Idle up 1 en 2 probleem fbl

Beste mensen

Gister nog een testvlucht gedaan met mijn logo 400
En dat ging mis.

Na het optoeren wouw ik stijgen maar het leek of hij volop
Naar links neigde,meteen gestopt accu los en opnieuw, miss een foutje dacht ik nog, goed 2e keer......… precies het zelfde. Mmmmmm

Daarna mijn trottle curve aangepast
Ik vlieg namelijk met govenor dus ik had alles op 40% staan
Nu dus terug gezet naar 30% zo dat is dat.

Opnieuw optoeren en? Waarachtig het vloog gewoon normaal heerlijk mooi,(normal mode)
Nu het volgende, ik wouw overschakelen naar idle 2 en ineens trekt de heli als een gek naar links achter met crash als gevolg, viel niks meer aan te
Redden, ik was ook te laat met trottle hold.

Schade… regelaar doorgebrand shit!!!Komt waarschijnlijk omdat ik te laat met trottle hold was, alsnog raar voor kontronic maargoed.

Heeft iemand een idee? hier mijn setup

Plettenberg 10-20
Kontronic jazz 80-6-18
6s lipo 3000mah
Mini vbar
Futaba fasst ontvanger

Mvg frank borgo

Laatst bewerkt:
Sensor niet vrij gemonteerd ( kabel onder spanning, sensor raakt iets etc)

Servo kapot ( onder belasting kan dit opspelen, zonder belasting kan alles goed zijn)

Probleem in de zender ( waarschijnlijk niet)

Hoe is je fail safe ingesteld?

1. heb je trims actief in de idle ups die niet actief zijn in normal mode (welke zender heb je)
2. omvallen bij hogere toeren duidt op vibraties.

Als je 5.1Pro erop hebt staan meteen je log uitlezen dan kun je zien wat het probleem was wat betreft de vstabi.
Voor de volgende vlucht eerst zonder bladen op de werkbank optoeren en trillinsanalyse uitvoeren met de vstabi software.

Ik heb v-stabi 5.0 erop zitten
Voor zover ik weet zit er 1 plakkert onder mijn vbar en dat zou Miss de oorzaak kunnen zijn als ik hogerop schakel is meer toeren is meer trillen!

Kabels zijn prima niks onder spanning.

Ik heb een ff7 zender futaba dus
Of de trims oid moet ik nog even naar kijken zo ook naar de failsafe! Ben gister namelijk met tjerk aan de gang geweest en het is nog gissen naar het probleem dus !

Die Kontroniks branden iets te vaak door voor een ESC met zo een prijs.
Ze vragen zelfs een kapitaal voor hun 10A ESC.
Iemand die wel eens binnenin heeft gekeken of het echt het geld waard is?

En hoe zit het met garanties van electronica?
Kan ik het op kontronic verhalen of niet?
Ik bedoel hij kan toch zomaar niet doorbranden?
Alles als een heli crasht maar mijn o zo dure regelaar?
Mja ik denk pech hebben? Iemand hier ervaring mee?

Ik ga vanaaf meteen even naar mijn instellingen kijk maarja zonder regelaar doe je weinig, hij geeft wel de spanning verder door mijn vbar werkt wel ontvanger ook
Alleen geeft mijn regelaar de drietoon niet weer en knippert het rode ledje dom door
Ik had al gelezen dat hij dan terug moest naar kontronic maargoed Miss dat toch doen?

Mvg fb

Borgo, hoeveel keer knippert het rode ledje? Weet niet zeker of de Jazz met vergelijkbare foutcodes werkt als de Jive.
Maar ZEKER opsturen naar Kontronik, hebben uitstekende garantie/service afdeling.
Je zegt dat hij is doorgebrand? waarop baseer je dat, kennelijk werken bepaalde delen van de Jazz nog wel dus doorgebrand klinkt vreemd in mijn oren.

Molen, ik hoop dat je Castle Cremations bedoeld. Een echte uitgefikte Kontronik ESC moet ik nog zien.
En ze zijn absoluut hun geld waard.

Jo Dannyvg

Als eerste bedankt voor een ieders info en die van jou ook, het ledje blijft doorknipperen ik heb hem laten gaan tot
Een keer of 12 en toen de accu losgekoppeld dus

Maar ik heb terplekke geroken aan de jazz en rook idd een doorgebrand luchtje
Maargoed ik zal hem iig opsturen naar het betreft adres in Duitsland meen ik
Ben ik hem tuurlijk een week 4 kwijt hè?
Ik denk als ik toch een nieuwe Bestel en dan deze als ik hem terug krijgals reserve gebruik, ik zal er over nadenken.

