Ideetjes voor de electronica van de Mig 15 ( umx)

Hallo allemaal.

Ik heb een aantal Migjes intussen waaronder één reddeloos wrakje ( overgenomen )
Hij is onherstelbaar maar alle elecronica en Fan zijn nog prima
Ik zoek dus een ideetje om dat op en in te bouwen..

Ik heb zelf al gedacht aan de Heinkel 162 Salamander ( Volksjäger).
Lekker simpel en geen holle romp nodig ( fan ligt bovenop). Ik heb een fmt tekening die ik kan verkleinen maar......

Wie heeft er nog andere zelfbouwideetjes en of tekeningen???
Het mag best wat moeilijker of aparter zijn dan de He 162. Als het maar interessant is en te bouwen van Depron.

Heel benieuwd. Ik demonteer het Migje alvast ;-)

Ik zal een tomahakw mini viper kopen en daar de electronica inleggen.

Toestel vliegt prachtig en is van het zelfse schuim gemaakt als de toestellen van multiplex

Enkel wel even er op letten dat je de inlaten ze groot mogelijk maakt en het gat onder de vleugel als een naca duct maakt.

Voor de uitlaat kun je papier gebruiken om het gat te maken, de grote van de uitlaat is standaard 2cm maar is groter te maken door het uit te hollen en vervolgens rustig proberen ruimer te maken.

Ze zijn voor 15 euro per stuk te koop dus duur zijn ze ook niet :-)

Ik ben nu bezig met mn derde model... Ze zijn nogal verslavend en als je er een 100 watt inrunner op zet gaat hij nogal hard ;-)

Robert bedankt..
Ik wil de fan van de Mig ook gebruiken. Alles dus..
Ik neem aan dat dat te weinig is voor de Viper??
Is die trouwens van HK??

Mini Viper Jet von Tomahawk Design - Seite 5

Hier iemand die een edf er in heeft gebouwd. Die is 1mm kleiner als jouw fan dus het kan prima als je hem netjes maakt :-)
Was echter een zwakke aandrijving met een te zware setup dus vliegen deed hij wel maar niet echt snel ofzo.

Ik weet zeker dat je met de umx aandrijving iets leuks hebt omdat die gewoon bijna de helft weegt.

Mini viper is van hacker en te koop bij hangar in kampen of conrad. Ook de online store van hacker verkoopt hem

Mini viper is trouwens 40cm span dus net zo groot

http://www.hacker-motor-shop.com/e-...=&a=article&ProdNr=10930000&t=9&c=4965&p=4965

Heb eventueel wel meer detailfoto's van mn mini viper

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Robert, heb je voor mij een detailfoto van de inbouw van de servo voor de ailerons en de aansturing? Ik denk wel te weten hoe het erin zit maar beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

Net die van mij binnen, nog even wachten op de Hype mini swift en Arcus Airy (90cm zwevertje); samen met de mimi (100cm DLG) een leuk setje om mee op vakantie te nemen dacht ik!

Ik twijfel nog een beetje over de setup, moet duidelijk een inrunner worden. Ergens rond de 5000KV denk ik met een 3x2tje? Ik heb nog een 6A regelaartje liggen van acht gram en wat servootjes van 3,5 gram. Moet lukken..

full

full

Heb zoals je ziet er wel telemetrie op.

Als motor is 5000kv een goed kv maar liever met een 3x3 prop en 12 amp regelaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt!

Dit heb ik gekozen als setup (aangeraden door iemand op youtube)

motor
AX 1806N 2500kv Brushless Micro Motor (19g)

regelaar
H-KING 10A Fixed Wing Brushless Speed Controller

klappropje (om te draaien)
Plastic Folding Propeller Assembly 4.5x3 (2pc/bag)

lipo
ZIPPY Flightmax 500mAh 2S1P 20C

Als de klapprop niet werkt (of te ver naar voren komt) heb ik ook 3mm propadaptertjes en GWS 4025 props op voorraad..

Volgens het filmpje (nu even niet terug te vinden helaas) moet het toestel 70-80km/uur redden met deze setup. Trekt rond de 8A.

Ik ben benieuwd!

Sorry dat ik het zeg hoor maar ik geef je weinig kans op succes met deze setup,

Met een 3x3 prop en halfgas gooien maakt het mode al bijna een hele torque roll direct na de start!

Eigenlijk is de enige manier om dit model te starten een hele hoop power en hard gooien in een steile hoek. Het model zal dan een roll of half scheef staan maar als je er dan snelheid op hebt is het een super modelletje om te vliegen inc. Landen.

Hacker is er ook niet voor niets vanaf gestapt om alleen de a10 (buitenloper) er bij te verkopen maar heeft er later ook een binnenloper bij te koop gezet

Klinkt mischien wat wijsneuzerig maar dit is echt mijn ervaring en dit is nu mijn vierde......

Dit rollen geld echter niet voor edf ;-)

Robert, ik zal het model starten aan de bungee, dat komt wel goed. Aangezien het motortje dat ik besteld heb power zat heeft kan ik altijd nog terug naar een kleinere prop met als bijkomend voordeel een langere vliegtijd.

Haha ja die had ik ook al gevonden inderdaad. Vooral de poging met het bijbehorende elastiek is lachwekkend. Wel een prachtige locatie..

Die van mij? Helaas nog de electronica niet binnen, dat duurt nog wel een weekje.. Is al wel onderweg. Het toestel wel al uitgehold (voor zover nodig, wel zo massief mogelijk gelaten ivm stevigheid), zodra de motor en regelaar er zijn deze erin. Vanavond (na Terminator, toch wel grappig) gaan de servo's erin. Ik twijfel nog of ik elevons zal maken of gewoon één servo op elevators en één voor hoogte.

Voor de mini viper is elevon alleen mogelijk met edf anders kun je gewoon niet tegensturen dus raad het je dus af ;-) rolroeren nemen ook heel weinig ruimte in en de kist is er ook gewon voor gemaakt

De boel ligt alweer een aantal dagen open te wachten op de electronica. Is onderweg.. Ailerons en elevator zijn uitgesneden en gaan erin zodra ik weet hoeveel ruimte ik heb voor de bedrading van de motor en regelaar. Makelijk uit te hollen met de dremel :)

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen hoe ik het UMX en het AS3X systeem kan gebruiken om een Ho229 te maken met twee 30mm edf's.
Tekeningen en schema's zat,. hardware bronnen zat,. ik pieker nog over de bouw materiaal,. epo,.epp,.depron,.styro,.balsa,. zo veel keuze.

Back