G
Guest
Guest

Dit soort ideeën wakkert mijn verlangen naar emigreren weer sterk aan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
tigermoth zei:ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt..
leuk? een rijbewijs?
modelauto's straks net zo'n hoge drempel als het modelvliegen? :|
de beginner komt met een gloednieuw vliegtuig op het veld, en wilt daar mee leren vliegen. met instructeur.. ook voor de veiligheid van het model en vooral de mensen eromheen..
de beginner wordt beter, vliegt een examen. geslaagd, ff een paar honderd euro neer leggen bij de KNVVL, de piloot mag 3 maanden met zijn examenvlieguig solo vliegen, daarna krijgt hij/zij het brevet en klaar. (zo gaat dat iig bij onze club)
nu in de auto branch.. de beginner komt met zijn auto, heeft dat in de tuin en vijver al even getest. kan het al een beetje, wilt op een club gaan rijden..
stoot zijn neus tegen een instructeur, mag in het begin amper zelf sturen, er staat constant een neurotische instructeur (verantwoordelijkheid!!) naast. die op het puntje staat om in te grijpen als jij iets verkeerd doet..
daar wordt je aardig zenuwachtig van!!
leuk is het ook niet, en dus gaat de beginner niet voor zijn rijbewijs maar die gaat lekker op het strand of op de weg racen.. waar die meer mensen in gevaar kan brengen.. (zo'n loodzware auto die met hoge snelheid en veel geluid over de fietspaden raced.. als je daar met een scootertje overheen rijd.. is de auto stuk, maar de helm van de bromfiets rijder ook.. ALS die em op heeft
in het kort.. geen goed ideezoals vele voor mij al zeiden..
geniet er van dat je zonder te veel moeilijkheden je hobbie kan uitvoeren.. nu het nog kan!!
mvg
Rico.
, ff een paar honderd euro neer leggen bij de KNVVL
gerard_nl zei:, ff een paar honderd euro neer leggen bij de KNVVL
het is te hopen dat dat een geintje is he![]()
als dat zo is dan zegen ik het feit dat wij van de mvsb geen knvvl lid zijn.
...
WAAR GAAT HET OM? Het gaat erom dat je veilig en plezierig je hobby kan uitoefenen, zonder dat anderen daar last van hebben. Dus: eerst informeren wáár je kan varen of rijden, wie zijn andere belanghebbenden, zijn er alternatieven....
En binnen een vereniging: Hou elkaar in de gaten! ...
Roel van Essen zei:<Knip>
Opgelegde regels? Alsjeblieft niet. Laten we elkaar in de gaten houden, elkaar aanspreken op een stukje verantwoordelijkheid. Doen we dan niet zelf, ja, dan volgen de regels van bovenaf vanzelf...
Dan heb je zelfs voor een Nikko bootje nog een 4-weekse cursus "Varen op schaal" nodig. :roll:
<Knip>
Mee eens, bekijk m'n filmpjes maar eens, die wil je zeker niet tegen je benen aan krijgen!Ik vind het geen gek idee. Een rc-auto die 80-90 gaat is in de handen van een onervaren persoon ook net een ongeleid projectiel. Daar kun je aardige (lichamelijke) ongelukken mee veroorzaken.. Af en toe zie je luitjes met die wagens tekeer gaan dat een vliegbrevet zelfs niet zou misstaan....