Iig gaan jullie Nog horen wat het euvel is.
Mvg frank borgo

Laatst bewerkt:
Qua trillingen, dit kan erg raar gaan

Bij mijn 600 nitro met 3g heb ik op 1800 toeren een punt waarop de 3g helemaal gek word
Geen zichtbare trillingen, maar hij corrigeert gewoon alle kanten uit zonder "normaal" te vliegen.
50 toeren hoger is het probleem weg...
mijne heeft trouwens een plakker, metaalplaat, plakker eronder zitten met nog een klittebandje zachtjes eromheen (dat was na een tijd proberen de sweetspot)

ik heb al iemand gezien met grove problemen met zijn microbeast op een 450
geen rare trillingen, alles werkte op de grond normaal
Alleen in de lucht trok de heli opeens keihard naar achter
Bleek er een servodraadje tussen de microbeast en het frame vast te zitten, waardoor de trillingen uit het frame rechtstreeks de MB in gingen en deze dus van slag ging
draadje vastgehangen, alles werkte weer perfect...

Estabs en trillingen gaan eigenlijk niet samen
Dat zal bij een estab als de Vstabi niet anders zijn als zijn goedkopere broertjes

oke mannen zeer bedankt allemaal voor jullie hulp, ik weet wat ik moet doen en tja die regelaar daar heb ik pech mee gehad denk ik want hij is 2e hands en is daar dus al los geweest dus pech pech en nieuwe bestellen denk ik

jullie horen hier op dit draadje nog van me zodra deze mistery opgelost is nogmaals bedankt mvg fb

Bedoel je in het algemeen wat fail safe is?

Om je model te kunnen besturen heb je een werkende verbinding tussen zender en model nodig. Mocht er om wat voor reden het signaal wegvallen dan zal de ontvanger de fail safe in werking stellen.
Hierin zin meestal 2 opties
-houd laatste positie vast
-ga naar vooringestelde waarde.

Bij helis heeft het de voorkeur om de optie “ga naar vooringestelde waarde” te gebruiken. Vrijwel altijd zal een crash onvermijdelijk zijn na verlies van signaal dus we willen dat de heli zo veilig mogelijk crasht. Zoals begrijpelijk is zal een op volle toeren draaiende motor niet wenselijk zijn tijdens een crash. Dus daarom moet je het zo instellen dat de gas dicht gaat wanneer het signaal wegvalt.
Daarnaast is het verstandig de bladen naar een vol negatieve pitch stand te laten gaan, op die manier wordt de energie zo snel mogelijk uit de bladen gehaald en verandert de heli in een voorspelbaar vallend object.

Uit http://www.modelbouwforum.nl/threads/veiligheid-rtf-kits-450-size-en-groter.138201

Laatst bewerkt door een moderator:
Oké Dannyvg zeer bedankt voor de info hoor
Ik zal zo spoedig mogelijk laten weten wat nu echt
De oorzaak
Was. Wordt vervolgd

Mvg fb

Die Kontroniks branden iets te vaak door voor een ESC met zo een prijs.
Ze vragen zelfs een kapitaal voor hun 10A ESC.
Iemand die wel eens binnenin heeft gekeken of het echt het geld waard is?

:rolleyes: Voordeel is wel, dat ie niet naar hongkong moet, en je binnen 2 weken een gloednieuwe hebt.... vaak voor niks ook nog. daarbij ''fikken'' kontroniks bijna nooit. ze gaan voor die tijd al uit en geven een melding van de fout. zodat je weet wat t is.
En de governor+geniale bec's zijn het echt waard.

Laatst bewerkt:
zo beste mensen

het is gelukt!!!!!!!

het was idd het trillen daar hij bij idle-up 2 ineens als een gek naar achter schoot,met als gevolg een crash waar mijn regelaar ook nog eens doorbrande maargoed,

ik heb ondertussen een nieuwe regelaar erin gezet en mijn mini vbar op een plaatje carbon gezet,het geheel is nu veel steviger.

ik heb hem net gebrobeerd in alle modes en walla het vliegt als een tietje.

thx boys voor alle hulp

mvg fb

Back