idee? "rijbewijs modelbouw"

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Sjors Euser, 27 mei 2003.

  1. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    Sorry voor het redelijk onzinnige onderwerp, mijn excuses daarvoor alvast.

    is het geen idee om een soort certificaat van rijdende modelbouwer in te voeren?
    kosteloos natuurlijk.
    zelfde idee als bij een vliegtuig/heli-vereniging.
    voordat je het apparaat aan mag zetten eerst examen doen.

    nogmaals mijn excuses als het een stom idee is.
     
  2. casper

    casper Guest

    dat is er al voor de meeste vliegtuigen en helicopters maar voor autos is het een beetje nutteloos.
     
  3. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    Nou, als je sommigen ziet rijden met zo'n auto?

    vooral mijn vriendin kan het zo goed. [​IMG]

    sommigen presteren het om de auto in de prak te rijden in de tuin.

    HOE?

    wil je niet weten.
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Mja.. 't is opzich wel een aardig idee, maar 'k denk dat de meeste mensen die voor het eerst gaan rijden op een baan of iets dergelijks toch wel weten waar ze mee bezig zijn, en kan je het niet, ga dan niet, dat lijkt me opzich wel redelijk logisch, 'k denk ook wel dat je er snel genoeg op gewezen wordt als je te veel eraf ligt ofzo...
     
  5. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    dat is ook wel zo ja.

    op particulieren kan je niet gaan letten.
    OK vliegen is wel wat anders maar sommige mensen krijgen het voor elkaar om een auto in de vijver te rijden.

    in een toch behoorlijke tuin als je in amsterdam kijkt.
    vijver is 1.50 X 1,75 ofzo.
    in een tuin van 6X5.
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Je moet ook niet in je tuin gaan rijden, dat is gewoon dom vind ik.. bovendien zou zo'n rijbeweis daar voor ook niet helpen, die mensen rijden in hun eigen tuin, en dat mag ik met m'n personen auto ook dacht ik zo?! :)
     
  7. casper

    casper Guest

    de bedoeling is toch dat je als je zlef veel geld in je hobby steekt dat je dan ook niet jan en alleman met je auto laat rijden! en als ze rijden doe je dat toch op een ruim open stuk waar je weinig schade kunt maken?

    mvg Casper
     
  8. Ik vind het geen gek idee. Een rc-auto die 80-90 gaat is in de handen van een onervaren persoon ook net een ongeleid projectiel. Daar kun je aardige (lichamelijke) ongelukken mee veroorzaken.. Af en toe zie je luitjes met die wagens tekeer gaan dat een vliegbrevet zelfs niet zou misstaan....
     
  9. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    [​IMG]

    dat soort voorbeelden bedoel ik.

    en ik laat mensen ook niet rijden met me buggy normaal gesproken, maar hey, mijn vriendin...?

    ik rij ook wel in de tuin hoor maar dat is meer om me rij eigenschappen te verbeteren.
    natuursteen + buggy is leuk hoor.
    wel electro natuurlijk voor de kracht.
    en ik heb daar ook 2/3 vijvers. daar rij ik toch ook niet in?
     
  10. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    je moet ook niet in de tuin rijden met zo'n ding!!

    ik vind het niet nodig een rijbewijs voor modelauto's in de handleiding staat vaak wat je niet moet deon dus!! die goed door lezen en van mij mag je dan je RCCar rijbewijs!!
     
  11. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    en jij denkt dat die mensen een handleiding van een electro RTR GOED doorlezen?

    Ik heb het nu over de beginnende mensen.

    ik vind dat je, als je zo'n auto koopt dat je dan alvorens OF bij een club leert rijden of een rij-impressie laat afnemen door een gekwalificeerd iemand OF er is een ragbak bij een winkel waar je effe door de winkel mee mag rijden ofzo.

    gewoon om te kijken of je een beetje kan sturen.

