Idle-up 1 / idle-up 2, wat is het verschil??

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen idle-up 1 en idle-up 2?

Idle up snap ik, maar waarom meerdere idle-ups? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en nog geen antwoord gevonden.

Wat ik ook niet 123 snap: in de 'normale' modus (sja wat is dat...) Ik vlieg nu een HoneyBee CP2. Als je de collective pitch verhoogt, verhoogt ook het toerental. En dat gaat zo tot half-stick door ongeveer, waarna de CP er ineens 'inhakt' (en de HB gelanceerd wordt). Ik heb daar meer over gelezen, veel HB CP2 'hoveraars' hebben dat. Ik heb er inmiddels op leren anticiperen en geef even veel throttle, hij komt vrij snel los, en ik heb 'm direct stil op 1/2 meter.

Maar hoe zit dat nu met b.v. een T-rex 450? Als je m.b.v. de ESC (RCE-BL35G) bijvoorbeeld in governer mode gaat hoveren, is het dan direct bij een tandje throttle-up al een hoop gas? (afhankelijk van de curve natuurlijk, maar hoe hoort dat nou? Continu een vast toerental en dan alleen met de colelctive pitch omhoog? Of loopt zowel toerental als CP op, net als bij de Honey Bee? Sorry voor de wellicht stomme vraag hoor.

Wat ik doe is op:

Normal flight: schaal vliegen (ook instelbaar op Gyro, vanwege mooiere tail turns, dus niet strak)
Idle up 1: F3C (gyro HH, curves afhankelijk, patroon vliegen)
Idle up 2: 3D (gyro HH, curves afhankelijk)

Het zijn maar conditions oftewel mogelijkheen zonder om weer curves af te stellen (lees in 1 klik omschakelen)

Heb je idd niet nodig als je maar 1 bepaalde stijl vliegt.....

Groets,
Moos

meesten gebruiken dat enkel voor een 2 stappen in toeren in V curve.

dus op idle 1 bv 1750 rpm, voor de milde aerobatics, en idle 2 bv 2000 rpm voor de hardere vermogenkostende manouvres.

Back