergeleken met de GY401 en niet met de GY240. Voor mijn setup zal daar ook geen merkbaar verschil in zitten. Ik wil de start toch altijd in HH hebben met een vaste gain. Heb nog nooit iets willen veranderen in de lipoly laat staan tijdens een vlucht.

daar heb je ook een splinternieuwe raptor 50 vliegend voor, 800 euro vind ik persoonlijk vrij belachelijk voor een micro heli.

Gerard wat heb je aan een auto als je een fiets wilt hebben?
Hier word niet gekozen voor een micro om de centen maar om de afmeting.
Ikzelf wil ook een micro puur om binnen mee te vliegen maar ik wil niet een bijna onstuurbare heli leren besturen. (is 't nog duidelijk).

Tadango, ik kan niets vinden over de maxir. Heb je een link voor mij naar een afbeelding of beschrijving?

tieske

Thanks satoer

En Tadango,
Het grootste probleem is de gyro. Nu heb je een piccoboard plus met hh maar toch. Vaak heb je ook een aparte staart motor, dat wil je ook niet.

Dit is precies wat ik wou horen.

tieske

Satoer zei:
Maar als je die raptor 50 op de kop laat stuiteren kan je niet voor een paar tientjes weer vliegen ;)

Waarom geen Gy240 of GY401 Herman?

als je normaal vliegt kan je ook gewoon op de pootjes landen.
(zolang je niet uit de lucht word geramd door anderen :wink: )

Het verschil in prijs is ook niet zo. Maxir SE helemaal super deluxe voor 3D enz = 850, standaard licht 3d zal iets tussen de 700 en 750 zijn.

Een leuke raptor 50 V2 setup is ook 857. Dan moet ik ook nog een start motor + brandstof hebben en een gymzaal waar ze dat toestaan :) Die pak je ook niet om even lekker achter het huis te gaan vliegen. Dilemma :( Als ik nu met die lipoly binnen mocht vliegen.....

inderdaad is het een compleet andere doelgroep de maxir, maar ik bedoel alleen aan te geven dat ik de kosten voor zo'n kleine heli erg hoog vind.

wel een mooi ding en helemaal; "af"

ik vind het ook te duur eigenlijk maar ja, ik heb het geld ervoor (flink spullen verkocht ;)). Het vliegt volgens will snitjer als een 10cc.... indoor ja ;) niet met windkracht 4 ;) maar goed, deze heli is wel klaar voor ALLES.

Als een 10cc heli? Wat een een slechte reclame, Maakt die evenveel lawaai en zit hij ook volledig onder de olie na het vliegen misschien? :D

Ik zou ook voor waypoint servo's gaan...Ik gebruik meerdere W060's.(zonder kogellager, is nu ook een nieuwe versie.) Ze zijn snel, sterk, en ik heb op geen enkel van m'n servo's ook maar iets speling kunnen ontdekken (beter dan de meeste standaardservo's). Ook de prijs is beter..

Veel succes met de maxir, ik zou persoonlijk eerder voor een T-rex of een hummingbird CP/Pro kiezen, maar kom :wink:

Niels

Back