    VEEL mensen kunnen niet tegen zich in rijden.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    het verschil is alleen dat je met een auto overal kunt rijden, met een vliegtuig ben je al wat sneller aangewezen op een club --> deze clubs nemen je gewoon niet aan als je stom blijft volhouden geen vliegbrevet te behalen, hierbij is het vliegbrevet dus in eerste instantie bedoelt voor veiligheid. Iemand met een auto kan rijden waar hij wil, en is niet driect een gevaar voor zijn omgeving (circuit), dus lijkt het mij een beetje nutteloos maar vooral ook onbereikbaar om een rijbewijs in te stellen voor mensen met een auto, dit ook omdat de meeste "ongelukken" buiten het circuit gebeuren.
     
  13. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    dat is wel zo ja.

    misschien is het dan wel handig op het circuit.
    kan het ook als een soort verzekering gelden ofzo.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    het zou wel handig zijn op een circuit, daar hebje wel gelijk in....

    GreetZ
     
  15. churchill

    churchill Guest

    Dit slaat echt nergens op.

    1) Met een vliegtuig kan je Veel meer schade toebrengen.
    2) Vliegtuig is veel moeilijker te besturen als een auto.
    3) Er zijn niet zoveel auto clubs......

    dus ik denk dat het nix word en (bijna ) iedereen kan wel met een auto rijden.
    als je het maar goed doet dus niet iemand die er niets van bakt in een tuin met een vijver gaan laten rijden :roll:
     
  16. hoorn

    hoorn Guest

    Misschien is het een idee om voordat mensen aan races mee gaan doen de "rookies" een testje af te nemen. Rondjes en achtjes rijden op een parkeerterrein dat kan mijn broetje van 8 ook. Racen wordt een heel ander verhaal. Daar heb je natuurlijk te maken met andere deelnemers die hun spullen ook graag geheel intact mee naar huis willen nemen.
    Kortom eerst bewijzen dat je het kunt, dan pas racen.
     
  17. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    dat is er toch al? lijkt me niet dat je aankomt met je racemonster en zo de baan op ragt. als echte begineling dan.

    toen ik ging karten klreeg ik ook eerst instructie over wat NIET moest en zo.
    dat is toch ook wel bij die circuits?

    voor zover ik weet moet je zelfs een certificaat van vliegkunst hewbben mag je je motortje starten alleen.
    dus alleen en zonder begeleider/insrtucteur van de club.
     
  18. lauterbacher

    lauterbacher Guest

    hahahah klikt wel leuk rijbewijs :D
     
  19. tigermoth

    tigermoth Guest

    ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt..

    leuk? een rijbewijs?

    modelauto's straks net zo'n hoge drempel als het modelvliegen? :|

    de beginner komt met een gloednieuw vliegtuig op het veld, en wilt daar mee leren vliegen. met instructeur.. ook voor de veiligheid van het model en vooral de mensen eromheen..
    de beginner wordt beter, vliegt een examen. geslaagd, ff een paar honderd euro neer leggen bij de KNVVL, de piloot mag 3 maanden met zijn examenvlieguig solo vliegen, daarna krijgt hij/zij het brevet en klaar. (zo gaat dat iig bij onze club)

    nu in de auto branch.. de beginner komt met zijn auto, heeft dat in de tuin en vijver al even getest. kan het al een beetje, wilt op een club gaan rijden..
    stoot zijn neus tegen een instructeur, mag in het begin amper zelf sturen, er staat constant een neurotische instructeur (verantwoordelijkheid!!) naast. die op het puntje staat om in te grijpen als jij iets verkeerd doet..
    daar wordt je aardig zenuwachtig van!!
    leuk is het ook niet, en dus gaat de beginner niet voor zijn rijbewijs maar die gaat lekker op het strand of op de weg racen.. waar die meer mensen in gevaar kan brengen.. (zo'n loodzware auto die met hoge snelheid en veel geluid over de fietspaden raced.. als je daar met een scootertje overheen rijd.. is de auto stuk, maar de helm van de bromfiets rijder ook.. ALS die em op heeft ;)

    in het kort.. geen goed idee ;) zoals vele voor mij al zeiden..

    geniet er van dat je zonder te veel moeilijkheden je hobbie kan uitvoeren.. nu het nog kan!!

    mvg
    Rico.
     
  20. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    zo is dat, hobby is hobby... werp geen al te hoge drempels op..

    Robert
     

Deel Deze Pagina