idle up T curve reageert niet

Beste vliegers,

Vandaag weer eens een aantal accuutjes opgevlogen. Ging allemaal lekker totdat ik opeens niet meer het verschil in toeren hoorde bij idle up.

Als ik overschakel van normal naar idle 1 of 2 dan hoor je hem toch behoorlijk wat harder gaan draaien, normaal gezien. Het gekke was dat de pitch wel veranderde. Heb meerdere malen de stroom eraf gehaald bij de zender en ontvanger maar de Tcurves veranderen niet meer.

Het gaat om een stock trex500 met de Futaba T7C 2.4 ghz. Zie ik iets over het hoofd? ESC geeft alle normale piepjes en de heli vliegt naar behoren behalve dus de toeren. ( voor de duidelijkheid, in normal staat het 40-65-85-85-85, I1: 95-92,5-90-92,5-95 en I2:100flat )

bedankt!

Als je de throttle curve in normal mode eens op 0,30,30,30,30 zet, merk je dan ook geen verschil ? zo ja, dan werken je thr.curves iig wel, zo nee dan is er misschien iets met de ESC aan de hand (misschien opnieuw het knuppel bereik initialiseren?)

mvg, Z

De lege batterij is inderdaad een mogelijkheid. Dat de lipobeschermer in actie is.

Anders de settings in de zender nog eens overlopen, zien of de curves nog zijn zoals het moet. Zeker zijn dat de governer mode uitgeschakeld is.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties! Het was geen lege accu, curves omlaag gooien heb ik ook al geprobeerd.

Denk dat het indd ligt aan het bereik van de knuppel. Gov staat uit. Dadelijk eten en dan eens proberen. Post straks wel wat het was hoop ik ;)

bedankt voor de reacties! Het was geen lege accu, curves omlaag gooien heb ik ook al geprobeerd.

Denk dat het indd ligt aan het bereik van de knuppel. Gov staat uit. Dadelijk eten en dan eens proberen. Post straks wel wat het was hoop ik ;)

Ook een mogelijke oorzaak is het aantal ladingen die je lipo er al op heeft zitten.
Mocht dit aanzienlijk zijn dan levert ie gewoon niet het vermogen dat je vraagt.

Het is opgelost! Even opnieuw hoog en laag aan de ESC laten zien en het knalt weer zoals het hoort.

Wel raar dat de pitch wel blijft werken en het gas niet, zal wel een of andere beveiliging zijn.

Even een andere vraag, hoeveel graden pitch hebben jullie op de paddles? Heb het gevoel dat die bij mij wat scherper kan.

ik bedoel dus met uitslag ;) Dacht dat de meeste mensen rond de 6 zaten. Op dit moment staat ie bij mij rond de 4. Misschien toch even die waardes opkietelen in de zender ;)

Laatst bewerkt:
Back