identificatie merk stoommachine

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door rombo319, 23 jan 2009.

  1. rombo319

    rombo319 Guest

    Goedendag,
    Ik ben geheel nieuw op dit forum en zal mij dus even voorstellen.
    Mijn naam is arrie rombout, 55 jaar en al een hele tijd gefacineerd door stoom.
    Na diverse projecten met (Wilesco'tjes enzo) opknappers kocht ik laatst een voor mij erg interessante stoommachine. Ik zag meteen dat deze kwaliteit en uitvoering veel beter was dan ik gewend was. Inmiddels heb ik de machine gesloopt om te restaureren. Op de grondplaat staat een messing plaatje met waarschijnlijk het modelnummer en het logo van de fabrikant. Erg veel is er niet te vinden op internet, maar volgens mij is het een Marklin machine met het modelnummer 51/2. Daarover ikan ik dus niets vinden op het net. Mijn vraag is dus : wie heeft info ?? Omdat er nogal wat grestaureerd moet worden zoek ik tekeningen/fotos en vooral de orginele kleuren.
    Iki probeer een fotootje van het messingplaatje toe te voegen.

    [​IMG]
     
  2. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    verwijderd om dat het er ergens anders op staat wat sneller te voorschijn komt
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2009
  3. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Als je dit plaatje eens even naar het
    MODELBOUWATELIER in Apeldoorn stuurde
    Krijg je waarschijnlijk een goede uitleg
    Bij google \
    modelbouwatelier intypen
     
  4. Vliegeniertje

    Vliegeniertje

    Lid geworden:
    4 dec 2006
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Eindhoven NB
    Heel apart zegel, de G met de passer (V) zijn tekens die veel gebruikt worden binnen de vrijmetselarij. Kan natuurlijk toeval zijn.......
     
  5. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Het is een oud logo van Märklin (de "G" en de "M" door elkaar, van "Gebrüder Märklin & Cie"), de 5 1/2 slaat op de keteldiameter 5,5 cm dus ...
     

Deel Deze Pagina